Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: V&H Fuelpak, erfarenheter?

  1. #1
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    V&H Fuelpak, erfarenheter?

    Jag har skaffat en Fuelpak, och just för tillfället så får jag inte hojen o gå riktigt bra på låga varv...
    Jag har V&H Big Radius + S&S Stealth luftfilter monterat. Sitter även ett par Hard Kore insatser från Smartpartz i avgassystemet. Mailade V&H ang vilken inställning jag skulle ha med min uppsättning. Fick svar, och knappade in värdena. Detta gjordes innan jag monterat S&S luftfiltret. I det läget gick hojen riktigt dåligt. Betydligt sämre än förväntat, fastän jag var medveten om att den i det läget inte skulle vara optimal.
    När den var nystartad och kall o gick på tomgång, så kunde jag knappt röra gasen för då höll den på o dö... Ungefär som en förgasarförsedd hoj beter sig om man chokar den för lite.
    Men avgaserna var mörka (går för fett?). Hursomhelst så gick den bättre då den blivit varm.
    Nu när jag monterat S&S filtret så går hojen bättre, speciellt på högre varv. En markant skillnad mot förr! Skjuter på rätt bra.
    Men dessvärre så går den inte optimalt på lägre varv. Typ vid stadskörning. Ibland tvekar den/hostar till på gaspådrag från låga varv (runt 1000 varv, uppskattningsvis). Rätt irriterande när man kör i rondeller, speciellt om det är blött...
    Innan Fuelpak'en tvekade/hostade den aldrig.
    Bör nämnas att en polare till mig monterade också ett Fuelpak på sin Sportster Nightster. Även den fick lite grann av samma symptom, om än inte lika "kraftiga". Inte heller Nightstern tvekade utan...
    Jag ska testa att knappa in värden som ska passa Big Radius, men utan Hard Kore insatser. Får se om det blir bättre...
    Nån som haft liknande erfarenheter, men som fått hojen o gå bra med Fuelpak monterat?

  2. #2
    Hade fuelpak och SE luftfilter samt V&H short shots på min när det var en 883:a. Min har alltid gått bra på låga varv, och standardmappen för min setup funkade OK. Men fuelpak är skit, det går ju inte göra något själv eller i bänk, funkar inte deras standardmap är man nog rätt körd. Byt till PC eller Super/Race-Tuner.

  3. #3
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Hade fuelpak och SE luftfilter samt V&H short shots på min när det var en 883:a. Min har alltid gått bra på låga varv, och standardmappen för min setup funkade OK. Men fuelpak är skit, det går ju inte göra något själv eller i bänk, funkar inte deras standardmap är man nog rätt körd. Byt till PC eller Super/Race-Tuner.
    Mjo, Super/Race-Tuner är ju bättre. Men jag kom över Fuelpak'en billigt (begagnad), så jag tänkte varför inte... Är mest intresserad av att se till att hojen får tillräckligt med bränsle efter att jag öppnat upp på insugssidan. Och hojen har uppenbarligen fått sig nån kuse extra. Får testa lite olika setup's tills den går skapligt.

  4. #4
    Bara att testa, bättre än ingenting antagligen så att den inte går för snålt.

  5. #5
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Knappade in standardmappen för Big Radius idag, och nu går den betydligt bättre även på låga varv. Känns som jag kan lita på att hojen inte ska "hosta" till vid gaspådrag från botten. Däremot upplever jag att jag tappade en aning av klippet på topp. Om än marginellt...
    Jag tror att hojen skulle gå bättre utan Hard Kore insatserna, men jag vill ändå behålla dom i. Lever om onödigt mycket utan, tycker jag...

  6. #6
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    En liten update...
    Som jag nämnt tidigare, så tror jag att det är Hard Kore insatserna som ställer till det för mig... Den gick fortfarande rätt kasst på låga varv efter att jag lagt in standardvärdena för Big Radius. Så det slog mig att jag borde testa med värden tillhörande ett 2-1 system, då jag tror att ett sånt ger mer "motstånd" för avgaserna. Och mer motstånd blir det ju självklart med mina insatser. Så jag testade med en "mapp" för V&H Propipe HS. Och minsann, så hände det grejor! Försökte provocera fram en hostning vid krypkörning, men den går nu hur jämt som helst på låga varv. Iaf när den är genomvarm... Får se hur den beter sig imorrn när jag åker till jobbet.
    Iaf helt klart värt o testa lite olika inställningar. Hojen får olika karaktär vid dom olika inställningarna, så visst gör den här manicken nåt... Förmodligen så blir det nog en SEST ändå framöver (sugen på o trimma), men det här får duga så länge.

Liknande ämnen

  1. Badlander Sadel, V&H Fuelpak
    Av Borgen i forum Säljes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-29, 22:17
  2. Erfarenheter av Mastertune från TTS?
    Av Harley-Knutte i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 23:16
  3. Fuelpak på 2008 Street Bob?
    Av Aggelito i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 20:02
  4. Erfarenheter kring nya Michelin Commander II
    Av Bellman i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 08:11
  5. Ny Vance & Hines Fuelpak 2000:-
    Av svorsken i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 03:27

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •