Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: Hjälp! Akut!!! Står på en camping med en hoj med elfel.

  1. #1

    Hjälp! Akut!!! Står på en camping med en hoj med elfel.

    Det hela började när jag körde över ett gupp i vägen.
    Farthållaren slutade fungera direkt och senare upptäckte jag att även abs bromsarna och signalhornet slutat fungera.
    Jag har skolmat alla säkringar bakom vänster sidokåpa men dom verkar hela.
    Finns det fler säkringar någonstans på hojen ?
    Vad fan kan ha hänt???

    - - - Uppdaterad - - -

    Jo, just det. Det är en roadking -09

  2. #2
    Nu startar inte skiten heller!!!
    Startmotorn drar runt motorn men den tänder inte. :-(

  3. #3
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    var står du ?

  4. #4
    Storumans camping.

  5. #5
    Det blev bärgare till Northbike i Umeå.
    Kastar just nu lystna blickar på en sprillans ny Electra som står här och bara tigger om att bli köpt.

    Min hoj går dock nu.
    Det var ett relä som spökade.

  6. #6

  7. #7
    Hagis
    Guest
    fy fan jag lästa precis din situation och kände hur det kröp i kroppen! Det är aldrig kul att stå längst vägen och inte ha någon back up eller liknande! Man får lite ångest och panik! Undra om det går att göra något åt en sån sak, kanske starta en "grannsämjan" grupp här på forumet där dom som är berädda på att hjälpa till anmäler sig....

  8. #8
    SMC, BMW klubben etcetera har ju ett BRÖ register. Det står för Bärgning, Räddning, Övernattning. Då har man folk över hela riket som ställer upp i nödfall.
    MC klubbar kan man ju alltid ringa till. När jag var ung så var alla hojjklubbar polare och bror med varandra så det var bara att ta konakt även när det inte var nöd, så fick man sova på klubblokal och några iskalla. Nu verkar vissa klubbar ha som affärsidé att vara ovän med andra, men jag måste erkänna att jag inte förstår affärsmodellen.

    Så länge man är i civiliserade trakter går det ju ofta att få hjälp. Härom året var vi dock längst bort i Vitryssland när ett Dyna fleratusentändsystem brann upp. Som tur var så var det ingen TC och vi hade med ett extra brytarsystem i packväskan. Så efter 15min installation av vår mekaniker från Hälsingland så var vi igång igen. MEN efter ca 30 min gick kondingen, och fler sådana hade vi inte med oss! Hvad giöra? På en marknad nästa dag fick vi tag på en konding till någon rysk traktor eller något som gick in under strutkåpan, sedan gick allt bra. Den ryska kondingen håller vad jag vet ännu!

    Vill du ha något tillförlitligt och fältmässigt, köp ingen ny Electra. Köp en Shovelhead eller äldre!

  9. #9
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Gött att det löste sig

  10. #10
    Hojen färdig. Gick som en dröm, men efter en kort provkörning konstaterades att alla felen med farthållare och abs kvarstod.
    Då gick en trött och grinig Niko in och skrev på papperen på en flång ny Electra Classic.
    Jag vill framföra min beundran för grabbarna på Northbike som med blixtfart leveransservade hojen och även monterade ett bagageräcke på hojen samt flyttade över all utrustning som t.ex. gps och laddkabel till ny-cykeln.
    Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: jag kommer ALDRIG att handla varken hoj eller tillbehör någon annan stans än på Northbike!
    Bättre service och mottagande går inte att få.
    Man känner sig verkligen dom en VIP-kund när man kommer dit, oavsett om man ska köpa en nyckelring för 20:- eller en ny hoj.
    Jag är så jävla nöjd!
    Senast redigerat av Niko den 2012-06-26 klockan 21:08.

  11. #11
    Säger som svullo, Ride on, ride on!

  12. #12
    Tack!
    Vi har nyss satt upp tältet på Skellefteå Camping, och jag upptäckte hur praktiskt det är med låsbara väskor.
    Och vilken skillnad på utrymme att packa!
    Fick ner allt utom två liggunderlag i väskorna, och liggunderlagen var busenkla att spänna fast på bagageräcket med ett lastnät.
    Aldrig mera spännband!

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    MC klubbar kan man ju alltid ringa till. När jag var ung så var alla hojjklubbar polare och bror med varandra så det var bara att ta konakt även när det inte var nöd, så fick man sova på klubblokal och några iskalla. Nu verkar vissa klubbar ha som affärsidé att vara ovän med andra, men jag måste erkänna att jag inte förstår affärsmodellen.
    Kommer ihåg denna tiden Stroker49.Tror inte man hörde om nåt problem nånstans.Förstår heller inte affärsmodellen som du skriver.Tycker att alla parter borde gynnas av att samarbeta
    positivt.

  14. #14
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    fy fan jag lästa precis din situation och kände hur det kröp i kroppen! Det är aldrig kul att stå längst vägen och inte ha någon back up eller liknande! Man får lite ångest och panik! Undra om det går att göra något åt en sån sak, kanske starta en "grannsämjan" grupp här på forumet där dom som är berädda på att hjälpa till anmäler sig....
    Bra intiativ, det finns en tråd som VILA startade, går säkert at utveckla.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Tack!
    Vi har nyss satt upp tältet på Skellefteå Camping, och jag upptäckte hur praktiskt det är med låsbara väskor.
    Och vilken skillnad på utrymme att packa!
    Fick ner allt utom två liggunderlag i väskorna, och liggunderlagen var busenkla att spänna fast på bagageräcket med ett lastnät.
    Aldrig mera spännband!
    Var är ni påväg?? norrut?? Ska ni på festivalen?? Om inte annat hör av dig så bjuder jag på lite mat och en kall. Bor strax utanför "Skellett" finns även sovplats vid behov.

    // Tomas
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Elexem Visa inlägg
    Bra intiativ, det finns en tråd som VILA startade, går säkert at utveckla.

    [COLOR="silver"]- - - Uppdaterad - - -[
    /COLOR]



    Var är ni påväg?? norrut?? Ska ni på festivalen?? Om inte annat hör av dig så bjuder jag på lite mat och en kall. Bor strax utanför "Skellett" finns även sovplats vid behov.

    // Tomas
    Man tackar för erbjudandet!
    Vi är på väg till Midnattssolsträffen i Gällivare.
    Vi åker imorgon förmiddag inåt landet mot Arvidsjaur.
    Synd att jag inte kollade tidigare. Hade gärna gjort ett besök hos en hojbroder!

  16. #16
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Man tackar för erbjudandet!
    Vi är på väg till Midnattssolsträffen i Gällivare.
    Vi åker imorgon förmiddag inåt landet mot Arvidsjaur.
    Synd att jag inte kollade tidigare. Hade gärna gjort ett besök hos en hojbroder!
    Ok, passar säkert någon annan gång, bara höra av sig. Kör försktigt
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Elexem Visa inlägg
    Ok, passar säkert någon annan gång, bara höra av sig. Kör försktigt
    Tack!
    Och detsamma om du har vägarna förbi sundsvallstrakten.
    Garage, sovplats och varm mat och en kall står till förfogande.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Hojen färdig. Gick som en dröm, men efter en kort provkörning konstaterades att alla felen med farthållare och abs kvarstod.
    Då gick en trött och grinig Niko in och skrev på papperen på en flång ny Electra Classic.
    Jag vill framföra min beundran för grabbarna på Northbike som med blixtfart leveransservade hojen och även monterade ett bagageräcke på hojen samt flyttade över all utrustning som t.ex. gps och laddkabel till ny-cykeln.
    Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: jag kommer ALDRIG att handla varken hoj eller tillbehör någon annan stans än på Northbike!
    Bättre service och mottagande går inte att få.
    Man känner sig verkligen dom en VIP-kund när man kommer dit, oavsett om man ska köpa en nyckelring för 20:- eller en ny hoj.
    Jag är så jävla nöjd!

  19. #19
    Kloka ord,när jag såg bb's inlägg om felkoder från färddatorn så tänkte jag OMG WTF
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg

    Vill du ha något tillförlitligt och fältmässigt, köp ingen ny Electra. Köp en Shovelhead eller äldre!

  20. #20
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Hojen färdig. Gick som en dröm, men efter en kort provkörning konstaterades att alla felen med farthållare och abs kvarstod.
    Då gick en trött och grinig Niko in och skrev på papperen på en flång ny Electra Classic.
    Jag vill framföra min beundran för grabbarna på Northbike som med blixtfart leveransservade hojen och även monterade ett bagageräcke på hojen samt flyttade över all utrustning som t.ex. gps och laddkabel till ny-cykeln.
    Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: jag kommer ALDRIG att handla varken hoj eller tillbehör någon annan stans än på Northbike!
    Bättre service och mottagande går inte att få.
    Man känner sig verkligen dom en VIP-kund när man kommer dit, oavsett om man ska köpa en nyckelring för 20:- eller en ny hoj.
    Jag är så jävla nöjd!
    Grattis till nya hojen! Köpte min Crossbones hos Northbike för två år sen på postorder! Affären gick hur grymt som helst! Tackar till Jörgen Hären! Northbike har ambititionen att bli störst i Sverige o med den kundmottagningen o servicen dom har så kan dom väl bli det!

    - - - Uppdaterad - - -

    Får bara hoppas att dom sprider sej söderut också
    There are no problemsonly solutions

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Märkligt elfel
    Av Janne i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 22:50
  2. Elfel, hastighetsmätare + blinkers/broms
    Av aghester i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 21:46
  3. "Akut" hjälp med identifiering av fotreglage....
    Av Bratpakk i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 00:03
  4. Batteri eller elfel
    Av Mr Modest i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 17:27
  5. Fyrbent i akut behov av föräldrar
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 18:29

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •