Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Sänka min StreetBob!

  1. #1

    Sänka min StreetBob!

    Ska byta dämpare bak på min SB, och undrar hur kort dämpare man vågar köpa.
    Skjutsar runt på frugan en hel del, men vi är inga tungviktare precis... (ca 75 + 55 kg)
    Funderar på Burly Slammer eller PS 412 då de ligger i vettig prisklass, men har ingen aning om de sänker för mkt för att skjutsa med?!?! (De är 10,5" alt 11")
    Tacksam för delad erfarenhet!

  2. #2
    PS 11" heavyduty skulle väl vara en bra sänkning, sänk den fram också..vet ej om du behöver sätta ett kortare stöd då..men det vet säkert någon annan här :-)

  3. #3
    Ska du skjutsa håller jag med Lobo. Dock tror jag inte att heavy-duty behövs. Du kan ställa 412:orna i fem lägen och det hårdaste är som en stelbenare.

    Så här skriver PS om HD.
    HD indicates that part numbers in this row are Heavy Duty applications for this bike model. Heavy Duty Applications are recommended for bikes that are operated at or near the manufacturer’s maximum load rating over 50% of the time.

    Stödet bör klara sig sålänge du inte sänker fram samtidigt med 2".
    Gratis stödmod finns här: http://harleyforum.se/showthread.php...B6dmodifiering


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    Jag har gjort exakt samma sak som du planerar.Fast det är på en FXDI 2004.Det går med originalstöd men den kommer att stå tämligen rakt.Jag körde så i ett års tid innan jag bytte till ett kortare stöd.Kör på heavy duty 412 själv och det stämmer att dom är som typ stelbenare Funkar desto bättre när du skjutsar.Jag tror att mina är på 11".Du får vara berädd på att skyddet under motorn kan komma att skrapa i när du kör över ojämnheter.

  5. #5
    Jag rekommenderar öhlins , 300mm . Inte så korta men fungerar mkt bra ! De har kromad fjäder , ingen extern burk . Fanns inte på bild på öhlins hemsida när jag köpte mina . Lägg sen till bättre fjädrar i gaffeln så blir väghållningen klart bättre ! Erik
    ( vet en shop som har på "hyllan ")

  6. #6
    Vad kostar såna hör öhlinare?

  7. #7
    Ring Robban s speedshop , jag minns inte . Gissar 5-8 tusen.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Ring Robban s speedshop , jag minns inte . Gissar 5-8 tusen.
    Blev nyfiken själv , ringde Robban , 5,5- som hittat ! Tror han hade 2 par hemma .

  9. #9
    412 blir det!! Kommer sänka fram oxå med PS, så det får väl bli en operation på stödet oxå! Tack för svaren.

  10. #10
    jag har ett par 11 tummare svarta och krom 700kr
    hör av dig om det är intressant.

  11. #11
    Räcker det med 11" dämpare, eller måste jag ha nån form av sänkningsblock oxå??

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av musclegear Visa inlägg
    jag har ett par 11 tummare svarta och krom 700kr
    hör av dig om det är intressant.
    Vad är det för fabrikat på dom tro?

  13. #13
    Såg på nån video på nätet att man kanske behöver nån typ av distanser (i sidled) när man byter dämpare. Behövs det till 412 och får man dem isåfall med?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Aggelito Visa inlägg
    Såg på nån video på nätet att man kanske behöver nån typ av distanser (i sidled) när man byter dämpare. Behövs det till 412 och får man dem isåfall med?
    Har monterat en del 412 på Dyna, aldrig behövt distanser. OM man behöver hylsor eller distanser ligger dessa med i lådan från PS (ofta om de passar ett större spann av årsmodeller).


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #15

  16. #16
    Hallå...
    Läser om din sänkning.
    Har en FXDB 09.
    Satte på PS 412 12 "
    11 blir som sagt att det kan ta i under ..
    Ska du skjutsa din tjej och kanske ha packning på för att åka några mil rekommenderar jag 12"
    Komfort är gött dä mä..
    Med vänlig hälsning
    CNK

  17. #17
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Vi har en som är "fusk sänkt" 1" med bakåtflyttade original dämpare.Hojen blev hopplös att parkera så original stödet byttes mot ett
    Arlen Ness 1" kortare och det hade inte gjort nåt om stödet hade varit ännu kortare faktiskt.

Liknande ämnen

  1. Postväska till Streetbob
    Av Aggelito i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-01-25, 19:17
  2. StreetBob is da shit ;)
    Av Bratpakk i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 22:08
  3. StreetBob 07--> köpes
    Av Bratpakk i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 19:30
  4. Delar till STREETBOB säljes.
    Av JMNN i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 14:17
  5. Söker bilder på blanksvarta Streetbob-byggen.
    Av Fonve i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 09:17

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •