Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Sportster '95:a

  1. #1
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0

    Sportster '95:a

    Håller på att ändra lite på hojen så att den blir mer efter min smak och tänkte slänga upp lite bilder här på hur långt jag kommit hittils.

    Ingen byggtråd direkt, men lite bilder är alltid nice!

    En bild på när jag fått hem hojen förra sommaren, originalsadeln avplockad, 191cm lång så hojen ser rätt liten ut i jämförelse

    Vit 12L tank, till salu för övrigt om någon är intresserad.

    Så här såg den ut efter att jag bytt styre, sadel och fått lite mattsvart burklack på för att inte se så tråkig ut.






    Planerna i vinter var att dra ny el, byta styre och dra invändig el, ny luftburk och pipor, kapa lite i bakskärmen och annat småpill.
    Har kommit en bit på vägen och det är en del kvar, men jag gör framsteg iaf!







    Det som tar längst tid är att dra om elen... Även om en M-unit underlättar mycket.

  2. #2

  3. #3
    V.I.B Naspers avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Spoke island (Ekerö)
    Inlägg
    68
    Tackad: 0

    Fan vilket schysst garage! Alltid kul med bilder

  4. #4

  5. #5
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Riktigt trevligt hoj och RIKTIGT trevligt garage!!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  6. #6
    Hej Mellquist, puffar lite på tråden. Gillar verkligen lacken på tanken på dom sista bilderna, hur gick du tillväga för att få denna slitna looken.
    Riktigt cool hoj.

    Mvh // Peter

  7. #7
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Tur att jag kikade in på forumet just idag då, är inte så aktiv här nu för 'tin.

    Mattlackad med sprayburk från mekonomen, sen har jag lackat på rött och vitt, tjocka lager, för att sedan köra en omgång i blästerskåpet med glaskulor.
    Har putsat upp den lite på sina ställen nu med autosol så den är lite lite blankare i ytan.

    Tanken är till salu, eller bytes mot den lilla sportster-/peanut-tanken.

  8. #8
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Lite småpyssel i garaget detta året, det största är väl att jag rivit ur växellådan, fått i den igen, behöver bara en ny liten fjäder innan jag kan få ihop det.

    Annars blir det nya blinkers och förfinade kopplings- och bromshandtag.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0335.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	59,3 KB 
Id:	10944Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0336.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	70,6 KB 
Id:	10945

  9. #9
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0





  10. #10
    Hallå!

    Kul att du finns här. Ses på rockerssidan

  11. #11
    Tja. Såg att du bytt tank nu. Snyggt! Något mer gjort på hojen?

  12. #12
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Tja. Såg att du bytt tank nu. Snyggt! Något mer gjort på hojen?
    Hallå du!

    Det är mest småpill och problemlösning denna vintern, finns inte så mycket utrymme för mer när man är student! Eventuellt blir det att förbättra vevhusventilationen så den fungerar som på pre-91 sportsters; montera en pcv-ventil i kamkåpan.
    http://xlforum.net/vbportal/forums/s...ad.php?t=72099

    Det stora som görs nu är som sagt ny tank, ska börja preppa den för lackning, blir något åt Ducati Anniversary Red hållet med Harley Davidson-dekaler i vitt, skrivstil på sidorna, klassiskt och fint!



    Tillåter budgeten trots allt så kanske jag ska få ett smutt 2-1 system svetsat, sen kommer jag nog känna mig nöjd ett tag framöver.

  13. #13
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    En liten bonusbild från dagens meckande, bilder är kul!


  14. #14
    "Det stora som görs nu är som sagt ny tank, ska börja preppa den för lackning, blir något åt Ducati Anniversary Red hållet med Harley Davidson-dekaler i vitt, skrivstil på sidorna, klassiskt och fint!"

    Ok, annars tycker jag det va riktigt fränt med olackat. enkelt och rått. Men det blir nog grymt med lite ducati rött med..

  15. #15

  16. #16
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    "Det stora som görs nu är som sagt ny tank, ska börja preppa den för lackning, blir något åt Ducati Anniversary Red hållet med Harley Davidson-dekaler i vitt, skrivstil på sidorna, klassiskt och fint!"

    Ok, annars tycker jag det va riktigt fränt med olackat. enkelt och rått. Men det blir nog grymt med lite ducati rött med..
    Ja det ser rått ut och jag gillar det, men är mer sugen på att få lite färg på stackarn.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •