Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 1 an upp

  1. #1
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    1 an upp

    har på dom hojar jag haft om det varit möjligt ändrat till 1an upp, tyvärr går ju inte det på nuvarande då spaken sitter på utgående axel, personligen tycker jag det är mycket bättre att ha det så, man missar aldrig en vxl tex när man rödljusracar.
    Hur många här på forumet har ändrat??

  2. #2
    Hade det en gammal ducce, jobbigt, fick tänka mig för varje gång. Vanesak men hade inte gjort det idag.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Jag har på shoveln, blir nog dock o ändra på det när jag kommer hemöver så man inte behöver tänka på både det ock att köra på rätt sida

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Testade ju vända och bakåt flytt reglage på sista racehojen men kunde aldrig vänja mig så det blev naturligt.
    Är väll skadad van med att åka vanligt fram

  5. #5
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Kommer ihåg det min erfarenhet är ju trotts jag kört med 1an ner i 80% av all kör tid jag så gick det betydlig lättare att vänja sig med 1 an upp än tillbaka igen som jag har nu, Det är betydligt enklare att trampa i en vxl än att lyfta i den med foten. Tycker jag då
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Testade ju vända och bakåt flytt reglage på sista racehojen men kunde aldrig vänja mig så det blev naturligt.
    Är väll skadad van med att åka vanligt fram

  6. #6
    Håller med ,kör själv med 1 upp och resten neråt och blixtsnabba växlingar utan frikoppling.

  7. #7
    Man lär om ganska snabbt, enligt min erfarenhet.
    Första (lätta) mc:n hade tillbakaflyttade fotsteg och vänd växelspak, (ettan uppåt), den byttes snart mot en standardhoj (ettan ner).
    När det var dax för tung mc köptes en gammal Triumph med tillbakaflytt och vänd spak på höger sida. Första vintern moddades trajan och fotstegen flyttades fram och växelspaken vändes!
    Sen följde ett antal maskiner med standardarrangemanget växel på vänster, ettan neråt: Och nu då en Electra med "dubbelspak", fotplattor och skostorlek 45+, dvs man får lära sig att "klacka i" högre växel!
    Med andra ord; "-det går lära gamla hundar att sitta"

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •