Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: oljepump HD 750

  1. #1

    oljepump HD 750

    Någon som kan oljepumpen på min 750 46:a.
    Den släpper oljan förbi dom fjäderbelastade kulorna, har tagit av pumpen så att man kan se att det rinner olja genom ett litet hål med en tvärställd liten pinne.
    Om jag fattar det riktigt så ska det vara tätt där, kulan ska hålla självtrycket.
    Pumpen är nyinköpt och fjädrar och kulor är nya.
    Hoppas det finns någon som har koll på detta.
    Tackar på förhand.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av BambiGBG Visa inlägg
    Någon som kan oljepumpen på min 750 46:a.
    Den släpper oljan förbi dom fjäderbelastade kulorna, har tagit av pumpen så att man kan se att det rinner olja genom ett litet hål med en tvärställd liten pinne.
    Om jag fattar det riktigt så ska det vara tätt där, kulan ska hålla självtrycket.
    Pumpen är nyinköpt och fjädrar och kulor är nya.
    Hoppas det finns någon som har koll på detta.
    Tackar på förhand.
    Oftast är det kulan/sätet som läcker. Kan slipas in med kula fastsvetsad på en pinne som man sätter i borrmaskin, så lägger man LITE ventilslippasta på kulan då och då. Var noga med att torka rent efteråt. Man kan också "offra en ny kula som man lägger i sätet och klappar till med hammare och drivdorn. Jag upptäckte att den här check-valven vi diskuterar befinner sig EFTER pumpkammaren, vilket betyder att ett stort lagerspel i bakre kammen gör att oljan rinner in i motorn den vägen. (helst skulle man vilja fräsa ett spår för en O-ring här, men korrekt lagerspel ska räcka. Lycka till.

Liknande ämnen

  1. slang till oljepump. sportster 93.
    Av robSS i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-29, 10:27
  2. oljepump
    Av Machine head i forum Köpes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 19:21
  3. SE uppgraderingkit oljepump
    Av jale i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 20:19

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •