Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kompass vs. GPS

  1. #1
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Question Kompass vs. GPS

    Jag tycker det är lite kul med planering och inläsning inför längre resa o/e till okända marker, å sen är det rätt trevligt med stopp och fråga lokal befolkningen, det har för min del iaf givit en del minnen av olika karaktär .

    Om man behöver så kan man ju stanna till och kolla på GPSen, tror att man blir mindre uppmärksam som förare och som biker är man ju extra utsatt.

    Dessutom har jag märkt att man lär sig inte hitta om man blir för GPSad, om något kan jag supporta en lösning med uppläst guidening i lurar (för långresor iaf).

    Kommentar till mig själv, skaffa inte mer prylar, kör mer så lär du dig hitta.

    Vad tycker ni?

  2. #2
    Gillar att köra "vilse" . Gps:en hittar alltid hem , även om jag hamnar i Kualalumpur . Skit bra helt enkelt ,

  3. #3
    Hmm för att man har GPS kan man inte sluta tänka själv..
    Min GARMIN tog mig på en Wild Goose Chase i Polen förra året... Helt off men d blev ok då jag hamnade
    i ett par sköna småstäder som jag aldrig hittat annars

    Ligger en del i det J-R säger,,, inte FÖR mkt GPS, Ajfån etc etc etc....

  4. #4
    V.I.B Skuggans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    194
    Tackad: 0

    När jag åkte till Eskilstuna förra veckan så jobbade jag Navigon gps i mobilen, uppläst i lurar helt enkelt. Bockade i undvik motorvägar och valen skulle vara bäst vägar. Shit vilka jäkla grymma vägar jag fick åka, hade aldrig i mitt liv hamnat där utan gps.
    Har man dock inget mål älskar jag att bara glida omkring och se vart man hamnar, men ska jag någonstans är gps min räddning!

  5. #5
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Skuggan: Bockade i undvik motorvägar och valen skulle vara bäst vägar. Shit vilka jäkla grymma vägar jag fick åka, hade aldrig i mitt liv hamnat där utan gps.
    Det gör även jag men grejen är att jag vet var jag är och vart jag ska, ungefär iaf, jag tycker att din metod ovan är ganska lik den andra du beskriver, ser inte riktigt vad skillnaden ligger.

    Är man inte lika vilse om man inte vet var man är som om man inte vet vart man ska?

    Även jag kör på chans när andan faller på dvs allt som oftast och har kört vilsen en djävla massa gånger så det är inte det som är min point utn alla dessa prytlar ( lite som Onatop poängterar).


    PS. @Fenrik, jag ser nog att du garvar läppen av dig DS.

    - - - Uppdaterad - - -

    +1 Tundra Trotter
    Senast redigerat av JohnnyRocker den 2012-06-08 klockan 07:06.

  6. #6
    Jag flinar helt klart.
    Jag hittade ju er igår, utan gps hoho

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •