Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Vance & Hines short shots med för högt ljud

  1. #21
    V.I.B Robban100s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Ödsmål 1mil norr om Stenungsund
    Inlägg
    36
    Tackad: 0

    Har precis satt i DB killer's i mitt VH Radius system. Dämpade inte mycket men det blev ett mörkare ljud

  2. #22
    Sedan 2 år tillbaka kör jag med Smartpartz Hard Kore Quiet baffles som jag är riktigt nöjd med. http://www.smartpartz.com/vancehines.html
    Numera inga problem med mina VH Big Radius.... polisen bara vinkar förbi mig i Tyskland och Österrike.

  3. #23
    Nykomling
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    8
    Tackad: 0

    Hade själv en Suzuki GSXR med sportsystem innan. Grannarna var glada när jag sålde den och köpte Nightstern istället, dom tyckte ljudet var lagom på den.....tills jag bytte till V&H.
    Citat Ursprungligen postat av stephand Visa inlägg
    Kör okså med V-H och tycker även jag att den är alldeles för högljud, har även en sporthoj med Arrow helsystem som skulle vara högljud men den hörs knappt jämförelse med Nightstern, så något måste det bli i sommar för tegelpannorna hoppar på garaget.
    Bifogad fil 5984
    Men det ser tufft ut. :-)

  4. #24
    Nykomling
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    8
    Tackad: 0

    Ja 5000 kr är väl häftigt när hela avgassystemet gick på 4800 kr. Det får bli gratis öronproppar från jobbet så länge.
    Citat Ursprungligen postat av Fritte Visa inlägg
    Jag har VH big radius 2-2 på min Fet Bob. Har också börjat tröttna på ljudet lite. Efter ett par mil så sjunger det i öronen och farbror blå glor som fan. Men jag funderar på att fixa ett par DB killer's och smacka dit så kanske det blir lite tystare. Jag var inne på www.yamati.eu och kollade. De skulle ha 5000kr, eller hur , för dom pengarna köper jag ett nytt system för istället. Har även kollat på Britalian Racing. Men jag får väl fortsätta leta eller leva med ljudet och köra med proppar

  5. #25
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Gronvit, fått nå svar än?

  6. #26
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Fick äntligen dit mina Shorts Shots idag på min Street bob.
    Helvete vad nöjd jag är med dom. Visst dom låter mycket men det är ju det som är grejen!

    Tog en kort sväng i kylan och kärringarna höll in ungarna när jag dunkade förbi!

    Tyvärr bommade jag loctite och två av 4 skruvar i bakkant lossnade. Drog till järnhandlaren här i byn men han hade inga med rätt gänga (amerikansk).
    Får se hur jag löser det...

    Men som sagt. Jag gillar´t!
    Senast redigerat av Fonve den 2012-04-21 klockan 17:14.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  7. #27
    Kolla tändstiften . Bättre att den går lite fett ( svarta ) än att den går magert ( ljusa ). Om den går magert svälter du spisen till döds . Att den går fett är inga större problem men inte heller detta är optimalt för motorn . Köp dej en racetuner och ett öppnare filter . ( kondom principen )

  8. #28
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    ????????????????????


    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    Kolla tändstiften . Bättre att den går lite fett ( svarta ) än att den går magert ( ljusa ). Om den går magert svälter du spisen till döds . Att den går fett är inga större problem men inte heller detta är optimalt för motorn . Köp dej en racetuner och ett öppnare filter . ( kondom principen )

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Gronvit, fått nå svar än?
    Nä, de svarade aldrig...
    Får ringa och kolla, men jag har lagt ner avgasgrejen för säsongen '(tror jag)

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Vance & Hines Competition series V-ROD BLACK
    Av SvartaKråkan i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 23:40
  2. Insats till Vance&Hines Big Radius 2-1?
    Av Stefan i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 13:38
  3. Artikel: Många nyheter från Vance & Hines - 2012
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 14:01
  4. Vance & Hines "Short Shots"
    Av jontemaskin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 19:32
  5. Ny Vance & Hines Fuelpak 2000:-
    Av svorsken i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 03:27

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •