Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 72

Ämne: Vindbrus Streetglide

  1. #1

    Vindbrus Streetglide

    Hej, Skickar frågan till alla som kör Streetglide, är det bara jag som iriteras av turbulens och vindbrus? köpte en touring för att åka bekvämt men det bullrar ju mera i hjälmen nu än när jag åkte kåplös "Fatty" .Eller är det bara jag som är känslig?? vore kul att höra en åsikt av andra Glideåkare.

  2. #2
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0
    Den enda Harleyn jag har kört är den jag har nu, en Electra Classic 01', men så mycket vindbrus tycker jag inte det är, däremot en väldans mycket motorljud. Du hade fördärvat utseendet på din hoj, men prova med högre kåpglas.

  3. #3
    Exakt Foffo, ett högre kåpglas hjälper men jag vägrar fördärva utseendet på "gliden". måste finnans ett sätt att fixa detta.........kom igen Glideägare, hur fixar ni detta, eller åker vi alla och bara lider????

  4. #4
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0
    Tystare hjälm, öronproppar. Turbulensen kommer du nog aldrig ifrån med en så'n kåpa. På tal om hjälm.... jag köpte en Davida jethjälm för en tid se'n. Den var otroligt tyst jämfört med en Schubert öppningsbar.

  5. #5
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1

    Tommy

    Öppen hjälm TOMMY. Slut på problemen!!!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  6. #6

  7. #7
    Kolla höjden på rutan !! den kan vara orsak till vindbrus !
    Jo öppen hjälm fixar det mesta oljudet men är sämre vid krasch.

    Om vi kollar minen på oss alla som kör H-D så tror man att de flesta lider

    Vi tänker:
    Satan vad den vibrerar, och dålig fjädring är det också, man sitter som en förstföderska i gynstol, Undra om det bara är jag som känner så och när man möter nästa harley så flinar man upp sig så att ingen tror att man lider

    Det är bara att erkänna grabbar
    Det är jävligt roligt, Man lever bara en gång, Och alla vill åka på en Harley innan man dör!
    Senast redigerat av Norrland den 2011-05-28 klockan 12:56.
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  8. #8
    Tack alla för tipsen, men det ser ut att det bara gäller att lida och se glad ut. Nej lider gör jag inte, bara det att jag räknat med lite mer komfort på en "bagger". Högre ruta...nej då kunde jag köpt en Ultra på en gång. Tystare hjälm...har köpt en ny hjälm som ska vara en av de tystaste (Qwest) mycket bättre än min förra men inte bra. Öronproppar...kan inte med sånt, varken på jobbet eller på hoj. Och du Norrland...som tur e så kör jag inte öppen hjälm så ingen ser att jag lider. och det gör jag inte heller, nej jag njuter av varje mil med harleyn.

  9. #9
    Åker på en 2010 Streetglide och tyckte precis som du, jävla liv och Parkinson vid 90km/h. köpte en sån här och det blev mycket bättre:

    http://shop.nationalcycle.com/perl/c...odel=hr-057%22

    Fortfarande mycket vindbrus med integralhjälmen, testade min gamla öppna mikrofonhjälm, nu hörs stereon kalasbra och väldigt lite vindbrus men nu får jag skägget i munnen istället, mycket vind som kommer underifrån kåpan så jag tänkte skaffa såna härninga:

    http://www.latus-harley-davidson.com...ark-Smoked.htm

    Visst är originalrutan snyggast men det ska va gött o leva också

  10. #10
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Alltid svårt att välja mellan coolhetsfaktor och komfort. Tyvärr så är ruthöjden i förhållande till kropsslängd helt avgörande ifall man får åka med eller utan turbulens. Rutan på min Roadking är 5 cm för låg för att funka bra men inte sjutton kör jag omkring och hukar mig för att bli av med bullret i hjälmen. Oftast kör jag utan rutan men kalla dagar höst vinter och vår sitter den inte i vägen, även om det dånar endel i hjälmen.

    Det skall nog vara så enligt lagen om allt tings jävlighet eller så är det som det gamla tallessättet " skall man vaara fin får man lida pin"

    //magnus

  11. #11
    V.I.B Fantomens avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    9
    Tackad: 0
    Hade Electra 06a innan Street Gliden, mindre buller och turbulens. Vinden från Street Gliden styrs rätt upp i hjälmen vilket orsakar mycket buller + trötthet i nacken om man kör längre repa.Själv har jag monterat en tunn glasklar ruta framför orig.rutan som är 9cm högre. den syns knapt. materialet är akrylplast 1mm (lexanplast som i hjälmvisir). Lätt att klippa med sax, lätt att ta bort om man vill styla. Funkar väldigt bra till min längd, 187cm. Glasmästare säljer akrylplast. Enkelt och billigt.

  12. #12
    Ja då har jag provat med öppen hjälm, en runda på 18 mil och kan sammanfatta det så här. Vindbruset minst lika högt som med min inegral, turbulensen lika det kan ju ingen hjälm ändra på, motorljudet däremot mycket tystare tyvärr så hörs allt j..a skrammel från motorn tydligare. Största skillnaden är att stereon hörs kanonbra,. jag som tyckte att den var ganska kass.
    Herulf, tycker du att rutan är värd priset, vet du om det är samma som Bikeline har? Jag har de Air deflector som du länkar till, visst hjälper de lite men ingen jätteskillnad.
    HD har en annan "vindavvisare" som man sätter mellan gaffelbenen, kanske kan vara värd att prova, har inte art nr nu men ska kolla upp det.
    Tillsvidare tror jag att jag gör som Fantomen och monterar en extra skiva framfor originalrutan, då kan man prova sig fram till lagom höjd utan att köpa upp sig på en massa olika rutor

  13. #13
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Är det så jävligt att åka hoj så åk bile;
    There are no problemsonly solutions

  14. #14
    Art nr: 20-495 hos Bikeline ser ut som den National cycle rutan jag köpte. Absolut värt pengarna, jag är 185cm lång och ser bra över rutan och turbulensen är borta.

  15. #15

    Förstår inte, men d e ju jag :)

    Finns flera olika rutor och wind deflektorer. Själv köpte jag en spoilrad ruta från Harley o justerbara deflektorer som sitter original på Ultran. Funkar OK för mig men lite hojkänsla vill man väl åndå ha, iaf jag. Annars kunde man ju köpa en fräck bil i stället. Måste säga att Steeten är det grymmaste jag haft/kört och att köra med den är värt allt lidande man kan tänka sig efter man klivit av hojen. Så tänk nu efter är det värt det eller?

  16. #16
    Hej

    Kör en FLHX-07, bytte standard rutan till en Klock Werks 6.5" Flare Windshield - sedan dess, inga problem.

    http://www.kustombaggers.com

  17. #17
    Hej
    Kör FLHX sedan 07, köpte en Klock Werks 6.5" Flare Windshield - som löste problemet

  18. #18
    Hej
    Har en Ultra -04a, köpte en ruta av www.clearviewshields.com från US.
    Har olika modeller, höjd mm
    Kan rekommendera dom.
    Pepe

  19. #19
    Har haft både en 10-11 streetglide och turbulensen är Inge kul, men windwest har riktigt snygga rutor, hade en 4" först men eftersom jag e 180cm lång så böt jag sen till en 6", hade även den lilla spoilern i gaffelkronan och "vindavvisarna" på undersidan av batwing kåpan och då funkade allt klockrent, Windwest rutorna säljs bla av custom chrome och Fatbaggers

  20. #20
    Tackar för alla tips tror att valet står mellan Windwest 6" och KlockWerks 6,5". lär nog ta och bestämma mig snart så jag hinner få hem den till våren

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •