Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 121 till 135 av 135

Ämne: Harleyhandlare USA skickar inte längre utanför USA! Här är listan.

  1. #121
    Det stämmer bra, fram till den 29/2 är förbudet hävt för att sedan dras en vända till i domstol. Jag skulle inte bli förvånad om MOCO vinner och stänger den här möjligheten till en kostnadseffektiv sidoimport. Då blir det till att hitta en annan väg runt det hela. Skicka vidare företag kommer nog inte att fungera tyvärr

  2. #122
    Hallå fick detta ifrån St-Paul Harley igår efter jag fick hem grejorna.Due to recent policy changes with Harley-Davidson Corporate we will be unable to accommodate any new request at this time. Någon som vet något mera.

  3. #123
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Tråkigt såg även att flera stora mc tillbehörsfirmor i USA fått sluta med att sälja OEM HD delar bla Bikebandit

  4. #124
    surfa runt på nätet och såg att denna sida säljer HD kläder och vissa tillbehör och dom skickar till sverige, vet inte om dom blivit nämnda tidigare men det
    var för många sidor att läsa igenom på tråden.


    http://happarel.com

  5. #125
    Tips. På www.shopusa.se kan man få sin egen "USA adress" i Virginia gratis. Man handlar från vilken online säljare som helst och ber dom skicka varan till denna adress dvs. inom USA. Därefter skickas varan över til Sverige med flyg eller båt broende på volymen av paketet. På hemsidan (överst på sidan - beräkna pris) finns en kalkylator där man kan räkna ut frakt, tull och moms innan man handlar.

  6. #126
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Hur gör du med betalningen , har du ett kort som är registrerat på nån i usa för dom accepterar väl inte ett kort som är utfärdat på någon i Europa tänker på HD

  7. #127
    Vad jag har hört skickar inte HD till någon av de kända skickavidarefirmorna.

  8. #128
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    gronvit det har jag också hört , har sett att flera firmor har tagit bort HD oem delar

  9. #129
    Från hemsidan:

    19. Vad händer om mitt kreditkort blir avvisat hos en nätbutik i USA?
    Enstaka nätbutiker kräver att du använder samma leverans- och faktureringsadress.
    Kontrollera med din kreditkortsutgivare (ofta banken) om du kan addera din ShopUSA adress som din sekundära faktureringsadress.
    Det kan även förekomma att vissa säljare inte accepterar utländska kreditkort och därför ber om att beloppet blir elektroniskt överfört via Western Union eller liknande. Vänligen var försiktig om så är fallet, speciellt om säljaren är privatperson (t.ex. på eBay).
    I enstaka tillfällen kan det också förekomma att säljaren hindrar folk med utländska kreditkort i att köpa från sidan. Du kan dock ofta hitta samma produkt eller motsvarande hos andra nätbutiker som tex www.shopping.com, www.amazon.com eller www.ebay.com.

  10. #130
    Nån som vet nån USA-HD dealer som skickar till Sverige? Behöver lite prylar akut. St Paul fick jag mail av igår, gör inte. Badass Chrome verkar ha försvunnit.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #131
    Sorry Admin, all gone ;(

  12. #132
    Här är en dealer i USA som kan få tag i originaldelar.
    Beställde själv en hel drös med originaldelar därifrån nyss och kan rekommendera dom varmt.
    Alla grejor jag betalat för var med, dessutom var det rätt grejor, och allting passade som det skulle.
    Dom var dessutom jäkligt snabba med leveransen.

    http://conradsharleyparts.com/

  13. #133
    Hej, jeg kan anbefale SHOPUSA.se. Hos SHOPUSA håndterer fragt tull och moms och vi har support her i Sverige och Danmark (jeg er dansk ;-)). Skriv gerne direkte til se@shopusa.com eller ring direkt till kontoret 08-525 03 98 0.

  14. #134
    Tyvärr.
    Det fungerar inte. Harley-Davidson handlare skickar inte till adresser där dom misstänker att varorna skickas vidare utanför landet.
    Jag har provat...
    Vet man exakt vad man vill ha, och vet vad det kostar så är Conrads Harley parts det bästa alternativet.
    Men som sagt, man bör nästan ha artikelnummer och referera till Harleys originalreservdelslista för att få rätt pris. Han verkar vilja försöka att trissa upp priserna ibland.


    Citat Ursprungligen postat av Michael Broennum-Schou Visa inlägg
    Hej, jeg kan anbefale SHOPUSA.se. Hos SHOPUSA håndterer fragt tull och moms och vi har support her i Sverige och Danmark (jeg er dansk ;-)). Skriv gerne direkte til se@shopusa.com eller ring direkt till kontoret 08-525 03 98 0.

  15. #135
    Citat Ursprungligen postat av Michael Broennum-Schou Visa inlägg
    Hej, jeg kan anbefale SHOPUSA.se. Hos SHOPUSA håndterer fragt tull och moms och vi har support her i Sverige och Danmark (jeg er dansk ;-)). Skriv gerne direkte til se@shopusa.com eller ring direkt till kontoret 08-525 03 98 0.
    Någon som testat det här eller andra skickavidare-firmor?
    Ibland ska man ju ha grejer på ebay som inte är originalprylar, och många där skickar ju inte internationellt eller ska ha hutlöst mycket i frakt.

Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567

Liknande ämnen

  1. Sons of Anarchy - Bra eller inte?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 17:31
  2. Nåt för dom som inte är big bad bikers
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 23:58
  3. Vissa har en egen stil & denna killen, Ja jag vet inte vad han har igentligen.
    Av Wallis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 14:10
  4. Förstår inte???
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 21:42
  5. Glömmmmm inte!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 19:25

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •