Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Larm.

  1. #1
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0

    Larm.

    Finns det nå'n där ute som kan tipsa om ett bra larm? Jag har en Electra '01 med orginal startspärr, men har blivit varnad för att använda den.

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    Jag har ett ABUS Detecto 8000

    Det är ett godkänt lås som man sätter på bromskivan, glömmer man av att ta loss det innan avfärd så tjuter det utav bara helvete. Enda nackdelen jag ser med det här låset/larmet är att det är tungt och jag hittar inget ställe på motorcykeln att förvara det under färd.

    Men allting beror ju på hur du vill ha det, finns ju s.k. "tysta" larm som ringer upp din mobil och förvarnar dig om att buset är framme.

  3. #3
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0
    Tack för tipset Jason! Det ser ju bra ut och plats har jag gott om.

  4. #4
    Handlar väl lite om vad syftet med larmet är också? Mindre försäkringspremie, förhindra "spontan" stöld osv. Men vill tjuven ha något så tar han det oavsett...några starka gubbar och en ljudisolerad hästfinka så är det över på några sekunder

  5. #5
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Carl-Inge Larsson Visa inlägg
    Handlar väl lite om vad syftet med larmet är också? Mindre försäkringspremie, förhindra "spontan" stöld osv. Men vill tjuven ha något så tar han det oavsett...några starka gubbar och en ljudisolerad hästfinka så är det över på några sekunder
    Javisst är det så, men man kan väl göra vad man kan för att försvåra för dom asen. Helst skulle jag vilja ha "något" monterat på hojen som gör att dom försvinner för alltid. Nackdelen är ju att det kan drabba oskyldiga.

  6. #6
    Hagis
    Guest
    Vikinglarm har bra och prisvärda larm!

  7. #7
    Kanon idé för en senildement gubbe som jag själv.
    Den billigaste jag hittat, är på MC poolen här STHLM, 1195:-
    Den bör betala sig på ett år, slipper byta bromsskiva så ofta
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  8. #8
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av gasselurra Visa inlägg
    Den bör betala sig på ett år, slipper byta bromsskiva så ofta

    Haha ja det tar tvärstop, gjort det ett par gånger.... Sen skaffa jag cenildement wire som fästes i låset upp till styret

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •