Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vilken hjälm för min lilla skalle?

  1. #1
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Vilken hjälm för min lilla skalle?

    Finns det någon där ute som har tips på märke el hjälm som är lite mindre, var på 24mx idag och provade ett gäng hjälmar i XS vissa satt bättre än andra, hittade en som funkar men det bästa vore ändå en lite mindre hjälm.

    Finns det några märken som gör hjälmar i XXS eller är det barnhjälmar som gäller?

    Mössa under hjälmen är ju ett alternativ också, men det känns som det kommer bli jävligt varmt i sommar?

    Någon som har nå tips?

  2. #2
    Ja, jag har oxå liten skalle och jag skaffade mig en Arai Astro Light som går ner till xxxs om man vill. Det är en integral finns i olika lacker och den har mycket bra ventilation och är liten och slimmad. Skit snygg tycker jag för du ser inte ut som en "boll" Den är speciellt utformad för barn och kvinnor. Det är en bra säker hjälm. Jag köpte min i en bike butik nära mig .... man måste prova sig fram.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Man kanske ska tipsa herr 883r om Handelsboden som ligger ett stenkast från din arbetsplats
    Alternativt AVA mc som ligger i Masmo alternativt MC-varuhuset på Norra Stationsgatan.

    RÄTT storlek på hjälmen är viktigt, för stor hjälm kan bli livsfarligt vid en krasch.
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  4. #4
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Fler bra ställen MC Boden Lindhagensplan (medelutbud, bra service), Din MC Bredden (medelutbud, medelservice), Lelles Uppsala/Boländerna (störst utbud, ojämn service), priserna ligger ganska lika i vårt område billigast är nätet tex Lelles.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Bl.a Arai har väl olika skalstorlekar för att hjälmen ska passa bra.Billigare hjälmar skulle enligt en försäljare ha
    en skalstorlek för alla storlekar.man bara fyller hjälmen med mer material istället.

Liknande ämnen

  1. Lilla sportstertanken
    Av mellqvist i forum Köpes
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-07, 14:28
  2. 4st Retro biker t-shirts för den lilla plånboken
    Av Henrik Forslund i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 08:35
  3. hejsan lilla tjockben
    Av tjockben i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 17:30
  4. Vilken kam
    Av Glenn i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 16:43
  5. Lillördags kick!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 10:39

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •