Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 64

Ämne: Projekt Järnsportster -77

  1. #1

    Projekt Järnsportster -77

    Hejsan!

    Ny här på forumet, väldigt trevligt

    Efter att ha kört sporthoj i 12 år blev jag fruktansvärt less på att köra hoj tills jag upptäckte räktrålarna och jag blev frälst!
    Köpte en evo-sportster som var ombyggd, hade den i ett par månader tills jag snubblade över den här godbiten. Gammalt är bra.

    Tänkte först bara fixa till den, besiktiga och köra... Men i vanlig ordning spårade det ur, monterade ner allt och jag hoppas att jag ska få ihop den igen.
    Hoppas på lite tips och lösningar om det behövs
    Givetvis när man köper grejer som stått i ett garage ett antal år så tillkommer det alltid extragrejer som man inte räknat med.

    Ska försöka ta ordentligt med bilder, så jäkla kass på det.
    Om någon vet om det originalmonterades oljekylare på dessa vore det bra, det satt en på nämligen. Bara så man vet, den ligger i en påse nu om någon är intresserad av den


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0932_1.jpg 
Visningar:	241 
Storlek:	77,7 KB 
Id:	9314

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0959.jpg 
Visningar:	225 
Storlek:	86,1 KB 
Id:	9318

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1164.jpg 
Visningar:	199 
Storlek:	96,7 KB 
Id:	9315

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1206_1.jpg 
Visningar:	207 
Storlek:	66,5 KB 
Id:	9316

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1208.jpg 
Visningar:	206 
Storlek:	96,7 KB 
Id:	9317

    Det som ska göras:

    Hardtail, nytt elsystem, styre, tank, bakskärm, renovering av framgaffel, förgasare o.s.v.
    Senast redigerat av Beemusup den 2012-10-22 klockan 08:50.

  2. #2
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Velkommen og lykke til med prosjektet..
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  3. #3
    Välkommen!

    Det med oljekylaren råder det delade meningar om på forum (USA) lite beroende på var man bor, hur man kör etc.
    Vissa tycker ja, andra nej.

    Ett exempel:

    If you ride in temps of above 90 degrees (32C), you definitely should run an oil cooler on an Ironhead. And if above 80(26C), it is still a damn good idea. Cast iron heads cool very poorly and Ironheads run hot.

    Läs mer här:
    http://www.jockeyjournal.com/forum/s...ad.php?t=90734


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    Jag tackar!

    Mycket läsvärt där... Ska sätta mig in det där sen Synd bara att den är så jäkla ful!

    Fick en del grejer idag, väntar bara på hardtailen... Får se vad SFRO säger sen, blir säkert bra!

  5. #5
    Kul projekt du hittat! Hur blir stuket? Gillar "live to ride" luftrenaren speciellt ;-)

  6. #6
    Haha ja örnen är grym! Har en matchande spegel och ignition cover... Hojta till om du är sugen! Billigt

    Har beställt en David Bird hardtail från LowBrow. Jag gillar frisco stuket som fan, så tänkte mixa det lite med nåt som känns gött... Har nästan allt förutom ramen... Ska se om SFRO är lika exalterade som jag är

  7. #7
    Coolt projekt gillar med frisco style .

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Beemusup Visa inlägg
    Haha ja örnen är grym! Har en matchande spegel och ignition cover... Hojta till om du är sugen! Billigt

    Har beställt en David Bird hardtail från LowBrow. Jag gillar frisco stuket som fan, så tänkte mixa det lite med nåt som känns gött... Har nästan allt förutom ramen... Ska se om SFRO är lika exalterade som jag är
    Låter asbra! Smala busiga friscohojar är fräckt. Farmarn som är vår sfro representant i skåneland gillar det förmodligen också, han gilla mitt 60-stylebygge iaf!
    Vi kan ju byta, jag har ju fina dödskallelock på transen, haha!

  9. #9
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Beemusup Visa inlägg
    Haha ja örnen är grym! Har en matchande spegel och ignition cover... Hojta till om du är sugen! Billigt

    Har beställt en David Bird hardtail från LowBrow. Jag gillar frisco stuket som fan, så tänkte mixa det lite med nåt som känns gött... Har nästan allt förutom ramen... Ska se om SFRO är lika exalterade som jag är
    kommer bli ett jävla byggande denna vinter!! COTD kommer se tuffast ut i vår he he..
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av westerstroming Visa inlägg
    Låter asbra! Smala busiga friscohojar är fräckt. Farmarn som är vår sfro representant i skåneland gillar det förmodligen också, han gilla mitt 60-stylebygge iaf!
    Vi kan ju byta, jag har ju fina dödskallelock på transen, haha!
    Då kanske du har lite tips om vad man INTE ska hitta på innan SFRO besöket?
    Haha gärna! Det är ju dötufft med dödskallar!

    Citat Ursprungligen postat av tjockben Visa inlägg
    kommer bli ett jävla byggande denna vinter!! COTD kommer se tuffast ut i vår he he..
    Snacka inte om det! Jag är så pepp på att bygga!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Beemusup Visa inlägg
    Då kanske du har lite tips om vad man INTE ska hitta på innan SFRO besöket?
    Haha gärna! Det är ju dötufft med dödskallar!



    Snacka inte om det! Jag är så pepp på att bygga!
    Ska du bara montera stelhäck och lite kosmetiskt ska det inte vara några konstigheter tycker jag, se till så du har intyg på den bara med matrialspec od!
    Nu har jag bara hunnit med byggbesiktning men jag tyckte det gick smärtfritt fastän jag micklat till mitt bygge själv med gammal shovel o junk :-)

  12. #12
    Ja det kommer med papper och det där med grejerna, det ordnar sig alltid

    I övrigt så kommer jag, troligtvis, inte att göra nåt annat med ramen. Det finns lite indikationer på att jag bygger om hela bakramen för att få fina linjer. Men det får vi se hur mycket jobb det blir.

  13. #13
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    bygg nu för fan.
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av tjockben Visa inlägg
    bygg nu för fan.
    Precis!

  15. #15
    Jag är tillbaka! Har haft röven full med skolarbete. Men skolkade skolan i fredags och hade Tobbetid i garaget hela helgen! Det blir mycket gjort.

    Slipade och provmonterade tailen, den satt som en smäck! Det blir ju så klart aldrig som man tänkt sig från början, trodde oljetanken skulle få rum bakom mittstolpen, det sket sig. Nu fick batteriet placeras framför bakhjulet och oljetanken på batteriets originalplats. Beställt en tank från Anything goes 74.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild.jpg 
Visningar:	178 
Storlek:	75,0 KB 
Id:	10126

    Tur jag har hjälp så det blir ordentligt gjort!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild (1).jpg 
Visningar:	168 
Storlek:	81,5 KB 
Id:	10127

    Jag plockade isär framgaffeln för att byta packboxar men hade så klart fått fel då jag visst inte hade en vanlig Showa-gaffel. Det resulterade iaf i att benen lämnades iväg för att svarva ner skärmfästena. Det kommer bli great!

    Helgen avslutades med att motor och bakhjul hängdes på, det ser förbaskat bra ut tycker jag själv!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild (2).jpg 
Visningar:	202 
Storlek:	93,2 KB 
Id:	10128

    Om två veckor blir nästa helhelg!

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Beemusup Visa inlägg
    Jag är tillbaka! Har haft röven full med skolarbete. Men skolkade skolan i fredags och hade Tobbetid i garaget hela helgen! Det blir mycket gjort.

    Slipade och provmonterade tailen, den satt som en smäck! Det blir ju så klart aldrig som man tänkt sig från början, trodde oljetanken skulle få rum bakom mittstolpen, det sket sig. Nu fick batteriet placeras framför bakhjulet och oljetanken på batteriets originalplats. Beställt en tank från Anything goes 74.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild.jpg 
Visningar:	178 
Storlek:	75,0 KB 
Id:	10126

    Tur jag har hjälp så det blir ordentligt gjort!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild (1).jpg 
Visningar:	168 
Storlek:	81,5 KB 
Id:	10127

    Jag plockade isär framgaffeln för att byta packboxar men hade så klart fått fel då jag visst inte hade en vanlig Showa-gaffel. Det resulterade iaf i att benen lämnades iväg för att svarva ner skärmfästena. Det kommer bli great!

    Helgen avslutades med att motor och bakhjul hängdes på, det ser förbaskat bra ut tycker jag själv!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild (2).jpg 
Visningar:	202 
Storlek:	93,2 KB 
Id:	10128

    Om två veckor blir nästa helhelg!
    Gammalt är bra!
    Gillar!
    :-)

    /R

  17. #17
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Beemusup Visa inlägg
    Jag är tillbaka! Har haft röven full med skolarbete. Men skolkade skolan i fredags och hade Tobbetid i garaget hela helgen! Det blir mycket gjort.

    Slipade och provmonterade tailen, den satt som en smäck! Det blir ju så klart aldrig som man tänkt sig från början, trodde oljetanken skulle få rum bakom mittstolpen, det sket sig. Nu fick batteriet placeras framför bakhjulet och oljetanken på batteriets originalplats. Beställt en tank från Anything goes 74.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild.jpg 
Visningar:	178 
Storlek:	75,0 KB 
Id:	10126

    Tur jag har hjälp så det blir ordentligt gjort!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild (1).jpg 
Visningar:	168 
Storlek:	81,5 KB 
Id:	10127

    Jag plockade isär framgaffeln för att byta packboxar men hade så klart fått fel då jag visst inte hade en vanlig Showa-gaffel. Det resulterade iaf i att benen lämnades iväg för att svarva ner skärmfästena. Det kommer bli great!

    Helgen avslutades med att motor och bakhjul hängdes på, det ser förbaskat bra ut tycker jag själv!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild (2).jpg 
Visningar:	202 
Storlek:	93,2 KB 
Id:	10128

    Om två veckor blir nästa helhelg!
    nu snackar vi snack Tobbe! the race is ON!
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  18. #18
    Inte lätt att få tid när man bor 10 mil ifrån garaget och fullt i skolan
    Men jag var på plats lite i helgen och fixade gaffelbenen, inte helt klart för det var så jäkla tråkigt...

    En före och efterbild:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild.jpg 
Visningar:	116 
Storlek:	66,7 KB 
Id:	10352

    Har även köpt ett komplett framhjul med trumbroms, kommer bli najs! Bort med hydraulik och in med en hederlig vajerbroms.
    Chops Of The Dead

  19. #19
    Ytterligare några heldagar i garaget avklarade. Med gott resultat tycker, en byggbesiktning börjar faktiskt närma sig
    Jag har lärt mig en sak, att inte köpa allt direkt. Det är jäkligt störigt att man har en bild i huvudet och när det väl kommer på plats ser det ut som skit och det gäller styret först och främst. Så bort med det och jag har beställt ett nytt.

    Skärmfäste tillverkat och monterat. Även baklampan är på plats här. Blev också helt klar med sadelfästen, bara punktade än så länge.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2003.jpg 
Visningar:	180 
Storlek:	81,8 KB 
Id:	10484

    En annan vinkel.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1989.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	84,5 KB 
Id:	10485

    Framlampan på plats.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1972.jpg 
Visningar:	177 
Storlek:	105,3 KB 
Id:	10486

    Den nya framgaffel som är förlängd 4", den ska jag renovera och köpa nya standard innerben. Trumbromsfälgen syns också, den behöver lite kärlek tror jag.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1997.jpg 
Visningar:	156 
Storlek:	98,3 KB 
Id:	10487

    Haha, såg nu att det ser stökigt ut, men det ser värre ut än vad det är, organiserat kaos kallas det
    Chops Of The Dead

  20. #20
    Det blir riktigt bra! Blir sugen på att bygga på en järnsportster!

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Mitt shovelhead -79 Projekt
    Av Tuna i forum Medlemsbyggen!
    Svar: 230
    Senaste inlägg: 2015-03-01, 00:39
  2. Cafe racer projekt
    Av musclegear i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 10:36
  3. Projekt: as-kool hjälm.
    Av Gustav2K i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 20:46
  4. Motor köpes knuckle eller järnsportster
    Av bluesbiker i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 11:43
  5. Faster SoftailBonneville - USA Projekt att följa.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 19:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •