Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26

Ämne: Det tillhör väl att presentera sig :)

  1. #1

    Det tillhör väl att presentera sig :)

    Tack för bra initiativ med forumet, skönt med en svensk motsvarighet till de amerikanska forumen. Är en rookie när det kommer till HD - började köra förra året men har skrapat ihop 1400 mil nu i alla fall och intresset minskar definitivt inte. Men jag är väl en av dem som frågar om råd mer än vad jag ger dem i alla fall.

    Kör en 09 Street Bob som jag byggt om det mesta på - eller har fått hjälp med ombygget av andra, men i alla fall betalat för det Tänkte inom något år köpa hoj nr 2 - en softail (eller stelbent) för att bygga och lära mig lite mer om allt som har med HD att göra. Gillar lite mer ol' school-stil.

    Istället för en bild, så får det bli en film..

    Kör Street Bob -09 & Knucklehead -47.

  2. #2
    Välkommen hit Michael! Snygg film och kool hoj! Köpte du hojen som ny?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Tack och bock. "Tyvärr" så gjorde jag det.. och har sedan dess byggt om allt så det är ingen investering som jag kommer tjäna pengar på Men hoj nr 2 kommer bli en beg. softail som sagt, så man kan fixa lite mer med själv och inte få det att kännas som en total förlustaffär
    Kör Street Bob -09 & Knucklehead -47.

  4. #4
    Det är ju inget att ursäkta sig över, skönt att köpa en helt ny som ingen annan har pillat på
    Eloge till att du vågade kapa av skärmstagen på en ny hoj
    ska man göra! e;


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    haha, ja, det var ju lite diskussioner först varför jag skulle "förstöra" en ny hoj - men som jag ser det så förädlar man ju den bara
    Kör Street Bob -09 & Knucklehead -47.

  6. #6
    Michael... ge dig ut och provkör nåra Softails (Gärna fort) och ställ dig frågan om du verkligen ska ha
    ett sånt sänke....

  7. #7
    Jag har iofs hört många "softailare" som testat en dynabob att den är mycket skönare att köra (och det är en anledning till att jag alltid kommer att ha kvar den). Men, jag gillar den cleana looken man kan få på en softail/stelbent utan bakfjädringen. Så det är blandade känslor som styr
    Kör Street Bob -09 & Knucklehead -47.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Michael Gegerfelt Visa inlägg
    Jag har iofs hört många "softailare" som testat en dynabob att den är mycket skönare att köra (och det är en anledning till att jag alltid kommer att ha kvar den). Men, jag gillar den cleana looken man kan få på en softail/stelbent utan bakfjädringen. Så det är blandade känslor som styr
    Du kan ju alltid göra din Dyna stelbent om du vill det

  9. #9
    Ja, då får man den riktigt låg



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10

  11. #11
    Nja.. jag vill nog hellre ha en av varje Dynan ska jag inte röra mer än vad jag har gjort nu - men en till hd som är stelbent/softail vore inte fel De dagarna jag känner att jag är för ungdomlig i ryggen kan jag ju ta en tur med stelbent så jag känner mig som min rätta ålder igen
    Kör Street Bob -09 & Knucklehead -47.

  12. #12
    Hagis
    Guest
    Hej och välkommen! Gillar verkligen hojen du har! Skönt att få ta en tur med er om så via film, men nu står jag mellan två hojar och kommer köpa loss en i juni. Det kliar i kroppen men din film var en bra start på denna dag

  13. #13
    haha tack Det är skoj att filma och posta - det ger en något att leva sig tillbaka till under de kalla, mörka månaderna
    Kör Street Bob -09 & Knucklehead -47.

  14. #14
    Hagis
    Guest
    helt rätt Vi gjorde en rad filmer när vi körde riskokare! Men när vintern kändes som intensivast så var det härligt att vara "ute och åka" igen

  15. #15
    Jo, vi filmade en del när vi körde "blandband" (jag på Harley - alla andra på japsare) men de filmerna är inte lika roliga att se på längre Men de hjälpte under denna istid som vi kallade vinter som var.
    Kör Street Bob -09 & Knucklehead -47.

  16. #16
    Hej o välkommen. Riktigt fin hoj du har fått till.

  17. #17
    Tackar och bockar
    Kör Street Bob -09 & Knucklehead -47.

  18. #18
    En till i samma stil...snyggt



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  19. #19
    Gillar den kortare skärmen på den... men lite för mycket... bländ för ögonen Dynan var dock jäkligt schysst...
    Kör Street Bob -09 & Knucklehead -47.

  20. #20
    Hagis
    Guest
    Det där är "precis" som jag vill ha det! Men..... bort med den där blingbling panelen på tanken, föredrar en liten mätare uppe vid styret! Samt att motorkåpan mer passar till fruarna när dom vill göra sig fina inför en fest, gör den svart och sist men inte minst så föredrar jag det breda styret alt Z styret, båda funkar lika bra på en gaffel med +4 grader!
    Men annars är det vad jag börjar överväga att försöka bygga inom något år!

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •