Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Vance & Hines short shots med för högt ljud

  1. #1
    Nykomling
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    8
    Tackad: 0

    Vance & Hines short shots med för högt ljud

    Hej!
    Jag har monterat Vance & Hines short shots på min Nightster idag men tycker att ljudet blev på tok för högt. Grannarna kommer bli galna om den ska låta så. Har hört att man kan köpa någon dämpningssats, undrar nu vilken sort jag ska välja samt om det verkligen får ner ljudnivån med en sådan.
    Jag undrar även om hojen kan ta skada då jag endast bytt avgassystemet. Är det ett måste att mappa osv? Jag behöver inte mer effekt men vill absolut inte att den tar skada eller går sämre heller.
    Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta!

  2. #2
    V.I.B tyskjävels avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Småland
    Inlägg
    190
    Tackad: 0
    Är det 2 1/8” ljuddämpare så finns insatser här:

    hdparts@bikeline.se

    katalog sida 172, best.nr.: 60-148 till “short shots” – 475,- SEK.

    Kan tyvärr inte säga mer om det - vi skall montera de på min sons hoj nästa vecka.
    Blir säkerligen mycket tystare...;o)...

  3. #3
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tjena! Det finns något som heter Quietbaffels från V&H. Sen finns HojÅke i Uddevalla som tillverkar bafflar. Köpte sånna av han o dom dämpar lite utan lindning men han skickar med lindningsmaterial.
    There are no problemsonly solutions

  4. #4
    Nykomling
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    8
    Tackad: 0

    Tack då ska jag åka till Bikeline och kolla det i nästa vecka. Vet du om din son har installerat typ Power Commander eller super tuner eller endast bytt avgassystem som jag?

  5. #5
    Jag har samma rör och insatser. De dämpar lite, men inte särskilt mycket tyvärr.
    Jag skulle köpa en power commander och bänka för säkerhets skull. Och jag tror de flesta här säger samma sak, inte för prestandan utan bara för att hojen inte ska ta skada.
    De som vet hävdar att de går redan i tunnaste laget vid leverans.

  6. #6

  7. #7
    Nykomling
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    8
    Tackad: 0

    Okej tack, har du power commander på din hoj? Jag fick med ett papper med avgasröret om nått fuelpak som fanns att köpa vet du nått om det?
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Jag har samma rör och insatser. De dämpar lite, men inte särskilt mycket tyvärr.
    Jag skulle köpa en power commander och bänka för säkerhets skull. Och jag tror de flesta här säger samma sak, inte för prestandan utan bara för att hojen inte ska ta skada.
    De som vet hävdar att de går redan i tunnaste laget vid leverans.

  8. #8
    Nykomling
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    8
    Tackad: 0

    Tror du att dom från HojÅke med lindning på dämpar mer än Quietbaffels? Jag blev väldigt överaskad när jag bytt , trodde inte att ljudet skulle vara fullt så högt. Det var så mina små barn blev rädda och sprang skrikandes iväg.
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Tjena! Det finns något som heter Quietbaffels från V&H. Sen finns HojÅke i Uddevalla som tillverkar bafflar. Köpte sånna av han o dom dämpar lite utan lindning men han skickar med lindningsmaterial.

  9. #9
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Arti Visa inlägg
    Tror du att dom från HojÅke med lindning på dämpar mer än Quietbaffels? Jag blev väldigt överaskad när jag bytt , trodde inte att ljudet skulle vara fullt så högt. Det var så mina små barn blev rädda och sprang skrikandes iväg.
    Vet inte skillnaden. Men ring HojÅke o fråga han. Du kan googla han.
    There are no problemsonly solutions

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Arti Visa inlägg
    Okej tack, har du power commander på din hoj? Jag fick med ett papper med avgasröret om nått fuelpak som fanns att köpa vet du nått om det?
    Jag kör med racetuner. Har öppnat upp luften också.
    Körde med en fuelpak först. Det är en liten box som man kan ställa in med förutbestämda värden, beroende på vilka rör och luftfilter man har så finns det olika färdiga scheman, man kan alltså inte ändra i bänk med fuelpak. Eller i teorin kanske man kan det, men jag tror ingen vet hur den funkar i så fall. Den är gjord för förutbestämda scheman.
    Jag kan inte rekommendera den. Men om du inte ska bänka och hoppas på det bästa är den enkel att montera och ställa in. Det är ju som vanligt, man får vad man betalar för, men den lär väl klara av få till en hyfsad bränsleblandning så att inte motorn tar stryk och går för tunnt. Annars borde inte V&H sälja den kan man tycka?

  11. #11

  12. #12
    Oh, det där verkade ju smidigt. Jag mailade och kollade om de kunde fixa till short shots.

  13. #13
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    gronvit, meddela gärna svaret när du vet!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  14. #14

  15. #15
    Nykomling
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    8
    Tackad: 0

    tack för länken, verkar intressant
    Citat Ursprungligen postat av kallblod Visa inlägg

  16. #16
    Nykomling
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    8
    Tackad: 0

    Då väntar jag och hör vad du får för svar. Tack för infon om fuelpak. Det får nog bli att installera racetuner för att vara på den säkra sidan. Någon som vet var man kan få det gjort till ett bra pris i Skåne? Har du någonsin blivit stoppad av polisen pga vance & hinesen låter för mycket? Många frågor, men som ganska nybliven harleyägare behöver man lite hjälp.
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Will do!

  17. #17
    Jag har aldrig blivit stoppad av någon anledning. Men man ser ju mer eller mindre alltid poliser när man är ute, de verkar inte lägga fokus på hojar som låter för mycket. Men jag kanske har haft tur? Sen tar jag det alltid lugnt när man ser en målad eller civil bil, lågt varv och så.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Arti Visa inlägg
    Tack då ska jag åka till Bikeline och kolla det i nästa vecka. Vet du om din son har installerat typ Power Commander eller super tuner eller endast bytt avgassystem som jag?
    På med ett öppnare lufftfilter är ett måste för att få bättre andning o hkOså bänka den så har du en annan hoj

  19. #19
    Kör okså med V-H och tycker även jag att den är alldeles för högljud, har även en sporthoj med Arrow helsystem som skulle vara högljud men den hörs knappt jämförelse med Nightstern, så något måste det bli i sommar för tegelpannorna hoppar på garaget.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0337.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	100,8 KB 
Id:	5984
    Men det ser tufft ut. :-)

  20. #20
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Jag har VH big radius 2-2 på min Fet Bob. Har också börjat tröttna på ljudet lite. Efter ett par mil så sjunger det i öronen och farbror blå glor som fan. Men jag funderar på att fixa ett par DB killer's och smacka dit så kanske det blir lite tystare. Jag var inne på www.yamati.eu och kollade. De skulle ha 5000kr, eller hur , för dom pengarna köper jag ett nytt system för istället. Har även kollat på Britalian Racing. Men jag får väl fortsätta leta eller leva med ljudet och köra med proppar

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Vance & Hines Competition series V-ROD BLACK
    Av SvartaKråkan i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 23:40
  2. Insats till Vance&Hines Big Radius 2-1?
    Av Stefan i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 13:38
  3. Artikel: Många nyheter från Vance & Hines - 2012
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 14:01
  4. Vance & Hines "Short Shots"
    Av jontemaskin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 19:32
  5. Ny Vance & Hines Fuelpak 2000:-
    Av svorsken i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 03:27

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •