Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Sportster -04 Larmhelvetet går inte att få av.

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    A, A
    Inlägg
    4
    Tackad: 0

    Sportster -04 Larmhelvetet går inte att få av.

    E då dags att vårstarta gummans spruttster, men jag får inte av larmet.

    Batteriet fullladdat, samt nytt i pucken.

    Nån som har en aning om vad som e fel?

  2. #2
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Kan det vara samma som det är på bilar, att om batteriet varit dött ett tag så blir dom typ avprogrammerade, mottagaren och sändaren känner inte av varann?
    Ingen aning, en tanke bara.

  3. #3
    Hadde samma jävla strul föra våren fullladdat bat nytt i puckenDet visa sig att det var tändningslåset för min dog i bland också när hon stog på tomgång köpte nytt tändningslås och felet var löstSen tycker jag att det där JÄVLA LARMET är så känsligt nu när jag skruva i vintras så räckte det att bara komma åt eller tappa ner en mutter på larm dosan så hoppa det i gångSkulle vilja ta bort skiten men det är visst inte så lätt som på dom tidigare

  4. #4
    Kan du inte "knappa" bort larmfunktionen ? repa senare ? .

  5. #5
    Jo jag tror det ska gå att koppla bort ljudetMen jag nojar för framtiden då elen kannske börjar strula o det där skiten börjar strula även om ljudet är bort så går det inte att starta hojenJävla ny modigheter förbannade helvetePå B.S.A n har jag en vippknapp AV-PÅ

  6. #6
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Är det inte samma säkring till larmet som till lampan fram? Då man ju alltid dra ut den när man skruvar med hojen.

  7. #7
    Testa o stäng av det med kod i stället för dosa. Om du nu har ett sådant larm. På dom lite nyare så ska tändningen vara påslagen när du kopplar bort batteriet. Annars kan det strula när du kopplar på grejerna igen. Brukar då funka att stänga larmet med koden o sen slå av tändningen. När du sen slår på tändningen igen så bör dosan funka om du har batteri kvar i den. Funkar bra på 06 o framåt. Kanske för din del med. Lycka till......

  8. #8
    Det verkar ju bökigt med larm. Igår fick jag uppleva det själv när vi var några som åkte. 2 av 4st flipprade ur totalt.

  9. #9
    Hade samma problem när jag skulle starta upp för ett par veckor sen. Var tvungen att avaktivera larmet.

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    A, A
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Nu va det fixat.
    Efter konsultation med Harley GBG så visade det sig att nya batteriet inte var exakt likadant som det gamla, va tydligen jävligt noga.
    Hursomhelst, satte i det gamla igen å då funka det.
    Tack för alla inlägg och svar.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av FLH77 Visa inlägg
    Nu va det fixat.
    Efter konsultation med Harley GBG så visade det sig att nya batteriet inte var exakt likadant som det gamla, va tydligen jävligt noga.
    Hursomhelst, satte i det gamla igen å då funka det.
    Tack för alla inlägg och svar.
    Kanon. Då har man lärt sig nåt nytt igen!
    (bra att ni skriver lösningen för andra som kan råka ut för samma saker)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    Apropå lära, har läst i instruktionsboken att autoaktiveringen av larmet på min Fat Boy -04 ej går att avaktivera. Finns det nåt sätt att göra det ändå? Är lite struligt när man tex stannat och tankat och sen ska iväg igen att larma av med dosan. Polarn har en Nightrod -08 tror jag, hans larm har ju närvarodetektor och det känns som en smart lösning. Kanske går att byta på min till ett sånt larm, nån som vet?

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    1
    Tackad: 0
    Tjena

    Fick som FLH77 problem med att få avakteverat larmet för ett tag sen, bytte batteri i dosan utan resultat.
    Kollade runt lite info på nätet och fick tipset att hålla in knappen på dosan i 10-15 sekunder, det händer tydligen ibland att dosa och larm inte hittar varandra och då återställer man det hela igenom att hålla in knappen ett tag. Lycka Till :-)

Liknande ämnen

  1. SBM eller inte SBM
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 122
    Senaste inlägg: 2013-11-12, 20:06
  2. Inte nån harley men
    Av Lars Nilsson i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 12:16
  3. De trodde inte jag.....
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 16:37
  4. Inte ny men har inte presenterat mig
    Av Skuggan i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 01:25
  5. Inte H-D men custom...
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 19:30

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •