Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Varför kan jag inte uppdatera programvaran till Screaming Eagle Pro Super Tuner Kit?

  1. #1

    Varför kan jag inte uppdatera programvaran till Screaming Eagle Pro Super Tuner Kit?

    Super Tuner Update Klient ger felmeddelandet: Unable to connect to the update server. Check your internet connection and try again.
    Sedan trycker jag på OK, och får följande felmeddelande: Error: InternetConnect API, och, You must have Administrator privileges to install software.

    Vad är det för fel?
    Jag har internetuppkoppling, och jag har Administratörsbehörighet.

    Det står 32111-10, SE PRO SUPER TUNER SOFTWARE CD, på originalförpackningen.

    Någon som kan tipsa om vad som är fel?

  2. #2
    Ingen som är fena på datorer som har något tips?

  3. #3
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Fungerar det för övrig, programmet och får du kontakt med hojen?
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Kan den vara inställd för windows XP men du har 7an eller tvärt om ..

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Kan den vara inställd för windows XP men du har 7an eller tvärt om ..
    Nix... Provade att installera Windows Vista Basic på en gammal laptop som jag formaterade och gjorde en helt ny installation på.
    Men det var samma sak ändå.
    Måste man installera programvaran på något speciellt sätt? Måste man koppla in själva Super Tunern när man installerar drivrutinerna i datorn?

  6. #6
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Nix... Provade att installera Windows Vista Basic på en gammal laptop som jag formaterade och gjorde en helt ny installation på.
    Men det var samma sak ändå.
    Måste man installera programvaran på något speciellt sätt? Måste man koppla in själva Super Tunern när man installerar drivrutinerna i datorn?
    Har inte riktigt förstått vad det är för uppdateringar du är ute efter men man installerar skivan/programmet i datorn, sen kopplar du supertunern på hojen och datorn, när du slår på tändningen kommer datorn känna av den och installera drivrutinerna. på skivan finna även manualen där allt står.
    Kanske är det något annat du menar och gör så här redan, vad vet jag
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  7. #7
    Jag menar installera själva programmet på datorn.
    När man installerat programmet på datorn så vill programmet koppla upp sig på nätet och uppdatera sig, ungefär som att Windows uppdaterar sig eller när man uppdaterar mjukvaran till en mobiltelefon.
    Det är då det blir fel, och står att det inte går att koppla upp sig på nätet och att man behöver administratorbehörighet för att uppdatera programmet. (Alltså redan innan man ens har funderat på själva elektronikmodulen, jag kör fast redan när jag installerar Super Tunerns medföljande programvara i datorn).
    Och jag har både internetuppkoppling och administratorbehörighet.

  8. #8
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Okej...då kan jag inte hjälpa dig, har inte varit med om att internet behövs för instalationen, skicka ett pm till Båging på Mek1, han är även riktigt duktig på datorer.

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Jag menar installera själva programmet på datorn.
    När man installerat programmet på datorn så vill programmet koppla upp sig på nätet och uppdatera sig, ungefär som att Windows uppdaterar sig eller när man uppdaterar mjukvaran till en mobiltelefon.
    Det är då det blir fel, och står att det inte går att koppla upp sig på nätet och att man behöver administratorbehörighet för att uppdatera programmet. (Alltså redan innan man ens har funderat på själva elektronikmodulen, jag kör fast redan när jag installerar Super Tunerns medföljande programvara i datorn).
    Och jag har både internetuppkoppling och administratorbehörighet.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #9
    Kan det vara dina windows inställningar eller ditt antivirus som hindrar programmet att koppla upp sig....bara en tanke
    På min skiva står det Pro Super Tuner Kit 32111-12 och den uppdaterar utan problem

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Kan det vara dina windows inställningar eller ditt antivirus som hindrar programmet att koppla upp sig....bara en tanke
    På min skiva står det Pro Super Tuner Kit 32111-12 och den uppdaterar utan problem
    Ska kolla vad det står på min skiva.
    Vilken version av Windows har du? Fick du gå in och göra någon inställning manuellt i Windows för att det skulle funka med uppdateringarna?

  11. #11
    Kör Vista Home Premium (det sämsta Windows jag haft)
    Nej behövde inte göra några inställningar, men har råkat ut för liknande problem vid installation av vissa andra program och då har det hjälpt att trixa lite med inställningar för brandväggen och/eller Windows säkerhetsintällningar

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Kör Vista Home Premium (det sämsta Windows jag haft)
    Nej behövde inte göra några inställningar, men har råkat ut för liknande problem vid installation av vissa andra program och då har det hjälpt att trixa lite med inställningar för brandväggen och/eller Windows säkerhetsintällningar
    Ok. Tack för tipset.
    Ska kolla vilken version jag har på CD-skivan och prova att trixa lite i Windows.
    Ja, jag håller med om att Vista är en katastrof.
    Just Vista var den enda anledningen till att jag skickade min förra laptop åt helvete och köpte mig en Macbook Pro.
    Jag har aldrig ångrat mig!
    -Återkommer med resultat...

  13. #13
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Sjekk at foreldrekontroll er skrudd av. Skriv programnavnet i sökefeltet og trykk ctrl/shift/enter. Da kjöres programmet med adminrett.
    Du kan sjekke hva som evt. hindrer programmet ved å skrive inn perfmon /report i kjör-menyen

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Ok. Tack för tipset.
    Ska kolla vilken version jag har på CD-skivan och prova att trixa lite i Windows.
    Ja, jag håller med om att Vista är en katastrof.
    Just Vista var den enda anledningen till att jag skickade min förra laptop åt helvete och köpte mig en Macbook Pro.
    Jag har aldrig ångrat mig!
    -Återkommer med resultat...
    Ska försöka stå ut med Vista ett tag till, tänkte kolla hur Windows 8 är när det kommer ut snart. Visst skulle jag vilja ha en Mac,
    Kollade på en iMac 27" i förbifarten i går, men fan va den kostade.
    Var hos en av de stora elektronikkedjorna och hämtade TVn som varit på rep i 14 dagar, tro att den funkade....nix samma fel fortfarande fan va trött man blir på klåpare som som inte kan göra saker riktigt (halvår gammal-garantirep)

  15. #15
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Vista er langt fra elendig,det er bare at det ble solgt sammen med maskiner med altfor lite RAM-minne. Som oftest med bare 1GB minne og det forbruker Vista bare på å kjöre seg selv. Minne er billig og for en hundelapp eller to kan man få 4 GB og skifte selv. (2min)
    På spillemaskinen min har jeg kjört Vista Ultimate 64x med 8GB minne fra lanseringen og det er fremdeles raskt og problemfritt.

    Man kan hjelpe et underdimensjonert minne med å bruke dette programmet en gång i veckan.
    Helt trygt og gratis-> http://www.piriform.com/CCLEANER
    Om du renser registry i programmet og det spör om det skal lagre en kopi av det den sletter så svar; jatakk om du bruker det förste gang.

  16. #16
    Tack för tipsen hegtor men jag kör redan med CCLEANER, har 3GB minne. vad jag menar att Vista är instabilt, kraschar och hänger sig ofta.
    Nej den här datorn kommer att bli garagedator som jag kan köra Super Tunern på, men som sagt jag väntar in 8-an

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Kan det vara dina windows inställningar eller ditt antivirus som hindrar programmet att koppla upp sig....bara en tanke
    På min skiva står det Pro Super Tuner Kit 32111-12 och den uppdaterar utan problem
    På min skiva står det 32111-10. Måste ha fått en äldre version.
    Kan det har betydelse?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Ska försöka stå ut med Vista ett tag till, tänkte kolla hur Windows 8 är när det kommer ut snart. Visst skulle jag vilja ha en Mac,
    Kollade på en iMac 27" i förbifarten i går, men fan va den kostade.
    Var hos en av de stora elektronikkedjorna och hämtade TVn som varit på rep i 14 dagar, tro att den funkade....nix samma fel fortfarande fan va trött man blir på klåpare som som inte kan göra saker riktigt (halvår gammal-garantirep)
    Ja, fy fan vad irriterad man blir på serviceverkstäder med fjuniga snorungar utan arbetsmoral.
    Jag minns på On-Off´s tid.
    Dom anlitade en serviceverkstad som hette Powermill, och det var rena lekstugan.

    Jo, iMac är häftiga maskiner!
    Men det är ju som du säger, dom är ju äckel-dyra.
    Dessutom klarar man sig ju inte helt utan en Windows-dator tydligen, -Programvaran till Super Tunern är ju ett tydligt exempel på det.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av hegtor Visa inlägg
    Sjekk at foreldrekontroll er skrudd av. Skriv programnavnet i sökefeltet og trykk ctrl/shift/enter. Da kjöres programmet med adminrett.
    Du kan sjekke hva som evt. hindrer programmet ved å skrive inn perfmon /report i kjör-menyen
    Funkade inte.
    Men tack för hjälpen.

    - - - Uppdaterad - - -

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dump.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	31,6 KB 
Id:	9123

    Såhär ser felmeddelandet ut.
    Och, jag HAR internet uppkoppling, och jag HAR administratörbehörighet.
    Jag fattar inte varför det inte går att uppdatera programvaran.

  19. #19
    Kom att tänka på en sak!
    Det står "Unable to connect to the update server".
    Kan det vara så att mitt program har en felaktig adress till servern där uppdateringarna ligger?
    Det skulle i så fall förklara vartför den inte hittar sidan!
    Hur kan man se internetadressen dit programmet uppdaterar sig? Kan man ändra den adressen i programmet?

Liknande ämnen

  1. Dynojet power Commander eller Screamin Eagle Super Tuner
    Av IndianBlue i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2013-11-21, 19:04
  2. Kan jag köpa Screaming Eagle Super Tuner från USA?
    Av Niko i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-09-26, 13:18
  3. Finns drivrutinerna till H-D Super Tuner till Mac?
    Av Niko i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 20:24
  4. DB-killers till Screaming eagle slip-ons !!
    Av Zweede i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 23:47
  5. Screaming Eagle (EFI) till XL1200N saknas...
    Av cryingazur i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 13:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •