Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Mappningar

  1. #21
    OK, då har HD tänkt till, det var lite av det jag tänkte kolla på igår+lite andra grejer jag var nyfiken på. Tänkte inte ändra mappen, den är bänkad så den ska man inte vara och peta i

  2. #22
    V.I.B Robban100s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Ödsmål 1mil norr om Stenungsund
    Inlägg
    36
    Tackad: 0

    Hej Har sökt i forumen men inte hitta förklaring på vad de olika värdena vid mappning betyder? Någon som kan förklara för mig?
    Ha det bra där ute.

  3. #23
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Robban100 Visa inlägg
    Hej Har sökt i forumen men inte hitta förklaring på vad de olika värdena vid mappning betyder? Någon som kan förklara för mig?
    Ha det bra där ute.
    Vet inte vilka värden du menar men generellt med en mappning menas att du justerar mängden bränsle till förhållandet luft som passerar genom motorn, Original stryper oftast luftburken och ljuddämparna flödet så när detta öppnas upp måste man även ge motorn mer bränsle och det justerar under belastning och alla varvtal med hjälp av en bromsbänk, MAP-sensorn (Manifold Absolute Pressure) och lambnda sond AFR (Air–fuel ratio) TPS (throttle position sensor) och temperatur både i insuget och motortemp. Till skillnad mot förgasare kan man få en överlägsen rätt blandning i hela motorns register som gör motorn starkare och betydligt jämnare i gången kall som varm.

  4. #24
    V.I.B Robban100s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Ödsmål 1mil norr om Stenungsund
    Inlägg
    36
    Tackad: 0

    OK! Tack då fick jag lite mer kunskap med förklaring på förkortningar. Tackar

  5. #25
    Suttit och läst i denna tråden nu, Kan bara säga en sak, ni skulle bli förvånade över hur fel en mapp kan vara mellan två hojar med exakt samma prylar på motorn.
    Så många faktorer som spelar in. Sen handlar det givetvis vad man har för krav på sin hoj.

    MVH Kalle

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Mappningar, bänkningar
    Av admin i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 103
    Senaste inlägg: 2014-11-18, 01:06

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •