Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Missljud?

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    74
    Tackad: 0

    Missljud?

    Hur mkt oljud ska man ha på en knarr? När man talar med "kunnare" så blir det alltid olika bud. Jag tycker mig höra ett tickande på mina ventiler. vissa säger att det "ska" låta så och andra säger tvärtom. Vad ska man tro? är tickande ventiler ett normalt missljud eller måste man öppna plånkan?

  2. #2
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    En vintergrej vore kanske att demontera lyftare och göra rent dem samt se så att de funkar som de ska?

  3. #3
    Dyna -97
    Hur mycket har den gått? Annan kam än orig? Vassare kammar låter ofta mer än original
    Plus att har man slarvat vid montering och inte kollat kuggflankspel= mer ljud
    På en EVO är det normalt att lyftarna börjar ge sig vi 7-8000 mil = mer "tick"
    Låt ngn erfaren lyssna och bedöm sen om d e läge för åtgärd

    Riva/kolla/ byta lyftare/ kolla kuggspel/kolla vippor/bussning kamkåpa/slitage kam........

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    74
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Dyna -97
    Hur mycket har den gått? Annan kam än orig? Vassare kammar låter ofta mer än original
    Plus att har man slarvat vid montering och inte kollat kuggflankspel= mer ljud
    På en EVO är det normalt att lyftarna börjar ge sig vi 7-8000 mil = mer "tick"
    Låt ngn erfaren lyssna och bedöm sen om d e läge för åtgärd

    Riva/kolla/ byta lyftare/ kolla kuggspel/kolla vippor/bussning kamkåpa/slitage kam........
    Blev en spontanaffär när jag köpte hojjen så jag har inte nån koll på vilken kam det sitter i. den har gått ca 4000 mil dock. Var förbi en mek för nå veckor sedan men de sa att det var "normalt" men jag tycker det låter illa

Liknande ämnen

  1. Missljud transen dyna 06
    Av Thomaz i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-31, 21:17
  2. missljud från belten
    Av ubbe i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 14:48
  3. Missljud 1995 års 883 ( se videolänk)
    Av quille i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 18:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •