Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dubbla skivor på ekerfälg

  1. #1
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Dubbla skivor på ekerfälg

    Blocketberoende som jag är så hänger jag väldigt mycket på blocket på jakt efter "fynd".
    Sen jag köpte hojen har jag velat ha lite fetare ekerfälgar typ som 48 men inte direkt prioriterat det då jag har ganska snålt med stålar men ibland dyker det upp nån billig fälg på blocket och det slog mig nu att jag har ju 2 skivor på min hoj och ingen utav dom ekerfälgar jag kollat på har haft det så jag undrar helt enkelt hur jag går till väga för att flytta över båda skivorna om jag köper en fälg med enkel skiva.

    Beror det på vilket nav det är och vad ska jag isf kika efter för nav?

    Undrar också om det räcker med att bredda kronan för att trycka på typ en beggad bakfälg eller om man behöver göra nått annat också för att det ska passa, ja framskärmen blir ju lite konstig men den åker ryker nog då.

  2. #2
    Använd ett original Sportster eker hjul . Det är bara att lägga på en skiva på andra sidan av navet och borra och gänga upp 5 st hål. Har precis gjort detta på grabbens Sporre ( en 1200 Custom med 21" hjul ) Det är samma nav på både 19" och 21" hjulen.

  3. #3
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    okej, var det svårt att få det centrerat och så när ni borrade, nått jag ska tänka på?
    Funkar den varianten på bakhjul också, alltså om jag sätter ett bakhjul fram.

  4. #4
    Bakhjulsnaven passar inte på den smala Sportstergaffeln. Skivan centrerar bra runt styrnigen vid lagret om du drar ett varv med eltejp runt kanten på styrningen sen gäller det att borra och gänga rakt när du har märkt upp centrumet för hålen till skruvarna.

  5. #5
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Nej, det förstår jag, om jag sätter ett bakhjul fram så breddar jag den också men det jag menade var ifall det går att borra egna hål på bakhjulet också.

  6. #6
    Där blir det problem med baknavet för där är det redan borrat för drevet som har en storlek större bultar och bakbroms skivan har jag för mig är det också en grövre bult på.

    - - - Uppdaterad - - -

    Använd i så fall distanser för att bygga ut bromsskivan om du byter krona till en bredare eller kör med ett nav från en Wideglide eller en Softail.

Liknande ämnen

  1. 19" framfälg med fästen för dubbla skivor!
    Av Hd1340 i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-07, 17:56
  2. Ekerfälgar
    Av Lars Nilsson i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 00:46
  3. Dubbla framlamper
    Av Natttåget i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 21:54
  4. Smoothie ekerfälgar 16"
    Av Viljar i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 23:31
  5. Sökes: 16" ekerfälg med röd fälgbana.
    Av emil.lofkvist i forum Köpes
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 23:06

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •