Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Strömproblem med Fat boy FLSTFI 2005

  1. #1
    V.I.B paqs avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    Strömproblem med Fat boy FLSTFI 2005

    Hej!

    Har en Fay Boy FLSTFI 2005'a som jag just köpt, tog premiärturen med den häromdagen. Ryckte ur underhålls laddaren till batteriet precis innan och körde väl en ca 4'a mil för att hälsa på en vän. Sen när jag skulle starta cykeln o åka hem igen fanns det inte ström kvar för startmotorn skulle gå runt så ja fick rulla igång hd'n! Sitter ett relativt nytt biltema batteri i cykeln nu om det kanske kan vara ett måndags ex? Är det någon som har en kvalificerad åsikt om vad som kan vara problemet?

    Mvh Petter

  2. #2
    Kolla ifall hojen laddar. Mät över batteri polerna som ska ge 14.3V

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Kolla ifall hojen laddar. Mät över batteri polerna som ska ge 14.3V
    Kan vara värt att nämna att hojen ska vara igång, och så många strömförbrukare som möjligt ska vara på vid mättillfället.

  4. #4
    I Big Twin Nr 7 2012 sidorna 54-55 står det exakt hur man ska mäta upp laddning & stator m.m
    Det enda man behöver är en liten multimeter och ett visst elkunnande!!

    Jag tippar på Batteriet Feltemas grejer är inte att lita på kolla Biltematråden!

    Bytte själv på tantens i sommar ett original som suttit i sedan -01 på hennes FXD
    Och den gjorde likadant! trots laddning! Var lite snål och köpte faktiskt ett Global
    och det första var det givetvis fel på. Men fick ett nytt direkt utan problem och
    det har fungerat klanderfritt så långt!

    Går att köpa gammla nummer av big twin nu mera! http://www.webswap.se/sv/tidningar/
    Senast redigerat av Harleyman1 den 2012-09-04 klockan 18:12. Anledning: tillägg text
    LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE !!

  5. #5
    Kan det inte bara vara så enkelt att batteriet är bara skit.....de va från Biltema va
    Deluxe FLSTN

  6. #6
    V.I.B paqs avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    Tack för svaren! Jag har mätt över batteripolerna när hojen var igång och den visade 12.3, ökade lite men inte mycket om jag gav den lite gas, ska man försöka komma åt generatorn och mäta vid källan och se vad den ger ut och sen börja felsöka bland kabelaget?

    Mvh //Petter

  7. #7
    V.I.B paqs avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    Okunnig som man är så blir det till att lämna in cykeln på bike i trollhättan den 24'e, ska bli intressant att se vad det är som är knas dock!

  8. #8
    V.I.B paqs avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    Oj då, det var inte lite grejjer som de kom fram till, Statorn var förmodligen kass, två oljeläckage och så behöver jag förmodligen köpa mig en power commander för att slippa "nysningarna" jag får på låga varv.. blir nog inte billigt dethär..

  9. #9
    säljer en beggad PC 5 inom snar framtid

  10. #10
    V.I.B paqs avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    PM! =)

  11. #11
    V.I.B paqs avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    Är det vettigt att betala 7600:- för en power commander med installation och mappning?

  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Stockholm /Södra Roslagen
    Inlägg
    30
    Tackad: 0

    Om mappning är = bänkkörning, då betalar du 3.100:- för din PC. Bänkning och tuning brukar kosta ca 3.500:- Dock säger många att man inte skall bänka när yttertemperaturen är för låg, då det inte motsvarar den temp/miljö som hojen normalt arbetar i. Är själv osäker på hur viktigt detta är. Sorry att det ble lite OT

  13. #13
    V.I.B paqs avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    Jag köpte HD'n med 2-2 Big radius pipor på samt att det är ett screaming eagle luftfilter som sitter på, men de har inte mappat om den så blandningen är alldeles för torr, det är förmodligen därför hojjen nyser som fasn vid låga varvtal, står i valet i kvalet nu om man ska mappa om så det funkar bra med dessa pipor eller om man ska försöka få ner ljudnivån lite mera med andra pipor så KANSKE nysningarna försvinner.. Jag gillar ju när det är högljudt och låter som åska drar in när man kommer glidande, men frågan är ju vad som i längden blir bäst...

  14. #14
    V.I.B paqs avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    Äntligen fått cykeln tillbaks nu, men det var 15500 dåliga nyheter.. någon som har något bra boktips om skruvande på en T/C 05'a för jag vill inte ha en likadan faktura till?!! men en riktigt glad nyhet var att jag fick ca 20 hp mera efter mappning och bänkning!

Liknande ämnen

  1. Dynojet Power Commander till 2005?
    Av Melo_Swe i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-19, 22:22
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 11:29
  3. Strøken tank
    Av Kenneth K Kraus i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 20:45
  4. Information och ändringar Sportster XL 1957-2005
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 18:19
  5. Ny från Västra Götaland
    Av hshd i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 10:05

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •