Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33

Ämne: Då var man med Bagger då! :)

  1. #21
    Stroker 49. HD Sverige har kanske blivit så stora att de inte vet vad de säljer längre.

    http://www.blocket.se/stockholm/Harl....htm?ca=18&w=3
    http://www.blocket.se/stockholm/Harl....htm?ca=18&w=3
    D.F.W.T.B

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av CrazyVic Visa inlägg
    IDI: Släng gärna upp några bilder på din Road Glide så man kan sukta lite!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rg3.jpg 
Visningar:	44 
Storlek:	87,8 KB 
Id:	8131Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rg1.jpg 
Visningar:	44 
Storlek:	98,6 KB 
Id:	8132Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rg2.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	95,9 KB 
Id:	8133
    D.F.W.T.B

  3. #23
    V.I.B - BOTM Jan 2012 epperns avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    strømstad-oslo
    Inlägg
    44
    Tackad: 0

    alla HD forhandlere selger road glide cvo, kom som 2009 mod, solgt flere hundre i europa, beste harleyen att kjøre,ingen diskusjon
    NO BAR 2 FAR

  4. #24
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Håller oxå med även om jag har en StreetGlide, har snart 1000 mil på mätaren och till 99% funkar allt helt OK och man lär sig hela tiden, men ibland vid krypkörning är den helt plötsligt in i h.....e tung och vill bara trilla i backen.... Än så länge har jag klarat mig. Ångrade faktiskt köpet just när jag köpt den, men nu börjar det kännas bättre för varje mil som går
    heheh,man vänjer sej med allt utom en istapp i röva för den smälter innan
    There are no problemsonly solutions

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    heheh,man vänjer sej med allt utom en istapp i röva för den smälter innan
    haha

  6. #26
    Läser inläggen här med förvåning, Electran svår i låga farter? Har ingen stor erfarenhet av nyare Electra Glide utom enstaka provkörningar, men fastnade direkt när jag provade den 91:a jag kör nu. Tycker att den är den mest välbalanserade och lättkörda mc man kan tänka sig. Jämnfört med den BMW K11 som jag körde tidigare så är Electran en dröm att köra, speciellt i låga farter, även med en välvuxen hustru i soffan bak. Bekväm, praktisk och ,enligt min åsikt, snygg även i orginalutförande

  7. #27
    V.I.B - BOTM Jan 2012 epperns avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    strømstad-oslo
    Inlägg
    44
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av alfg Visa inlägg
    Läser inläggen här med förvåning, Electran svår i låga farter? Har ingen stor erfarenhet av nyare Electra Glide utom enstaka provkörningar, men fastnade direkt när jag provade den 91:a jag kör nu. Tycker att den är den mest välbalanserade och lättkörda mc man kan tänka sig. Jämnfört med den BMW K11 som jag körde tidigare så är Electran en dröm att köra, speciellt i låga farter, även med en välvuxen hustru i soffan bak. Bekväm, praktisk och ,enligt min åsikt, snygg även i orginalutförande
    enig
    NO BAR 2 FAR

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av alfg Visa inlägg
    Läser inläggen här med förvåning, Electran svår i låga farter? Har ingen stor erfarenhet av nyare Electra Glide utom enstaka provkörningar, men fastnade direkt när jag provade den 91:a jag kör nu. Tycker att den är den mest välbalanserade och lättkörda mc man kan tänka sig. Jämnfört med den BMW K11 som jag körde tidigare så är Electran en dröm att köra, speciellt i låga farter, även med en välvuxen hustru i soffan bak. Bekväm, praktisk och ,enligt min åsikt, snygg även i orginalutförande
    Jupp! Men jävulskt lömsk om man råkar ha rullgrus under fötterna eller hamnar i en fördjupning i marken...
    Den är hur stabil och säker som helst, men när den kommer, då kommer den fort!
    Men så väger den över 400 kg fulltankad med packning också.

  9. #29
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Jupp! Men jävulskt lömsk om man råkar ha rullgrus under fötterna eller hamnar i en fördjupning i marken...
    Den är hur stabil och säker som helst, men när den kommer, då kommer den fort!
    Men så väger den över 400 kg fulltankad med packning också.
    Är det det som menas med tung motorcyckel? Skojar bara Det var ju lite skumt med Crossbonsens 330kg jämfört med gamla chopperns 210 men man kom in i det ganska snabbt. Choppern var ju en egohoj så man var tvungen o lära sej o skjutsa också med Crossbonesen.
    There are no problemsonly solutions

  10. #30
    Visst är det så.
    Efter nästan 400 mil på Electran så sitter det i ryggmärgen.
    Men de första dagarna var lite onödigt spännande ibland...

  11. #31
    Förstår heller inte att man tycker tex Streetgliden är tung jobbad, tycker den är hur lätt som helst i stan, en underbar hoj när man byggt bort turbulensen i högre farter, har just köpt min 3e i ordningen, har haft två svaga ögonblick när jag bytt bort dom två första först mot en superglide och nu senast mot en wideglide, men nu är allt som det ska igen och en streetglide e inköpt igen, men nu vet man ju vilken ruta osv som ska på direkt.. ang Roadglide så har den ju sålts flera ggr i sverige, både som ultra modell och som cvo. En vän till mig var förra veckan ner till Stockholm och köpte en 12cvo roadglide från Harley city,

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Förstår heller inte att man tycker tex Streetgliden är tung jobbad, tycker den är hur lätt som helst i stan, en underbar hoj när man byggt bort turbulensen i högre farter, har just köpt min 3e i ordningen, har haft två svaga ögonblick när jag bytt bort dom två första först mot en superglide och nu senast mot en wideglide, men nu är allt som det ska igen och en streetglide e inköpt igen, men nu vet man ju vilken ruta osv som ska på direkt.. ang Roadglide så har den ju sålts flera ggr i sverige, både som ultra modell och som cvo. En vän till mig var förra veckan ner till Stockholm och köpte en 12cvo roadglide från Harley city,
    Tycker heller inte att Streetgliden är så tung, skrev nog tidigare att allt var ok till 99%. men den gången allt inte funkar som tänkt....typ tvärbromsning eller rullgrus m.m DÅ är den in i H.e tung, kanske jag som är för liten för hojen va vet jag, och så åker vi nästan alltid 2 på den å det är ju XX antal kilon till. Annars så tycker jag at SG är en toppenhoj

  13. #33
    Håller med att vid vissa tillfällen som rullgrus och liknande kan bli besvärligt, men om man pratar grus och måste köra grus vid tex vägarbeten så tycker jag ändå att den är super fin jämfört med vissa hojar jag ägt som har supersmalt framdäck och brett bakdäck, som tex nighttrain, wideglide och även nightrod special, med natt tåget var jag livrädd på grusvägar

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Ombyggd bagger 2010
    Av krokodil i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 22:54
  2. Bagger med 30 tums hjul!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 10:06
  3. Bagger 2736cc med 240hk i 314Km/h
    Av Wallis i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 20:37
  4. Usch...vilken fugly bagger!!!
    Av admin i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 08:50
  5. Snygg Bagger .
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 10:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •