Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjullager?

  1. #1

    Hjullager?

    Hej, jag har glapp i mitt bakhjulslager. När jag kontaktade två mc-verkstäder för att köpa nytt så framkom det att det inte var helt enkelt. Varken harleyverkstaden eller den andra verkstaden kunde direkt säga vilken typ av lager jag skulle ha. Det finns tydligen 3 lager i bakhjulet, lämpligt är väl att byta alla? Det finns även ett flertal beteckningar på dessa lager och jag vet nu inte vilket lager jag ska ha. Jag tycker att harleyverkstdaen borde kunnat svara mig på detta, men icke! Är den någon som vet vilket lager jag ska köpa samt var jag kan beställa detta?

    Min motorcykels modell är: Buell S1-lightning 1998.

    Mvh/ harry

  2. #2
    Du kan inte se ngn märkning på ytterbanan på lagret?

    Gjorde en liknande operation på BUELL-hjul i vintras, hittade lager på ROTERA

    Annars kontakta L Hallstenson på ProBike Täby 08 5101472

  3. #3
    Jag har partsno för 99 årsmodell som slutar på 94 dvs de passar bakåt i årsmodellerna.
    V sida 43341-94Y = 62205-2RS = 52x25x18mm 1 st
    H sida 43691-94Y = 6205-2RS = 52x25x15mm 2 st
    Kan ej garantera till 100% men demont och mät.

  4. #4
    Nu har jag bytt lager men det glapp som jag trots bättre vetande övertolkade som hjullagerglapp (glappet uppträdde inte vid klassisk test genom att dra/trycka/vippa hjulet mot och från mig. Utan i rörelseriktningen/rotationen. När man bromsar bakhjulet så kan det ändå rubbas ett par mm i rotationsriktningen, klick klick.). Så kan jag inte göra på någon av mina andra cyklar. Kan ni göra så på er mc. Vad kan det bero på, är det normalt?

    Mvh

  5. #5
    Kan inte säga om det sitter ryckutjämnare i Buellhjulen men ge mig några dagar så återkommer jag

  6. #6
    Bälten tjänstgör som ryckutjämnare i Buellen.

Liknande ämnen

  1. Hjullager 1600mil???????
    Av robbbull i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2022-09-22, 19:32
  2. Nån som hittat billiga hd 9247 hjullager någonstans i sverige?
    Av whiskeythrottle i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 20:17
  3. Hjullager STHLM
    Av gronvit i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 19:15
  4. Hjullager.
    Av indy 500 i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 19:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •