Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Super Tuner. Vad kan jag göra, och hur gör jag?

  1. #1

    Super Tuner. Vad kan jag göra, och hur gör jag?

    Jag installerade drivrutinerna till Super Tunern på min stationära dator med Windows 7, och så långt funkade allt bra.
    När jag sedan försökte uppdatera drivrutinerna så gick det inte, det stod att datorn inte kunde koppla upp till internet, och att jag behövde Administrator-rättigheter för att uppdatera drivrutinerna till Super Tunern.

    -Jag har internet uppkoppling till den aktuella datorn.
    -Jag har Administrator-rättigheter.

    Men jag fick inte uppdateringen att funka.

    Nu till det primära.
    Hur använder jag Super Tunern?
    Vad jag förstått efter att ha läst den information som står i drivrutinerna är att steg 1 är att koppla upp ST till hojen. Stämmer det?
    Då ska den läsa av hojens inställningar och spara dom i ST, som jag senare kopplar upp till datorn och får upp inställningarna i det medföljande programmet, som jag senare kan ändra.

    Om jag nu monterar öppet luftfilter utöver dom slipon som redan sitter där, vad bör jag då göra?
    Finns det någon databas med inställningar där man kan ange vad man har för hoj och motor och vad man har moddat, där man kan ladda ner en färdig map?

    Eller MÅSTE hojen bänkköras?
    Tänkte slippa det i år och göra det till våren istället.

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Om du klickar på stämgaffeln och väljer fil manuell så får du upp en lista med massor av olika setupp till olika modeller o motorer, där kan du nog hitta en som passar tills du kör den i bänk där det går att hitta några hk till med andra tändkurvor och erfarenhet från duktiga bänkgubbar
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Om du klickar på stämgaffeln och väljer fil manuell så får du upp en lista med massor av olika setupp till olika modeller o motorer, där kan du nog hitta en som passar tills du kör den i bänk där det går att hitta några hk till med andra tändkurvor och erfarenhet från duktiga bänkgubbar
    Tack!

  4. #4
    Kanske korkad fråga men är inte skillnaden på racetunern och supertunern att man ska slippa bänka hojen när man har supertunern?
    http://harleyforum.se

  5. #5
    racetunern var den första sen kom supertunern lite lättare att använda båda två skall mappas in i bromsbänk för bästa resultat tyvärr levereras inte supertunern med kablage och installationsskivan som jag söker själv till supertunern men man får väl beställa en .

  6. #6
    Prova detta för att uppdatera programmet, högerklicka på genvägen du har till programmet på skrivbordet, välj: Kör som administratör

Liknande ämnen

  1. Dynojet power Commander eller Screamin Eagle Super Tuner
    Av IndianBlue i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2013-11-21, 20:04
  2. Kan jag köpa Screaming Eagle Super Tuner från USA?
    Av Niko i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-09-26, 14:18
  3. Cobra FI 1200 tuner
    Av Fantomen i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 02:26
  4. Lite basics cui, tuner mm
    Av JohnnyRocker i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-26, 04:31
  5. Byta V&H Monster Ovals & Super Race Tuner till original pipor.
    Av Andersson i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 15:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •