Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Moment

  1. #1

    Moment

    Ska de vara Moment på kopplingsmuttern!? Ska den å ha Loctite!? De handlar om en Softail Standard-06

    Tack på förhand

    Mvh: Kibbu Avesta.

  2. #2
    Vilken mutter menar du`Den som sitter och kontrar insexskruven eller den stora muttern som sitter innanför lamellerna som håller hela kopplingskorgen.

  3. #3
    den stora muttern som håller hela kopplingskorgen.

  4. #4
    Clutch hub nut 70-80 ft-Ibs 94.9-108 .5 Nm
    left hand threads, apply two drops of LOCTITE 262 (red) to last few threads

  5. #5
    Tack för uppgifterna. Nu har jag allt på plats Men kopplingen tar inte riktit bra. (Smäller lite hårdare än förut) Hur ska man justera kopplingen!?

  6. #6
    släpp vajern helt i justeringen (den mitt på vajern) sen ska du spänna in insex skruven som sitter i kopplings korgens centrum till den gör lite motstånd sen ska du backa den ett 1/4-1/2 varv och spänn kontra muttern. Efter detta så justerar du upp med hjälp av vajer justeringen till du har ca 3mm glapp i handtaget.

  7. #7
    Tjena Pulare!

    Nu fungerar kopplingen bra Så är de bara att hoppas att båda muttrarna hålls fast!

    Du ska ha ett STORT TACK FÖR ALL HJÄLP du gav mig

    NU är de bara att glida härliga mil!!
    Önskar dig en härlig sommar på hoijen.

    Ha de gott Kibbo.

  8. #8
    När jag bytte inretransen på min softail-06. Så ställde jag drivkedjan cirk 20mm spel. Men så börja packningen mellan inre å utre transen läcka!

    Så sku ja å byta den. Då märkte jag att drivkedjan var ganska spänd! De var bara cirk 10mm spel nu!!? Varför är de så? Har jag gjort nåt fel!?
    Är de nån som kan berätta hur de blivit såhär!?

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •