Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Programvara till Screamin Eagle Super Tuner

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    falkenberg
    Inlägg
    29
    Tackad: 0

    Programvara till Screamin Eagle Super Tuner

    Som rubriken lyder, någon vänlig själ som vill sälja eller låna ut sin programvara ? Har super tuner boxen, men inga sladdar eller programvara. Eller någon som vet var man kan köpa i Sverige ? Eller utomlands ? Har googlat endel men inte kommit fram till något vettigt ..

  2. #2
    Både kablar och programvara finns att köpa hos HD handlarna, PH Outlet har säkert oxå

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    falkenberg
    Inlägg
    29
    Tackad: 0
    ph outfört hade inte på sin sida iallafall. HD handlarna har, MEN satan vad dyra ! Kalla mig snål, men det är 1 cd & 2 kablar.

  4. #4
    PH outlet tar hem om du pratar med dem, finns säkert på E Bay oxå. Art nr 32111-13 Software. Kablar 32184-08A 01-10 (11). 41000018 Softail -11 och senare och Dyna -12 och senare. KOLLA art nr INNAN du beställer, är ej helt 100 på dessa. Finns ej i vanliga HD parts katalogen men finns i Screamin Eagle Race Parts

  5. #5
    Kolla denna tråd så tillverkar du en kabel själv.
    http://harleyforum.se/showthread.php?5479-SEST/page2

    32111-13 Software har jag om du är intresserad så PM:a mig

  6. #6
    Pulare, visste att det fanns en tråd om detta men hitta den inte så jag tipsade om den enklaste vägen

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    falkenberg
    Inlägg
    29
    Tackad: 0
    hej ! hade du software som du kan maila mig ? Får fan ingen ordning på detta.. misstänker att jag har fel version på programvara...

    / niklas

  8. #8
    Lite problem med att maila 232Mb. Har du kollat så du har kopplat kabeln till rätt kontakt på hojen och att plintarna är kopplade rätt på datakabeln?

    The correct pinout for the SERT/SEST cable is:

    DC to DB9: pin 1 to pin 5
    DC to DB9: pin 2 to pin 1
    DC to DB9: pin 3 to pin 7
    DC to DB9: pin 4 to pin 9

    Only three wires are actually used, so I assume this cable has multiple uses elsewhere besides on a Harley. Pin 1 of the Deutsch (flash pin) isn't used.

    Du får PM mig med ditt namn och adress så får jag bränna en kopia av Supertuner programvaran och skicka med posten

  9. #9

    Programvara till Screamin Eagle Super Tuner

    Www.skickafilen.se är bra till stora filer.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Www.skickafilen.se är bra till stora filer.
    Låter bra då behöver jag bara en E-mail adress

  11. #11
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Köpte SEST i USA i våras och blev förvånad att inte kablar och progamvara följer med! Men den goda Osten som uppgraderar min hoj sa att förr fick man det med. Undrar bara, om man köper SEST här hemma för 8-9000 följer då detta med eller måste man punga ut med ännu mer? I USA betalade jag 420dolares för bara dosan.
    There are no problemsonly solutions

  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    falkenberg
    Inlägg
    29
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Låter bra då behöver jag bara en E-mail adress
    Du har PM

    - - - Uppdaterad - - -

    Jag har köpt kablar av HD. BILLIGT rena rånet, men men. Allt stämmer på dosa , jag kan connecta som jag ska, men kan inte ladda in en ny "map". "Check your connection etc" kommer upp.. Har snackat med osten i härryda en hel del, han tror att det är programvaran..

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Naijkee Visa inlägg
    Du har PM

    - - - Uppdaterad - - -

    Jag har köpt kablar av HD. BILLIGT rena rånet, men men. Allt stämmer på dosa , jag kan connecta som jag ska, men kan inte ladda in en ny "map". "Check your connection etc" kommer upp.. Har snackat med osten i härryda en hel del, han tror att det är programvaran..
    När du har installerat det nya programmet så kommer det upp att du ska kolla om det finns uppdateringar och då kan det finnas en uppdatering för din VCI (supertuner).

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    falkenberg
    Inlägg
    29
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    När du har installerat det nya programmet så kommer det upp att du ska kolla om det finns uppdateringar och då kan det finnas en uppdatering för din VCI (supertuner).
    Yes har uppdaterat både min programvara och vcin. Programvaran är dock nedladdat från 1130 forumet..

  15. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    falkenberg
    Inlägg
    29
    Tackad: 0
    Och DÄR gav jag upp. Med senaste programvaran 2013, original kablar från HD, batteriet full laddat, sökning efter kabel brott etc etc.

    Jag antar att jag blivit lurad eller att VCI boxen (super tuner ) är sönder eller använd innan. Är det någon som vet vad programmet säger om man ansluter fel dosa till fel hoj ?

  16. #16
    Kopplar den upp så du kan köra live data och söka efter felkoder?

  17. #17
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    falkenberg
    Inlägg
    29
    Tackad: 0
    Yes det gör den !

    - - - Uppdaterad - - -

    Den visar batterivolt osv ..

  18. #18
    Är den redan låst till en annan hoj ska väl inte det fungera att köra live data och felkoder.

  19. #19
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    falkenberg
    Inlägg
    29
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Är den redan låst till en annan hoj ska väl inte det fungera att köra live data och felkoder.
    Nä det är detta jag är osäker på och har googlat en hel helg för mer info..

    Just nu lutar det åt ett köp på en PC V . Orkar inte krångla mer och har fan inte råd med en super tuner till !

  20. #20
    Whenever you program an ECM with the Race Tuner the software checks the Key (or interface block) looking for information stored in it's non-volatile memory. If nothing exists it writes the serial number of the ECM currently being programmed into the key's non-volatile memory permanently. Future attempts to program an ECM read this information and compare it to the ECM currently connected. If they aren't the same the Race Tuner software stops.

    This is only for the programming phase. All other read functions, including the data logger will work with any Delphi based Harley bike, regardless if you have already married it to one bike.

    In addition, the Race Tuner software can be loaded on any number of computers and run to view and edit files. It's only the programming of the ECM that's key locked to the first bike it programs.


    Du har förmodligen köpt en super tuner som har gift sig med en hoj så då kan du inte programmera med den utan endast kolla live datan och felkoder om jag förstår rätt från urklippet ovan som jag hittade på 1130 forumet.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Dynojet power Commander eller Screamin Eagle Super Tuner
    Av IndianBlue i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2013-11-21, 20:04
  2. SCREAMIN EAGLE PRO SUPER TUNER
    Av J418 i forum Säljes
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-22, 00:10
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 13:43
  4. Kan jag köpa Screaming Eagle Super Tuner från USA?
    Av Niko i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-09-26, 14:18
  5. Screamin Eagle II slip on till Dyna -98
    Av leoman00 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-01, 21:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •