Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Harley Davidson Streetrod VRSCR

  1. #1

    Harley Davidson Streetrod VRSCR

    Hej!

    Jag har haft flertalet sporthojar men har nu besämt mig gör att det ska bli en rod. Helt en Street rod.
    Någon som har lite kritik om dessa hojar? Bra/dåligt..

    Sen undrar jag om slutdämparna på V-rod,nightrod och streetrod är "likadana".
    För den streetrod jag kikar på har nämligen orginaldämpare på, och är sugen att byta till några andra pipor.
    Men frågan är då om jag även kan söka på pipor till V-rod och Nightrod?

    Väldigt tacksam för svar.

  2. #2
    Jag har inom kort helt ny lackade V&H Black Widow pipor som mullar riktigt gott till salu som passar på street rod!

  3. #3
    finns vrod/streetrod/nightrod only forum som heter 1130cc.com säkert många som missat det.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Jag har inom kort helt ny lackade V&H Black Widow pipor som mullar riktigt gott till salu som passar på street rod!
    Ok. Du kan väl PM:a eller skicka epost till mig ang dem. Behöver man "mappa" hojen efter att ha bytt till sådana pipor?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    finns vrod/streetrod/nightrod only forum som heter 1130cc.com säkert många som missat det.
    Tackar. Det får vi kolla upp då.

  5. #5
    Hur noga är det att man måste göra en "mappning" efter att man bytt avgassystem på en StreetRod ?
    Jag har ringt lite verkstäder, och alla säger olika.. En del säger att byter man till ett helsystem bör det göras, andra att du märker om den skulle gå dåligt och isåfall behöva göra det.. Vissa säger att byter man endast till slipon ska det inte vara någon fara, medans andra säger att det bör göras..

    Själv har jag innan kört sporthoj och ofta byt från orginalpipor till andra slipon utan någon mappning.

    Varför jag undrar är för att det kostar ju en hel del extra att behöva göra en mappning (Ett slipon kan man ju hitta relativt billigt) kommer man undan med endast 1500-2000kr för ett slipon kontra 10 000kr inkl mappning så är det ju en viss skillnad.

  6. #6
    Mappning är nog en av de bästa sätten att spendera pengar på. Du bör göra en mappning även om du har originalsystem för att få hojjen att gå bra och dra betydligt mindre bensin. Söka trådar om detta, många duktiga har pratat om saken här.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Mappning är nog en av de bästa sätten att spendera pengar på. Du bör göra en mappning även om du har originalsystem för att få hojjen att gå bra och dra betydligt mindre bensin. Söka trådar om detta, många duktiga har pratat om saken här.
    OK. Men mappning innebär att man måste montera powercommander eller dylikt?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Ahlgren88 Visa inlägg
    OK. Men mappning innebär att man måste montera powercommander eller dylikt?
    välj super tuner eller race tuner eller motsvarande! de har bättre inställnings möjligheter för tändning som inte power commanern har!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av green_77 Visa inlägg
    välj super tuner eller race tuner eller motsvarande! de har bättre inställnings möjligheter för tändning som inte power commanern har!
    Ok. Prisskillnad då?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Ahlgren88 Visa inlägg
    Ok. Prisskillnad då?
    bra fråga! kontakta båging på mek1 i lidköping! han finns här på forumet! han har bra koll på mappning och bänkning! han fick bra snurr på min night rod!
    som grädde på moset fick ja en lägre bränsleförbrukning! 0,6 liter milen blandad körning med 130,8hk på bakosten får man väl säga är helt ok! ska tillägga att ja har en -11 1250cc sen är ju alla hojar individuella!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av green_77 Visa inlägg
    bra fråga! kontakta båging på mek1 i lidköping! han finns här på forumet! han har bra koll på mappning och bänkning! han fick bra snurr på min night rod!
    som grädde på moset fick ja en lägre bränsleförbrukning! 0,6 liter milen blandad körning med 130,8hk på bakosten får man väl säga är helt ok! ska tillägga att ja har en -11 1250cc sen är ju alla hojar individuella!
    Ja ok! Du minns inte vad du gav för "operationen" ?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Ahlgren88 Visa inlägg
    Ja ok! Du minns inte vad du gav för "operationen" ?
    det ingick i köpet av hojen! tror han ligger på ca samma priser som konkurenterna, runt 10-12 000 har ja för mig det brukar ligga på om ja inte är helt ute och cyklar! ring och kolla med han då får du mer exakt pris!

  13. #13
    Ett alternativ kan vara TABs blås istället. (Kör själv med deras slash cut.)

    Där kan du köpa med en fuel manager, som redan har förprogrammerade lägen så efter installationen väljer du bara det läge som passar den modell du köpte och sedan är det klart.

    Jag monterade dock inte min fuel manager själv utan det hade MC Konsult redan gjort när den såldes ny. Har däremot fått/sett beskrivningen och den ser lätt ut att följa.

    Här kan du hitta mer om TABs grejor:
    http://www.tabperformance.com

    Jag har själv varit i kontakt med TAB och kan bara rekomendera dem. Grymt service vänliga och ger snabba svar.
    Live to ride, Ride to live.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Ett alternativ kan vara TABs blås istället. (Kör själv med deras slash cut.)

    Där kan du köpa med en fuel manager, som redan har förprogrammerade lägen så efter installationen väljer du bara det läge som passar den modell du köpte och sedan är det klart.

    Jag monterade dock inte min fuel manager själv utan det hade MC Konsult redan gjort när den såldes ny. Har däremot fått/sett beskrivningen och den ser lätt ut att följa.

    Här kan du hitta mer om TABs grejor:
    http://www.tabperformance.com

    Jag har själv varit i kontakt med TAB och kan bara rekomendera dem. Grymt service vänliga och ger snabba svar.
    Det kan vara något! Har varit i kontakt med flera polare som använt deras system som varit riktigt nöjda!

    Dock ringde jag precis till MC Konsult och dem kände inte till något som heter tabperformance eller deras grejer sa dom.. Säker på att det var dem som monterade det?
    Senast redigerat av Ahlgren88 den 2012-07-26 klockan 14:24.

  15. #15
    Någon som definitivt kan svara på om en streetrod av årsmodell 2006 har ABS ?
    Vad jag kan hitta på nätet är att den inte har det..

    Tacksam för svar

  16. #16
    night rod har det inte....vore konstigt om street rod har det då.

  17. #17
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Ahlgren88 Visa inlägg
    Någon som definitivt kan svara på om en streetrod av årsmodell 2006 har ABS ?
    Vad jag kan hitta på nätet är att den inte har det..

    Tacksam för svar

    Du har ju redan fått svar på den frågan i en annan tråd på forumet... Svaret var nej redan då eller litade du inte på det eftersom det var en tjej (jag), som svarade?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #18
    [QUOTE=Sanniz;49494]
    Du har ju redan fått svar på den frågan i en annan tråd på forumet... Svaret var nej redan då eller litade du inte på det eftersom det var en tjej (jag), som svarade?[/QUO
    Jag ställde frågan igen för att få ett definitivt och snabbt svar då jag precis skulle ringa
    Och fixa försäkring, och ville då höra det ifrån fler för att vara helt hundra.
    Om svaret sedan skulle komma ifrån tjej/kille eller annan varelse är för mig utan
    Betydelse. Tack för svaret iallafall

  19. #19
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Efter vad jag försökt luska fram, så dök inte en ABS-liknande broms upp förrän till 2008 års modeller av vissa roddar... Så skall du ha ABS, är det nog en nyare hoj som gäller.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Harley-Davidson_VRSC
    Senast redigerat av Sanniz den 2012-07-29 klockan 15:54.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #20
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg

    det var en tjej (jag), som svarade?
    Hahahahaha

    Klart det va
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Harley-Davidson-mössa
    Av harley i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-12-28, 13:44
  2. En Harley-Davidson säng i trä.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 21:21
  3. Harley Davidson FXR 127 cui
    Av fxr127cui i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 20:12
  4. Streetrod, byta styre?
    Av Arcangelus i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 13:01
  5. Vrscr
    Av The other guy i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-14, 22:43

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •