Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med ryckig gång och tills slut lägger den av helt. (Buell X1, 2000)

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    2
    Tackad: 0

    Thumbs up Problem med ryckig gång och tills slut lägger den av helt. (Buell X1, 2000)

    Hej.
    Har försökt leta på forumet efter liknande problem, men hittar inget så skjuter in ett inlägg här.

    Har som sagt en Buell X1 från 2000.
    När jag startar upp hojen (kall) brukar jag inte ha något problem (kansek en tendens till lite ojämn gång men väldigt marginellt). Sen kanske jag är ute och kör i 30min - 60min och då börjar den gå dåligt som om den slutar tända ibland. Fortsätter jag och kör på lite högre varv så märks det till en början inte. Men efter ytterligare några minuter börjar den tända riktigt dåligt för att till slut lägga av helt.
    Då låter jag den vila en stund, tills den svalnat ... och sen går den som förut.

    Det enda jag gjort hittils är att byta till rätt tändstift, köpte den för någon månad sen och såg att det inte var riktigt rätt, men ingen skillnad med nya tändstift.

    Någon med något skönt tips?

    Mvh
    Joakim

  2. #2
    Kan va tändspolen som e kass,när den blir varm så lägger den av sedan när den kallnar funkar den igen!! Prova med en annan om du kan låna en
    Hoppas det hjälper

Liknande ämnen

  1. Ryckig Sportster
    Av owenil i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 14:48
  2. Ryckig gång..
    Av brore i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 14:41
  3. Slut på snacket!!!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-01-12, 14:09
  4. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 13:40
  5. XL1200N Nightster, ryckig gång?
    Av cryingazur i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 20:49

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •