Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 89

Ämne: Nightrod vs Muscle

  1. #1
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Cool Nightrod vs Muscle

    Skulle veta vad "roddfolket" anser och tycker, plus få en j-a massa råd i bagaget...

    För nu börjar det brännas, dags att sälja Sportstertriken till förmån för en två hjuling.
    Och jag står och väljer mellan just de två.
    Anser ni att det är någon stor skillnad mellan de bägge modellerna?
    Vad skall man tänka på vid köp framöver?
    Vet att det handlar en massa om motorstorlek, årsmodeller, ABS (som standard helst), ev extra utrustning osv.
    Mer "vanliga v roddar" kan man hitta gôrbilligt liksom äldre nightrods. Dock verkar det som man tappar både här och där på dom, förutom att andra handsvärdet även suger.

    Har provsuttit en Nightrod från 2012 och den satt jag gott på. Vet inte riktigt hur stor skillnaden är på en äldre modell. Kan inte direkt prova makens heller, eftersom det inte stämmer med originalutförandet (hans är ombyggd).

    Vad skulle ni ge för råd på vägen? Kom med för- och nackdelar och eventuella problem med modeller och deras "ålder".

    - - - Uppdaterad - - -

    Bör väl nämna, att köpet kanske blir av först nästa år... Behöver som sagt var sälja min hoj först. Men får jag en potentiell köpare, ja, då kan köpet kanske ske tidigare (och smartare med tanke på att köparens tid inte är under hojsäsongen).


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  2. #2
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Jag gillar Musclen
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  3. #3
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Jag gillar Musclen
    Vet det bro..
    Maken vill helst inte, att jag köper en sådan...
    För han har ju "bara en nightrod".


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  4. #4
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Blir än aning förvirrad...ibland förstår jag ingenting, kanske är jag korkad när jag försöker förstå logiken....
    Många fullkomligt spyr på allt annat än Harley, Japansk eller annat är det fulaste värre än våldtäkt män näst intill... men så fort det står Harley på tankan är det okej...
    V-rod är rätt tysk konstruktion men beställd o byggd av Harley och där slutar det.
    Har ingenting att göra med Harley-Davidson enligt min mening..men för mig personligen är det okej för jag gillar alla hojar oavsett fabrikat...det är som sagt logiken bara som jag inte förstår...hjälp mig att förstå snälla
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #5
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Blir än aning förvirrad...ibland förstår jag ingenting, kanske är jag korkad när jag försöker förstå logiken....
    Många fullkomligt spyr på allt annat än Harley, Japansk eller annat är det fulaste värre än våldtäkt män näst intill... men så fort det står Harley på tankan är det okej...
    V-rod är rätt tysk konstruktion men beställd o byggd av Harley och där slutar det.
    Har ingenting att göra med Harley-Davidson enligt min mening..men för mig personligen är det okej för jag gillar alla hojar oavsett fabrikat...det är som sagt logiken bara som jag inte förstår...hjälp mig att förstå snälla
    Utvecklingen går framåt liksom varianter av modeller, acceptera det.
    Ditt inlägg hörde inte alls hemma i tråden. Om du tycker rod är skit, kan du ta det i en egen tråd. Jag ville ha råd, OM en hoj/hojar JAG gillar.
    Finns de som anser att Harleys utan kick osv inte heller är HD...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #6
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Skrev jag att dom var skit????
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Utvecklingen går framåt liksom varianter av modeller, acceptera det.
    Ditt inlägg hörde inte alls hemma i tråden. Om du tycker rod är skit, kan du ta det i en egen tråd. Jag ville ha råd, OM en hoj/hojar JAG gillar.
    Finns de som anser att Harleys utan kick osv inte heller är HD...
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  7. #7
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Skrev jag att dom var skit????
    Jag tolkade det som det, med tanke på vad du skrev om "vad det står på tanken, kommer från Tyskland osv"...
    Ditt inlägg hörde inte hemma oavsett, eftersom det inte tillförde något konkret, som jag eftertraktade inför mitt kommande mc köp.

    Och du behöver inte förstå varför JAG vill ha en ROD...
    För mig är en Rod lika mycket Harley, som en sportster, softtail etc.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  8. #8
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Ursäkta då jag ville bara ha lite förståelse om hur man resonerar om rodar när det är så känsligt för dom flesta om vad som är en Harley, tänkte du viss
    te eftersom du vill ha en
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jag tolkade det som det, med tanke på vad du skrev om "vad det står på tanken, kommer från Tyskland osv"...
    Ditt inlägg hörde inte hemma oavsett, eftersom det inte tillförde något konkret, som jag eftertraktade inför mitt kommande mc köp.

    Och du behöver inte förstå varför JAG vill ha en ROD...
    För mig är en Rod lika mycket Harley, som en sportster, softtail etc.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #9
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Ursäkta då jag ville bara ha lite förståelse om hur man resonerar om rodar när det är så känsligt för dom flesta om vad som är en Harley, tänkte du viss
    te eftersom du vill ha en

    Jag är en simplare människa än så... Jag behöver inte veta in på atomen varför jag vill ha något. Jag bara VET. Det har gällt allt i livets gång hittills.
    Vill du veta varför folk köper och kör rod, kan du öppna en ny tråd.
    Här vill jag bara ha råd inför köpet av en. Inget annat. Ungefär som om jag skall byta bil (och speciellt märke), då tar jag reda på saker. Mest för att inte behöva göra bort mig i onödan i min investering.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  10. #10
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Okej..ja lycka till med ditt blivande köp då, hoppas det kommer att trivas med den
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jag är en simplare människa än så... Jag behöver inte veta in på atomen varför jag vill ha något. Jag bara VET. Det har gällt allt i livets gång hittills.
    Vill du veta varför folk köper och kör rod, kan du öppna en ny tråd.
    Här vill jag bara ha råd inför köpet av en. Inget annat. Ungefär som om jag skall byta bil (och speciellt märke), då tar jag reda på saker. Mest för att inte behöva göra bort mig i onödan i min investering.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  11. #11
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Okej..ja lycka till med ditt blivande köp då, hoppas det kommer att trivas med den
    Tackar. Det hoppas jag med.
    Även om jag redan förr hört, att tjejer inte skall köra rod.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Blir än aning förvirrad...ibland förstår jag ingenting, kanske är jag korkad när jag försöker förstå logiken....
    Många fullkomligt spyr på allt annat än Harley, Japansk eller annat är det fulaste värre än våldtäkt män näst intill... men så fort det står Harley på tankan är det okej...
    V-rod är rätt tysk konstruktion men beställd o byggd av Harley och där slutar det.
    Har ingenting att göra med Harley-Davidson enligt min mening..men för mig personligen är det okej för jag gillar alla hojar oavsett fabrikat...det är som sagt logiken bara som jag inte förstår...hjälp mig att förstå snälla
    Kan du vara snäll och förklara för mig viket märke en Vrod är eftersom du nu inte anser att det är en Harley Davidson?

    En annan följd fråga jag får spontat är vad tycker du är en Harley Davidsson? Kan du vara snäll och utveckla detta så mycket du kan eftersom jag vill mer än gärna veta hur du tänker.
    Live to ride, Ride to live.

  13. #13
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Pojkar!!!

    Ni får starta en egen tråd om "VARFÖR","OM DET ÄR EN HARLEY" osv...

    Pontus... Du som kör Nightrod, har du några tips på vägen? Jag anammar alla tips jag kan få. Jossi har redan mailat mig några. Men det är bra, att veta vad alla andra tycker med. Då är man mer förberedd vid ett köp.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  14. #14
    V.I.B Contributor
    MisterMajjos avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Västra Frölunda, Västra Götalands Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    135
    Tackad: 0

    Jag vet tyvärr inget om V-Rod, förutom att jag är jävligt sugen på en själv..
    Om du inte redan har sett eller vet så finns här en genomgång av de olika v-rodarna
    http://en.wikipedia.org/wiki/Harley-Davidson_VRSC

    /Peter

  15. #15
    Och tillbaka till ämnet.

    Jag tycker bättre om Night Rod Special och det gäller modellerna innan man byte ut lampkåpan till vara mer lik den vanliga rodden. Den delar nu utseendet med Muscle och standard Vrod.
    Misstänker att det var en kostnadsbesparing for HD men vad vet jag.
    Är själv grymt förtjust i det svarta, och gillar inte all krom och bling bling. Därav är min rekommendation att du köper en Night Rod Special årsmodell 2008 till 2011 med det gamla utseendet.
    Då får du den stora motorn (1250cc), slirkoppling, brett bakdäck, större tank och möjligheten till ABS om så önskas.

    Dessutom får du en grym hoj med fantastisk väghållning.
    Live to ride, Ride to live.

  16. #16
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av epa23 Visa inlägg
    Jag vet tyvärr inget om V-Rod, förutom att jag är jävligt sugen på en själv..
    Om du inte redan har sett eller vet så finns här en genomgång av de olika v-rodarna
    http://en.wikipedia.org/wiki/Harley-Davidson_VRSC

    /Peter
    Tackar.... den känner jag till. Tänkte mer på det där med personliga erfarenheterna. Den slår all (fakta)text i världen. Då vet man ju vad andra anser och tipsar om. Vet att man inte bör köpa äldre än 2008, om man vill ha "rätt motor". 2009 kom ABS som standard osv...
    Sedan är det ju som med andra fordonslag, saker sker med modellerna och de olika tillverkningsåren. Kan vara bra att ha en ok checklista, att utgå från. Då slipper man kanske köpa ett bottennapp (och kanske för en allt för dyr peng också).

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Och tillbaka till ämnet.

    Jag tycker bättre om Night Rod Special och det gäller modellerna innan man byte ut lampkåpan till vara mer lik den vanliga rodden. Den delar nu utseendet med Muscle och standard Vrod.
    Misstänker att det var en kostnadsbesparing for HD men vad vet jag.
    Är själv grymt förtjust i det svarta, och gillar inte all krom och bling bling. Därav är min rekommendation att du köper en Night Rod Special årsmodell 2008 till 2011 med det gamla utseendet.
    Då får du den stora motorn (1250cc), slirkoppling, brett bakdäck, större tank och möjligheten till ABS om så önskas.

    Dessutom får du en grym hoj med fantastisk väghållning.
    Tackar... Hoppas själv få tag på någon hoj, som inte är mattsvart. Jag gillar det blankt.
    Har fått en liknande rekommendation gällande årsmodeller på Rod. Tycker iofs också att lampkåpa är snyggare, men gaffeln är snyggare på musclen. Dock är det ju inte bara looken, som gäller, utan alla egenskaper också.
    Har du haft något problem med din rod då? Eller känner du till, om det finns några sådana?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  17. #17
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Ja som Harley_davidson förklarat det själva kom den till av en sviktande marknad i Europa, Den täcker upp en målgrupp som inte normalt skulle köpa en 45 gradig custom hoj för den är för slö, Europa marknaden sökte efter en racigare hoj...där av kom den till...som vanligt handlar det om överlevnad och pengar, inte av hjärta och själ
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Kan du vara snäll och förklara för mig viket märke en Vrod är eftersom du nu inte anser att det är en Harley Davidson?

    En annan följd fråga jag får spontat är vad tycker du är en Harley Davidsson? Kan du vara snäll och utveckla detta så mycket du kan eftersom jag vill mer än gärna veta hur du tänker.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Tackar.... den känner jag till. Tänkte mer på det där med personliga erfarenheterna. Den slår all (fakta)text i världen. Då vet man ju vad andra anser och tipsar om. Vet att man inte bör köpa äldre än 2008, om man vill ha "rätt motor". 2009 kom ABS som standard osv...
    Sedan är det ju som med andra fordonslag, saker sker med modellerna och de olika tillverkningsåren. Kan vara bra att ha en ok checklista, att utgå från. Då slipper man kanske köpa ett bottennapp (och kanske för en allt för dyr peng också).

    - - - Uppdaterad - - -



    Tackar... Hoppas själv få tag på någon hoj, som inte är mattsvart. Jag gillar det blankt.
    Har fått en liknande rekommendation gällande årsmodeller på Rod. Tycker iofs också att lampkåpa är snyggare, men gaffeln är snyggare på musclen. Dock är det ju inte bara looken, som gäller, utan alla egenskaper också.
    Har du haft något problem med din rod då? Eller känner du till, om det finns några sådana?
    Jag har inte haft några problem med min utan den rullar på utan problem.
    Har inte heller hört någon som klagat utan tvärtom är vrod åkarna väldigt nöjda med sina Harleys.
    Live to ride, Ride to live.

  19. #19
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Gott att höra Pontus.
    Trevligare med märken, som har nöjda ägare. Då vet man att det är bra saker också.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #20
    Vill inte dra det i långbänk men följande kommentarer har jag stött på kring Harley Davidson under min tid som Harley Jockey:

    Dyna är för kvinnor och Softail är för män.
    Sportstern är en moped.
    Vrod är ingen Harley för den har tyskt påbrå.
    Alla Harley modeller är instegsmodeller åt den enda riktiga Harleyn som är en Touring.

    Detta var bara ett axplock av kommentarer som finns kring Harley och de flesta kommer från folk som inte ens kör Harley.
    För mig är det en Harley så länge den finns i Harley Davidsons modell lista. Klart slut.


    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Ja som Harley_davidson förklarat det själva kom den till av en sviktande marknad i Europa, Den täcker upp en målgrupp som inte normalt skulle köpa en 45 gradig custom hoj för den är för slö, Europa marknaden sökte efter en racigare hoj...där av kom den till...som vanligt handlar det om överlevnad och pengar, inte av hjärta och själ

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Regskyltshållare till V-rod Muscle.
    Av absolutjohan i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-01-29, 14:52
  2. V-Rod vs V-Rod Muscle, likadan ram?
    Av admin i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-26, 02:22
  3. Styre V-Rod Muscle?
    Av admin i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 11:31
  4. Muscle eller night rod
    Av Ändy i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 19:36
  5. V-Rod Muscle ombygge
    Av admin i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 18:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •