Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: rökfärgat baklyse

  1. #1

    rökfärgat baklyse

    Någon som vet vart man får tag i ett rökfärgat glas till crocker baklyktan som sitter på wideglide 2010 och nyare, har rökärgad blinkers glas så vill gärna hitta ett till baklyset också

  2. #2
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	wideglide3.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	80,4 KB 
Id:	6459 till ett sånt här baklyse

  3. #3
    Är det likadan lampa som nyare streetboben har så kan du inte dela denna lampan. Helgjuten. Har provat. Spraya den med toningsfärg.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    Såg bilden nu, det är likadan lampa. Går inte att byta glas.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    I USA har inte WG denna lampan utan allt sitter i blinkersarna. Ledrampen är extratillbehör.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    Oki, tack admin, jo har sett led rampen i harleys egen tillbehörs katalog, men såg att det var ett riktigt stort hål som måste sättas igen om man tar bort vårat fula baklyse, alt beställa en ny bakskärm som ju också finns i original katalogen

  7. #7
    Jag hade provat med toningsfärg på glaset, LED är starkare än glödlampa och du bor i ett ganska polisfritt lappland
    Du kan säkert ta bort toningsfärgen med rätt medel om du vill en dag. Mattar du ner kromet kn du öven passa på att spraya själva lamphuset för att tona ner själva lampan.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    Funderingarna på svart lampa finns ju, polis fritt och polis fritt vet jag inte, men säkert lite lugnare än i södern , har en liten vision om att lacka hojen vit och då blir div detaljer som tex baklampan garanterat svart lackade

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Funderingarna på svart lampa finns ju, polis fritt och polis fritt vet jag inte, men säkert lite lugnare än i södern , har en liten vision om att lacka hojen vit och då blir div detaljer som tex baklampan garanterat svart lackade
    Coolt .

  10. #10
    Beställde USA skärmen i dag och sidomont fäste, i kittet följde även USA modellen av blinkers/baklyse med, så snart slipper jag den groteska baklampan

  11. #11
    Najs! Bilder sen! Men en fråga, får du röda blinkers nu?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    Jag vet inte riktigt, jag beställde skärm kittet som finns i parts katalogen via en svensk handlare så vi får se när det kommer

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Jag vet inte riktigt, jag beställde skärm kittet som finns i parts katalogen via en svensk handlare så vi får se när det kommer
    Detta blir intressant, funderar nämligen på samma sak själv men visste inte att blinkers/baklyse följde med i kittet. Du får gärna uppdatera tråden med info när du får grejerna.

  14. #14
    Jag gör självklart så, både med färgen, lite senare passformen och sen bilder på resultatet

  15. #15
    Tänk på att du kan få rätt bra pröjs för din gamla skärm! En hel del Dyna-ägare som vill ha den lite kortare skärmen.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  16. #16
    Den nya skärmen har kommit, så nästa vecka byts den, ja blinkersarna är röda nu, ska försöka få tag i insatser från en streetglide eller nightster till den.

    Original skärmen är tillsalu nu om någon vill ha, här:
    http://harleyforum.se/showthread.php...-baksk%C3%A4rm

  17. #17
    Glöm nu inte ta före/efter bilder!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #18
    Yes, självklart

  19. #19
    Det gick åt helvete med skärmbytet, visade sig att den skärmen var 15mm smalare än originalskärmen och helt anpassad för streetbob och superglide, så lösningen blir att använda alla andra prylar från skärmkittet och lämna in orgi skärmen till en plåtis, lägga igen hålet och ändå få det att se ut som USA modellen, sido mont fästet passar heller inte utan modifiering men det löser vi, så vill någon ha en chopped fender till sin street Bob,superglide 06 nyare så har jag en vivid black skärm utan lamphål till salu

  20. #20
    Okej? Jag tittar på HD's sida och det stämmer att det inte passar.

    59860-10 Fits '06-'11 Dyna® models (except FXDF, FXDFSE/2, and '10-later FLD and FXDWG models). Requires separate purchase of Side Mount License Plate Kit P/N 60938-10 or 60978-10.
    http://www.harley-davidson.com/gma/g...bmLocale=en_US

    Vad dom skulle gjort är att beställt en USA-modell av 2010 Wide Glideskärmen, utan lamphål. Nummer 60519-10.(finns lite olika berode på lack).
    Kostar 150$ primad, 550$ lackad.

    Det är ju nästan en gör om gör rätt, eller?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Tonat Baklyse Till Night Rod
    Av Engeri i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 18:43
  2. Baklyse
    Av Norrland i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 00:13

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •