Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Jorda pulverlackerat styre

  1. #1

    Jorda pulverlackerat styre

    Hur gör man detta på bästa sätt? Har bytt styre och efteråt konstaterat att allt inte fungerar som det ska. Efter lite googlande har jag kommit fram till att det troligen är jorden som är för dålig. Jag hatar el men kan skruva så hur löser jag detta? Hojen ifråga är en Street Bob -07.

  2. #2
    Har monterat svarta styren men inte råkat ut för detta. Det ska inte ha nån större betydelse.

    OBS! Har du styrändblinkers? Dessa jordar inne i styret och kan orsaka problem vet jag.

    Har du lilla kabeln kvar, den som förbinder toppkronan med risersbulten?(se understa bilden)för denna ska ju jorda styret. Du kan annars testa att skrapa bort färg på styret som inte syns inne i risersklämman. Se bild.







    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Grejen är att jag har Kellermans BL1000-blinkers som är monterade i styrändarna och jag får helt enkelt inte de jävlarna att blinka. Fungerade perfekt i orig miniape. Dessutom tänds röda nyckeln varje gång jag trycker på blinkersknappen så jag vettefan vad som är fel. Får helt enkelt skruva isär och kolla allt för tionde gången...

    Sladden är kvar. Skrapa bort färg känns ju som en ganska självklar idé... Tack

  4. #4
    Ja, du måste få kontakt mellan styret och risers, just för att du har blinkers i styret och BL1000 jordar i styret!

    Originalblinkers har separat jordkabel så de funkar trots svartlackat styre. Annars får du koppla originaljordsladdarna till dina BL1000.Kan dock vara svårt med plats samt att få ihopa grejerna med denna metod.

    Har du dragit elen inne i styret? kolla så du inte klämt kablar under kontrollerna, vanligt! Lossa kontrollerna något, dra lite i kablarna och kolla om nyckellampan släcks (denna lampan beror säkert på att blinkersarna kluddar)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    Ja, du måste få kontakt mellan styret och risers, just för att du har blinkers i styret.
    Har du dragit elen inne i styret? kolla så du inte klämt kablar under kontrollerna, vanligt! Lossa kontrollerna något, dra lite i kablarna och kolla om nyckellampan släcks (denna lampan beror säkert på att blinkersarna kluddar)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    Är så inihelvete trött på BL1000 nu så jag drog och köpte ett par beggade originalblinkers att använda tills jag hittat ett par perfekta blinkers. Gick på tot 25eur så kändes helt ok. Ska ner och försöka koppla in dem nu. Går dock tre sladdar från originalblinkersena men finns bara två att koppla ihop dem med. Hur göra? Träffade även på en snubbe som ville köpa mina BL1000 så visitkort utbyttes och kontakt lär upprättas.

  7. #7
    Tre sladdar? Verkar konstigt, har jag aldrig sett. Prova dig fram, svar är jord. Du ska bara använda två.
    Nu vet jag inte var du ska montera dom men ovanför främre cylindern i ramen under en plastläpp sitter huvudkontakterna för blinkers. Ska du ha dom under handtagen som original bör du ha kablarna kvar där. Lilafärgade.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    Fast nu hittade jag blinkers från en SB 2009:a. Dessa har tre sladdar? Mysko.
    Lila och svart bör vara rätt färger, blå vet jag inte, kanske nån USA-grej, deras blinkers lyser när de kör tror jag. Nån running light funktion?



    Kopplingsschema



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #9
    Kopplingsschema Dyna 2009, tre färger helt plötsligt!



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10
    Tjena! Fan vilken klippa, som vanligt! Nu har jag dock redan varit nere och monterat blinkersena. Som sagt en blå sladd som nu helt enkelt får hänga löst. Tills vidare åtminstone. Vad bör man trycka in i styrändarna? Förmodar att det finns någon passande originaldel.

    - - - Uppdaterad - - -

    Det löste förövrigt även problemet med att nyckeln börjar lysa när jag trycker på blinkersknappen. Ser väl inte så jäkla vackert ut med originalblinkers men får som sagt duga tills vidare. En billig lösning om inte annat.

Liknande ämnen

  1. Fat ape styre !!
    Av Zweede i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2013-05-17, 22:33
  2. T-bar styre
    Av sixten i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 22:50
  3. Hur högt styre kan man ha med originalkablage?
    Av 883r i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 23:59
  4. El knas - styre
    Av plastjanne i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 12:54
  5. 2 små frågor om byte av styre
    Av Canario i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 16:16

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •