Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: spårkänslig...

  1. #1
    V.I.B supersport01s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Skaraborg, Skövde
    Inlägg
    12
    Tackad: 0

    spårkänslig...

    är det någon som har någon förslag på vad som kan påverka spårkänsligheten på bågen, tycker och tror att jag kollat det mest självklara. Har bytt till bredare krona med 4 graders rake.

    Jämför med min andra båge så är det stor skillnad på just spårkänsligheten.

  2. #2
    Kolla om fram resp bak sulan ligger i linje . Dyna ? = kolla en extra gång och då "tilt" på driv paketet . Om ok , kolla " fall in " . Byt däck .

  3. #3
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av supersport01 Visa inlägg
    är det någon som har någon förslag på vad som kan påverka spårkänsligheten på bågen, tycker och tror att jag kollat det mest självklara. Har bytt till bredare krona med 4 graders rake.

    Jämför med min andra båge så är det stor skillnad på just spårkänsligheten.
    Jag tror att det kan bero på rakekronan, mindre försprång borgar inte för stabilitet

  4. #4
    V.I.B supersport01s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Skaraborg, Skövde
    Inlägg
    12
    Tackad: 0

    ja det är en Dyna, skall kolla det, tilt begrep jag nog vad det är, men vad är "fall in" ? Bakdäck är bytt och fram är bra.
    Skall se om jag kan få till ett större försprång oxå.

    Tack för hjälpen till er båda.

    Uppdatering:

    Var ute och mätte försprånget, och så vitt jag kan se så är det ju det negativt!!! verkar skumt, om jag inte tolkat Tolles instr. helt fel. Kan det göra så mycket med 4 graders rake?
    Om negativt så kan det förstås förklara att den är som den är.
    Senast redigerat av supersport01 den 2012-03-23 klockan 15:31.

  5. #5
    Utan att blanda in försprång mm.mm så kan jag bara säga att min Dyna (LowRider) blev mycket spårkänsligare när jag monterade en bredare och rakead krona, toksänkte oxå i samma veva så det kan ha inverkat....men som sagt gick den bätre på vägen i original, men som man brukar säga ska man va fin får man lida.....

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •