Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34

Ämne: Dyna pul

  1. #1

    Dyna pul

    Bygge är inte rätt ord men lite makeover är det iaf, aldrig gjort nåt sånt här innan men provar mig fram!



    Tanken på lack, framstänka med. Bilden nedan efter att jag kapat skärmstagen, ska försöka snida till skärmämnet och tillverka fästen för skärmen i svingen. Mer bilder när det sakta går framåt!


  2. #2
    V.I.B Orxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    236
    Tackad: 0
    ska bli kul att följa

  3. #3
    Friskt sågat hälften vunnet lycka till me bygget!!
    Deluxe FLSTN

  4. #4
    Tackar håller på och funderar hur sadeln ska lösas, vill trycka dit en fjädrad, antingen får den monteras långt fram för att slippa tomrum mellan sadeln och tanken, men då blir det tomrum bakom ist. Sätter jag den längst bak på "plattan" så får jag försöka tillverka en konsoll där mellan tanken och sadeln. Får klura lite! Såg att det finns färdiga monteringssatser till den för solosadel, lucka som täcker batteriet och allt annat som behövs förutom sadeln då. Nån som har sett det monterat, ser det bra ut? Bara bild på själva innehållet på HarleyButiken.com. visst är det roligare att göra själv, men kanske svårt att få det snyggt, vill inte ha en halvmeter lång sadel heller.

  5. #5
    Det går inte så fort, och med alla byggtrådar här känns det lite löjligt med mitt småpul haha, men det blir nog Oi när det blir klart iaf och det vill jag ju ha

    Underben, våga vägra pulverlack!

    Primern är lite porrig



    Men hammarlack är hårdrock!



    Baka filterkåpa, mums!



    Ska jag fega på lite klarlack tror ni? Värmefärg, 3 lager, 200 grader i en timme i ugnen..

  6. #6
    Ingen kommer ihåg en fegis ;-) hehe

  7. #7
    Det är precis en sådan kapning jag vill göra hur nära dämparna vågar man kapa?! Har du dessutom några idéer och planer på hur du skall fästa skärmen i svingen? Oerhört tacksam för all hjälp jag kan få. Med vänlig hälsning, Martin.

  8. #8
    Jag kapade ca 1 cm bakom den rundade delen, sen slipade jag till det med slipskiva. Skärmen blir att fästas i själva U:et av svingen om du förstår, alltså när bakhjulet är borta och du tittar rakt på svingen så svetsar jag dit ett fäste i mitten. Sen har jag grovkapat plattjärn och vinklat, dessa svetsas i skärmen och i svingen blir det M8 bult. På ena sidan fanns ett "öra" att använda, men fick göra ett till andra sidan och svetsa dit. Det har varit stiltje ett tag nu, men börjar komma igång igen! Och skitkul att försöka själv, inte född med talang för detta och aldrig gjort nåt liknande, men nåt blir det iaf! Mer bilder kommer i dagarna.


  9. #9
    Tackar för all info guld värt!! Jag får lägga upp lite bilder på min så får du se hur det går för mig. Du verkar fått till en bra lösning på solosadel oxå, färdigt Kitt!

  10. #10
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Kan du inte skruva fast /bult skärmen till där passageraren fotpinnar var ?

  11. #11
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Kan du inte skruva fast /bult skärmen till där passageraren fotpinnar var ?
    I öron höjd alltså?
    Passagerare skulle ja aldrig kunna va ... mera.
    CS//

  12. #12
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Fästpunkterna är på svingarmen, skärmen är är monterad på svingarmen. Skulle vilja se en passagerare försöker sitta på den Nej. tror det kommer att bli a one man bike.


  13. #13
    ser bra ut Bikebandit, har du endast bultat i svingen?

  14. #14
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Det är inte min .. det var bara ett exempel bild av denna typ av bak skärm på en Street Bob 2006 >>>>> kan köpa dem färdiga från ett företag i england .
    Senast redigerat av Bikebandit den 2013-01-17 klockan 20:22.

  15. #15
    Min blir one man bike absolut Ja jag blev bekväm och köpte färdigt kit för solossadeln, det var det värt, innan jag skulle fått till nåt så hade jag blivit knäpp. Stagen bak är grovhuggna, ska försöka få till dom lite snyggare. Men fixar mer bilder sen!

  16. #16
    Du e en klippa ozzy! Ja jag tänkte nog oxå köra färdigt kitt, har dock bara hittat på HarleyButiken.se vet du om det finns annanstans?

  17. #17
    Köpte mitt därifrån , tycker dom är så jäkla bra att ha o göra med så jag köper nästan allt där. Behöver du ett schysst baklyse med rätt stuk? Har ett i Bates stuk, svart med mörkt glas, ligger kvar i förpackningen, blev ändrade planer, men det är helrätt stuk för bobber!

  18. #18
    Man tackar för frågan, men jag tänkte köpa miniblinkers med
    Bak/bromsljus i, allt i ett lixom. Är HarleyButiken snabba även med sådant
    Som är slut i lager? Såg att solokittet till dyna icke fanns i lager tyvärr

  19. #19
    Gjorde en lyckad kapning igår på hojen började även kapa ner skärmen till den nya "rätta" storleken

  20. #20
    Lite bilder då på hur infästningen i svingen blir, först fästet mitt i uet jag menade:



    Sen ena staget där övre beltskyddet var skruvat, skiter i att köra med det sen:



    Och på andra sidan har jag gjort ett liknande fäste och svetsat fast, märkte dock nu att det kom lite i vägen för justeringen så det blir att ta bort och göra ett aningens mindre. Stagen är 2x25mm plattjärn, vill man inte slipa som en jude så tar man mindre från början, men man tager vad man haver Det blir ingen skärm att lasta på, vill ha den ren. Men håller på med en lösning till det, en enkel hållare som går snabbt att montera vid behov, längre resor dvs.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-11, 13:13
  2. Dyna 2000 eller dyna 2000i
    Av oggy69 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-21, 16:51
  3. Fästen bakskärm Dyna Switchback och dyna Widglide 2010
    Av oilelf i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 13:33
  4. Dyna
    Av Lappgubben i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 20:17
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 22:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •