Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Stabiliserings stag streetglide

  1. #1

    Stabiliserings stag streetglide

    Hej vet någon här om det finns någon svensk återförsäljare för några stabiliseringsstag till Streetglide ???

  2. #2
    Har sett i annonser att Järvsö Motor säljer Touring Link stabiliseringsstag

  3. #3
    Behövs det till nya chassit??

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Behövs det till nya chassit??
    Det ska inte behövas till nya chassit, men jag tycker nog att det kunde behövas även på nyare hojar. men det är ju bara om man kör riktigt fort....i någotsånär normala hastigheter behövs den inte.
    Sen vet jag inte om den finns till nya chassit, brukar stå upp till -08 i de annonser jag sett

  5. #5

  6. #6
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av ultra98 Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Tack för tipsen, har inte kollat så mycket på detta tidigare men i sommar har jag tydligt märkt att det nya chassiet inte är så stabilt som man kunde önska.
    Blir nog ett av vinterns projekt att montera en sådan

  8. #8
    Ska också sätta i vinter, när ny hojen ändå ska trimmas

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Ska också sätta i vinter, när ny hojen ändå ska trimmas
    Vad blir det för trim?
    Tror det är ganska smart att skruva dit ett stag om du trimmar, tycker att min har fladdrat och betett sig i sommar, funderar om den högre Windvestrutan kan vara bidragande orsak?
    Men som jag sa tidigare, inga problem i normala farter men ibland vill man ju låta den sträcka ut ordentligt

  10. #10
    Det blir samma som jag brukar ha på mina hojar, Kjell Anders på MecTec i Kalix får komponera ihop något, men typ nya kammar, nya stötstänger, portade toppar, nya ventiler, hög komp, nytt 58mm spjällhus, kanske även S&S 106cui cyllar. Vi brukar iaf hamna på 110-120hk på bakhjulet och 155-165Nm. Om du kollar i mitt garage så ser du min förra Wideglide som hade detta
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Vad blir det för trim?
    Tror det är ganska smart att skruva dit ett stag om du trimmar, tycker att min har fladdrat och betett sig i sommar, funderar om den högre Windvestrutan kan vara bidragande orsak?
    Men som jag sa tidigare, inga problem i normala farter men ibland vill man ju låta den sträcka ut ordentligt

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Det blir samma som jag brukar ha på mina hojar, Kjell Anders på MecTec i Kalix får komponera ihop något, men typ nya kammar, nya stötstänger, portade toppar, nya ventiler, hög komp, nytt 58mm spjällhus, kanske även S&S 106cui cyllar. Vi brukar iaf hamna på 110-120hk på bakhjulet och 155-165Nm. Om du kollar i mitt garage så ser du min förra Wideglide som hade detta
    Vill ha, Vill ha 110,120 hk skulle sitta fint men jag har bestämt mig, inge mer trim just nu....
    1: har inte ekonomi för det, e ju inte gratis att trimma
    2: Köpte en Touring för att ha en hoj att inte skruva sönder på en gång
    3: tycker faktiskt att den går hyfsat Ok som den är
    4: men va faaaaan 15-25 hästar till skulle va jäkligt kuuuuul

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Vill ha, Vill ha 110,120 hk skulle sitta fint men jag har bestämt mig, inge mer trim just nu....
    1: har inte ekonomi för det, e ju inte gratis att trimma
    2: Köpte en Touring för att ha en hoj att inte skruva sönder på en gång
    3: tycker faktiskt att den går hyfsat Ok som den är
    4: men va faaaaan 15-25 hästar till skulle va jäkligt kuuuuul
    På Streetgliden jag hade förra året (börjar ana att jag gillar modellen) så böt vi bara kammar (har även haft en streetglide 10 med ovan nämnda trimmet) och med kammarna låg jag på 86hk 135Nm på bakhjulet och hade fullt vrid från ca 2000rpm och det räckte ganska långt faktiskt, givetvis hade jag luft&buller och en D-link på den också

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    På Streetgliden jag hade förra året (börjar ana att jag gillar modellen) så böt vi bara kammar (har även haft en streetglide 10 med ovan nämnda trimmet) och med kammarna låg jag på 86hk 135Nm på bakhjulet och hade fullt vrid från ca 2000rpm och det räckte ganska långt faktiskt, givetvis hade jag luft&buller och en D-link på den också
    många Street glide blir det ser jag....gillar oxå den.94hk och 144 Nm har jag så jag nöjer mig med det just nu...
    och jag kör med SEST

  14. #14
    På min 12a har jag v&h helsystem, V&h naked filter och en supertuner men vi får se vad som händer till våren, blir nog en vinter full av övertid igen iaf

  15. #15
    Skruvade på ett Touring Link stabiliseringsstag i helgen när jag var på Powermeeting i Järvsö, regnade på hemvägen så det blev inget testande av stabiliteten i högre farter

  16. #16
    Väntar med spänning på rapport om jag måste beställa, kompisen menar att det gjorde skillnad på hans 06 Flhx iaf

  17. #17
    En liten rapport om erfarenheterna med Touring link så här långt...har inte varit läge för ett riktigt högfartstest än, har inte haft tillfällighet att åka solo hittils utan bara 2-up men den är i.a.f bergsstadig i 195 blås men största prblemen i de farterna var när jag åkte solo så lite svårt att bedöma förbättringen.
    Det som märks mest är att den spårar mycket mindre i längsgående spår på vägen typ lagningar, höga markeringar m.m.
    Tycker nog så här långt att det är väl investerade drygt 2000 spänn

  18. #18
    Har beställt en tourlink nu, blev även gasdämpare fram och 944dämpare bak

  19. #19
    Monterat, klockrent vid hårdare kurvtagning

  20. #20
    Ja den gör absolut nytta

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Vindbrus Streetglide
    Av CC10 i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2015-10-15, 21:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •