Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Montera värmesköldar utan svets?

  1. #1

    Montera värmesköldar utan svets?

    Vill montera på små värmesköldar på mitt blås. "Slangklämmor" går men vill inte, svetsa på muttrar funkar såklart men har inte tillgång till svets på nåt sätt i dagsläget.

    Min fråga är då, kan man borra hål i blåset, M4-M5 nånting och helt sonika gänga/skruva fast värmeskölden direkt i blåset (med distanser)?
    Kommer det läcka och kan man isåfall kladda på nåt som tätar och klarar värmen?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tjena! Skulle tro att det kommer att läcka med tiden.Godset är ju inte så tjockt På jobbet använder vi studbolts till o fästa plåtreglar i. Det är en punktsvets som svetsar små bultar i stålväggar. Kanske det finns nån isoleringsfirma eller nån mekanisk firma som håller på med båtar(inte plastbåtar utan skeppsinredningar) i närheten av dej som kan ha sån svets. Det finns Norisol i Sverige,kolla med dom.
    Senast redigerat av xbones den 2012-10-10 klockan 00:20.
    There are no problemsonly solutions

  3. #3
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det kommer inte att hålla någon längre stund, svetsa mutter på röret funkar men det optimala är ändå original sättet med slangklämma då det inte är helt stumt även om det också spricker till slut.
    Det går att köpa tigsvets under 5000 kr med flaska o allt, inget man svetsar en ram med med små saker som ett fäste osv fungerar det utmärkt, jag skulle inte klara mig utan svetsen använder den väldigt väldigt mycket, försök att låna en eller be om hjälp med dom detaljerna, jag vet ju inte var du bor på internet men är det i närheten av mig kan jag hjälpa dig.
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Vill montera på små värmesköldar på mitt blås. "Slangklämmor" går men vill inte, svetsa på muttrar funkar såklart men har inte tillgång till svets på nåt sätt i dagsläget.

    Min fråga är då, kan man borra hål i blåset, M4-M5 nånting och helt sonika gänga/skruva fast värmeskölden direkt i blåset (med distanser)?
    Kommer det läcka och kan man isåfall kladda på nåt som tätar och klarar värmen?
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #4
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Det finnes epoxy for metall til metall som klarer mer enn 600 grader celcius.

    Kan tenke meg at et sök på; "adhesive high temperature" vil gi endel treff på hva du trenger.

  5. #5
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Min fråga är då, kan man borra hål i blåset, M4-M5 nånting och helt sonika gänga/skruva fast värmeskölden direkt i blåset (med distanser)?
    Kommer det läcka och kan man isåfall kladda på nåt som tätar och klarar värmen?
    Borra hål och skruva fast med http://www.loctite.sg/sea/content_data/93768_Fix.pdf kanske eller http://www.stoodyind.com/catalogs/fi...05catpg470.pdf

  6. #6
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Alla som vart med ett tag vet ju hur man fått kämpa för att promota H-D som en kvalitets maskin...man har ju fått höra i alla år att om man ser en hoj som fått stopp i vägkanten så har det ju varit en H-d och det stämmer ju faktiskt. AMF perioden var ingen höjdare men största anledningen är ändå alla klantiga byggen, nu för tiden när det rullar 90% orörda hojar så är ju rycktet bra igen och dom som bygger har blivigt duktiga, visst produkt utvecklingen av limmer har också gått framåt. men om jag får gissa, ett tips lacka för fan inte hojen gul för jag är rädd att du kummer att stå i väggrenen som en Tussilago till våren om du limmar.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  7. #7
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Admin tror bara det är klamma som funkar i längden andra hand svetsa annars får du bara problem på sikt

  8. #8
    Tror inte jag blir stående på vägkanten om en värmesköld på 15cm skulle lossna, skulle vara för att stöveln har smält i i blåset och jag inte kan sätta ner foten.... men kör på klämmor ändå. Tack ska ni fick för inputten.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Liknande ämnen

  1. Svetstråden - allt om svets
    Av admin i forum Custom & Byggen
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 16:35
  2. Ram utan papper
    Av harley i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 23:46
  3. Köra utan beltskydd?
    Av mtf i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 23:02
  4. avgasrören stekheta med sköldar är avgasbandage svalare tro
    Av mrzigzag i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-15, 00:31
  5. Värmesköld till Heritage.
    Av klangen i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 10:57

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •