Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Parkering/ Förvaring av din hoj

  1. #1

    Parkering/ Förvaring av din hoj

    Som nybliven HD-ägare blir man snabbt ganska införstådd i att det tydligen är en ganska stöldbegärlig leksak man gått och köpt sig...
    Jag har förmånen att kunna parkera i ett "privat" parkeringsgarage. Det är ganska få som faktiskt har tillträde osv. Känns mycket bra!
    Har ett larm på hojen (Smart Sec. System, dock ej aktiverat än) samt ett Detecto 8000.

    Vad har ni tagit för säkerhetsåtgärder för att få behålla er hoj? Eller är hela mc-stöldhistorian bara allmänt överdriven?

    Ha dé

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    Har också ett Detecto 8000, hojen står just nu i ett vintergarage, sen kommer den att stå i ett garage som jag bultar D-ringar i golvet på så jag kan dra kedja med lås genom bakhjulet och skivbroms på framhjulet, precis som mitt försäkringsbolag kräver utav mig.

  3. #3
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Inlåst på min tomt i ett varmförråd, behövs inte mer där jag bor. Samt en Glock 17.
    Bobber 883 -06

  4. #4
    Hagelhurra , dement Pitbull, Glesbyggd.

  5. #5
    Klubblokal larmad och granne med farbror blå!!
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Jason Brack Visa inlägg
    Har också ett Detecto 8000, hojen står just nu i ett vintergarage, sen kommer den att stå i ett garage som jag bultar D-ringar i golvet på så jag kan dra kedja med lås genom bakhjulet och skivbroms på framhjulet, precis som mitt försäkringsbolag kräver utav mig.
    ojdå! hyffsat rabiat försäkringsbolag... de kräver alltså att du ska kedja fast den? talade med garageägaren fick inte montera nåt golv/vägg-ankare. Får uppenbarligen bli att köpa en 5m kätting och dra runt pelaren som hojen står bredvid..

    @tundra trotter: Du ska möjligtvis inte ha valpar på den där pitbullen inom en snar framtid? bokar gärna en valp isåfall

  7. #7
    Valpar kommer till hösten . En härlig blandning av Staffordshirebullterrier Schäfer, Amerikanskbulldog. Biker dog nummero uno.trfc;

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    Valpar kommer till hösten . En härlig blandning av Staffordshirebullterrier Schäfer, Amerikanskbulldog. Biker dog nummero uno.trfc;
    När o pris Jag har ju inte så långt att åka!!
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Tackad: 0
    Jag har ett par lås, kjedja, skivbroms, står i stan i varm garage.... står ett par andra cyklar där med. Dom är faktiskt nästan olåsta. Har vart där i många år. Det känns ju trygt.................. söker garage i hammarbyhöjden, årsta , eller nära där. Ska flytta.....

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av islandstyle Visa inlägg
    ojdå! hyffsat rabiat försäkringsbolag... de kräver alltså att du ska kedja fast den?
    Jajjemen, när den står i garage ska det vara två godkända lås samt ett utav dom ska vara förankrat på något. Å andra sidan är det en jävligt billig helförsäkring.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Jason Brack Visa inlägg
    Jajjemen, när den står i garage ska det vara två godkända lås samt ett utav dom ska vara förankrat på något. Å andra sidan är det en jävligt billig helförsäkring.
    Ahhh, då förstår jag... har ju oxå två lås när jag tänker efter. Styrlåset plus Detectot.

  12. #12
    Bodde inne i centrala Malmö för några år sedan med kodat garage i källaren. Min garage granne hade en HD som han hade en hög med lås på, samt så ställde han den framför sin bil för att göra det hela mycket svårare. Dock så hade han inte den bultad i marken.

    En misommarafton på kvällen åkte några killar ner med en täckt släp och krossade rutan på hans bil, rullade ut bilen, lyfte upp hans HD på släpen, och rullade sedan tillbaka bilen. Polisen uppskattade det till att ha tagit max 10 till 15 minuter.

    Så om någon som kan sitt jobb, och vill ta din hoj så gör dem det oavsett vad du gjort för att förhindra det. Tyvärr.
    Live to ride, Ride to live.

  13. #13
    Jag har min i garaget under huset jag bor i. En väldigt brant ramp ner där inga bilar kommer ner. Krävs ett gäng banditer för att få upp den från den rampen, så det känns hyffsat säkert. Däremot märkte jag igår att någon verkar ha "lånat" mitt kapell då det inte längre finns kvar på hojen.. men men, vad är ett kapell mot att bli av med hojen

  14. #14
    Kallgarage med nät mellan grannarna. Styrlås, kedja genom bakhjulet, skivbromslås. Men bra förening utan drägg, och känner igen dom flesta så jag känner mig lugn med dom på området iaf. Men visst, det räcker ju med att nån ser att jag håller på med den som är och hälsar på tex. Men har lite idéer om ett eget säkerhetssystem där ingen vill öppna dörren alls, få se om det går. Fan dom gamla fribreven var inte dumma, men då var det lite heder även på skuggsidan av lagen.

  15. #15
    Hagis
    Guest
    'Ozzy: 220 V i dörrhandtaget funkar!
    Vart min står tänker jag då inte tala om men den är försäkrad med "förorts försäkring" så det runk huvudet som vill pilla på min hoj kommer få käka flytande föda i gipsvagga ett par månader!

  16. #16
    Var inne på en hagelbrak riggad innanför faktiskt, håller på och räknar lite. Men 220 är ju en ide! Men ska nog bulta fast ett par D ringar också i golvet. Rörelse larm går ju bort eftersom det är nät mellan till grannarna, men ett dörrlarm borde väl gå? Finns det några relativt billiga men effektiva? Annars får jag väl hoppas att gamla rykten låter mig ha den ifred

  17. #17
    Hagis
    Guest
    Ja om ryktet inte hjälper dig kanske du får jobba lite på det återta mark typ haha...
    Kolla på jula.se där har dom olika larm för fönster osv som du säkert kan använda dig av! Var inne på att fixa det till stugan, inte för att det gör någon nytta i skogen men fram tills jag fått min "försäkrings dekal" färdig så får jag nog nöja mig med ett larm som låter så mycket som möjligt hehe....

  18. #18
    Är så lugn och fin i alla avseenden nuförtiden så det vore nog illa Har lite oldtimers i släkten som var (ö)kända på sin tid, dom berättade att det kunde skrivas ut fribrev till folk dom gillade, detta brev sattes upp på valfri plats, tex lghtsdörren eller garaget, då var det en oskriven lag att ingen gjorde något där. Det är ingen heder bland tjuvarna nuförtiden.

  19. #19
    Hagis
    Guest
    Dessa fribrev finns fortfarande så vitt jag vet, kan dock ha ändrat sig! Men det är ju som du säger, även om dessa brev skulle finnas idag så har folk ingen respekt för saker o ting idag! Fan jag vet när jag var yngre, visa jag inte mina äldre lek kamrater respekt så åkte jag på en ordentlig tillrättavisning! Men men det slutar väll med att man gör som gamla bekanta gjorde, dom flytta ut på landet, såg till att det bara fans en väg till gården och satte en vägbom över den vägen så dom isolera sig helt! Ingen kom in och ingen åkte ut om dom inte hade nyckeln till låset! Det vart tydligen kallat för Badland under en period haha....

  20. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Bodde inne i centrala Malmö för några år sedan med kodat garage i källaren. Min garage granne hade en HD som han hade en hög med lås på, samt så ställde han den framför sin bil för att göra det hela mycket svårare. Dock så hade han inte den bultad i marken.

    En misommarafton på kvällen åkte några killar ner med en täckt släp och krossade rutan på hans bil, rullade ut bilen, lyfte upp hans HD på släpen, och rullade sedan tillbaka bilen. Polisen uppskattade det till att ha tagit max 10 till 15 minuter.

    Så om någon som kan sitt jobb, och vill ta din hoj så gör dem det oavsett vad du gjort för att förhindra det. Tyvärr.
    Det har väl också hänt att man släpat hojen över taket på bilen.Sen att man har en stark pressening med 6 lyfttampar och bara välter hojen i den och lyfter in rubbet i en
    skåpbil.Man ser ju ofta skåpbilar från baltstaterna och flera av dessa gubbarna är nog ganska garvade.Många anlitar ju arbetskraft från baltstaterna och det är ju ett extraknäck
    för dessa att sälja info vidare var det finns åtråvärda grejer,i Värmland var det ju en omfattande härva med fyrhjulingar som uppdagades och det hittades papper med
    modell,adress och flera andra uppgifter om ägarna.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Annorlunda parkering..
    Av Jason Brack i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 14:29

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •