Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 135

Ämne: Harleyhandlare USA skickar inte längre utanför USA! Här är listan.

  1. #1

    Harleyhandlare USA skickar inte längre utanför USA! Här är listan.

    Tänkte sammanställa en lisa över vilke HD-handlare i USA som skickar och inte skickar utanför USA.
    Här kan vi alla hjälpa till och fylla på efterhand!

    Nya regler och restriktioner gör att många inte skickar delar till Europa längre.

    Fick nyss mail från Zanotti-Motor att de stoppat alla leveranser till Europa.

    Skickar:

    http://www.badasschrome.com/


    Skickar inte:

    www.zanottimotor.com - Zanotti-Motor Harley-Davidson
    www.lshd1.com - Lake Shore Harley-Davidson - Stoppar 10/7-2011!
    www.chicagoharley.com Chicago Harley skickar inte internationellt efter den 1 augusti 2011


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2
    Chicago Harley skickar inte internationellt efter den 1 augusti 2011.
    D.F.W.T.B

  3. #3
    Bra IDI... inlagd.. (fast inte bra)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    Vi får försöka hitta en snubbe i staterna som kan ta emot ordrar och skicka vidare. Bra affärsidé ?!?!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    Kanon ide men vem är villig att fixa detta? Finns det kontakter i usa som är pålitliga? så är det nog inga problem!
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  6. #6
    Toppen om det skulle gå att fixa

  7. #7
    Jag kan nog plocka fram ett par från ett gammalt forum jag hängde på.... Ska kolla detta när tid finnes. Dock får man räkna med en % ersättning till denna person. Frakten inom USA till denne brukar vara gratis, så det är lugnt. Sen kanske vi får sambeställa om möjligt. Vi får spana vidare!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    Hagis
    Guest
    Min fråga som novis i att beställa från staterna är då! Behöver vi en person/företagare som är villig att skicka saker till Sverige?
    Exakt vad behöver vi för att lösa detta? Mina armar är rätt långa men jag är väldigt dålig på det formella över vad som krävs! Så ge mig den totala informationen från A till Ö så ska jag se vad jag kan göra!

  9. #9
    Ja, det behöver vi.

    1. En person bosatt i USA. Får "våra leveranser" skickade till honom i USA.
    2. Han får en procentuell summa på varje köp, 10% eller så. Det får vi titta på.
    3. Det svåra för honom är att skicka vidare till Sverige om en bor i Pajala och två i 08 och tre i Malmö. Hur lösa?!
    3a. Vi kanske kan ha representanter som tar emot paketen i de större orterna?

    Då han dessutom är privatperson i USA, så kan det bli lättare att klara tullen i Sverige ibland.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10
    Hagis
    Guest
    På frågan hur vi löser det i Sverige så måste jag nog säga som så att det givna svaret där är att vi har någon/några i varje stor stad som tar emot grejerna och sen skickar det vidare! Via vilket sätt får vi lösa då posten tar betalt beroende på vikten! Men låt mig forska lite så ska vi se hur vi löser detta! Jag har en möjlighet via att företag som har en adress i USA men driver sin verksamhet här hemma, så inget är omöjligt!

  11. #11
    Kolla med Cycel supply i norrköping www.cyclesupply.se
    Senast redigerat av oggy69 den 2011-05-09 klockan 20:43.

  12. #12
    Låter som en bra idé att sambeställa från en kontakt i USA och kan vi slippa tull och svensk moms så är det väl inget problem att ge kontakten 10%. Men om det stämmer att LSHD1 fortsätter att skicka så är det väl enklast att handla där. Har handlat där ett par gånger och det har funkat bra, de brukar oxå ha lite bättre priser än Chicago.

  13. #13
    Hej allihopa, varför inte bara skaffa en egen US adress på MyUS.com, har haft en där ett tag och tycker det verkar funka bra har absolut inte haft några problem med dem, inte så farligt dyra avgifter heller, tror det är en $60/år eller något, och då har man sin egna adress i ett lagerhus Florida dit man kan beställa till, och få skickat hem sen oavsett om handlarna i US vill sälja hit eller inte.
    En fördel som jag har använt mig är att jag kan beställa grejor från flera handlare och samla ihop det till en frakt från US hem hit, och som det skrevs tidigare i tråden så brukar ju frakten inom US vara fri, så då blir det oftast ändå bara en fraktkostnad hem hit.
    Går nog även att vara flera om den adressen om man så vill, bara att lägga till flera mottagare här hemma, men som jag skrev tidigare så är det inte så mycket det handlar om i avgifter så inte så mycket att spara på igentligen

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Asker, Norway
    Inlägg
    21
    Tackad: 0

    Jetcarrier.com skall tydligen också fungera bra, har väl ungefär samma upplägg som MyUS.com (men tror inte Jetcarrier har någon månadsavgift).
    Tänkte använda dom, men eftersom jag fick tips om lshd1, så prövade jag det istället. Så nu får jag se vad det kostar att få hem prylarna. Men det kanju knappast bli dyrare än att köpa här hemma, tillbehörspriserna på HD är ju ganska dryga...om man nu skall uttrycka sig diplomatiskt.

  15. #15
    Sist jag beställde från lshd1 hammnade prylarna ganska exakt på 10:- dollarn med frakt, tull och svenskmoms, tror dollarn låg på ca 6.45 då. Lite drygt halva priset mot HD i Sverige så helt klart lönar det sig.

  16. #16
    köpte S/S fugge( Kim's Motorcycle Parts) i går så det va inga problem,ock har en arbetes kompis som har en broder i USA som jag hoppas att få gåvor från,får svar når jag kommer på jobb till måndag

  17. #17
    Spärren gäller ENDAST Harley Originaldelar så S&S grejer kommer funka fint i framtiden också!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Asker, Norway
    Inlägg
    21
    Tackad: 0

    Fick följande mail från lshd1 för en stund sedan (lade en order där förra veckan), det verkar till och med som Harley-Davidson lyckats stoppa MyUS.com och Jetcarrier.com...Motivet måste väl vara att skydda de europeiska återförsäljarna antar jag. Får väl hoppas att prisbilden här hemma förändras nu när dom får sälja mer grejor i Europa. Dream on...


    LSHD1 TO STOP ALL INTERNATIONAL ORDERS
    (OVERSEAS ORDERS)

    We are sorry to announce that after 07/10/11
    we will no longer be taking International
    Orders for Overseas Sales as per H-D Factory's
    New Policy effective August 1, 2011

    This Does Not Include our USA Service Persons
    at APO/AEO addresses via USPS Delivery

    No International Orders will be accepted after 7/10/11.
    **If you have an order to place, please do so now**

    All items on orders that are not filled and shipped
    as of 7/31/2011 will be refunded.

    AFTER JULY 10th 2011

    No Sales to International Credit Cards
    -or- International PayPal Accounts


    No sales through Freight Forwarders


    USA Only Sales as per Harley-Davidson Policy
    for their USA Dealers

    We thank All of Our
    International Customers & Friends
    for Your Support


    Any questions, please advise
    email
    sparks@lshd1.com

    Thank you
    Bill Sparks and the Team at LSHD1
    WWW.LSHD1.COM
    Senast redigerat av Conny J35F den 2011-06-15 klockan 15:30.

  19. #19
    V.I.B Micke Bs avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Vinslöv, skåne
    Inlägg
    94
    Tackad: 0

    Jag har en vän boende i Minnesota som har hjälpt mig några gånger. Vill någon författa ett mail med alla frågeställningar så skickar jag det omgående till honom.
    //Micke
    www.scrcsweden.se
    HELLRE EN SKITIG HOJ PÅ VÄGEN ÄN EN REN I GARAGET

  20. #20
    Japp..fick samma el-brev nyss!



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Sons of Anarchy - Bra eller inte?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 17:31
  2. Nåt för dom som inte är big bad bikers
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 23:58
  3. Vissa har en egen stil & denna killen, Ja jag vet inte vad han har igentligen.
    Av Wallis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 14:10
  4. Förstår inte???
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 21:42
  5. Glömmmmm inte!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 19:25

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •