Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Montering av V&H Blackwidow Slipon

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kingriver
    Inlägg
    24
    Tackad: 0

    Question Montering av V&H Blackwidow Slipon

    Hej

    Skall i nästa vecka byta till V&H Blackwidow Slipon och tänkte höra mig för med någon som bytt till dessa innan om det var svårt ? eventuella komplikationer som kan uppstå ? Att tänka på ? etc

    Är tacksam för er feedback !

    Peace !

  2. #2
    V.I.B Robban100s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Ödsmål 1mil norr om Stenungsund
    Inlägg
    36
    Tackad: 0

    Hittade en sida om detta!
    http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&...hC1FGg&cad=rja
    Sen får du inte glömma att ställa om tändningen

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kingriver
    Inlägg
    24
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Robban100 Visa inlägg
    Hittade en sida om detta!
    http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&...hC1FGg&cad=rja
    Sen får du inte glömma att ställa om tändningen
    Tack, jag tittade på denna men kom på mig själv att jag inte specificerat vilket hoj det gäller och det är ju en Night rod Special 2008, vilket gör att den manualen du länkat till inte stämmer.... Dock undrar jag om man verkligen måste ställa om tändningen vid endast byte av Slipon ?

  4. #4
    Om du vill ha lite mer hästkrafter ur maskinen, så måste du ställa om tändningen.
    Är sliponen helt öppna så kan du behöva justera tändningen så att motorn inte får för lite bränsle.
    I extrema fall kan det leda till att maksinen skär sig, har jag fått reda på. (Är inte hundra på om det stämmer, men det kan säkert någon mer kunnig än jag bekräfta.)

    Så kort sammanfattat, monteringen av slipon är lätt. Däremot är det lite mer utmanande att installera fuel managern/ power commandern.
    Live to ride, Ride to live.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kingriver
    Inlägg
    24
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Om du vill ha lite mer hästkrafter ur maskinen, så måste du ställa om tändningen.
    Är sliponen helt öppna så kan du behöva justera tändningen så att motorn inte får för lite bränsle.
    I extrema fall kan det leda till att maksinen skär sig, har jag fått reda på. (Är inte hundra på om det stämmer, men det kan säkert någon mer kunnig än jag bekräfta.)

    Så kort sammanfattat, monteringen av slipon är lätt. Däremot är det lite mer utmanande att installera fuel managern/ power commandern.

    Tack, men då återstår frågan vad man skall välja, powercommander eller supertuner ? vad jag har förstått det så är det prisskillnad på dessa samt att har man en supertuner så behöver man inte montera en dosa i det allt för trånga utrymme som finns på night roden.

    Vore bra om man kunnat få mer kött på benen i denna fråga, kanske det finns någon där ute som kan förklara ? PW eller supertuner ? bänkning ? vart runt gbg området man ev kan göra detta och vad skulle ske om man inte gjorde detta ? Priser på PW/ supertuner ?

  6. #6
    Min cykel köptes ny på Probike i Hbg och där monterades både V&H Black widow ihop med Supertuner och en bänkning och mappning. Så du kan ju alltid prata med Probike som finns i Mölndal och höra med dom vad det kan kosta? Vad jag vet av förra ägaren som jag köpte hojen av så var det tyvär inte helt gratis men oj vilken skillnad det blir med dessa mods mot en som är helt orörd! Går mer jämnt och känns allmänt mer stabil i sin gång.

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kingriver
    Inlägg
    24
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Min cykel köptes ny på Probike i Hbg och där monterades både V&H Black widow ihop med Supertuner och en bänkning och mappning. Så du kan ju alltid prata med Probike som finns i Mölndal och höra med dom vad det kan kosta? Vad jag vet av förra ägaren som jag köpte hojen av så var det tyvär inte helt gratis men oj vilken skillnad det blir med dessa mods mot en som är helt orörd! Går mer jämnt och känns allmänt mer stabil i sin gång.
    Åhh låter nice, finns probike i Mölndal ?? ^^

    Monteringen av slipon ordnar jag själv men supertuner med bänkning får jag nog pröjsa för, frågan är dock vad det kostar ?

  8. #8
    Har du köpt slipon än eller? Probike finns i mölndal så det är bara o ringa!

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kingriver
    Inlägg
    24
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Har du köpt slipon än eller? Probike finns i mölndal så det är bara o ringa!
    Japp det kommer på tis eller onsdag.

    Skall ringa dom i morgon ! Tack !

  10. #10
    Fan va nice! Du kommer älska ljudet av dessa! Det var så lite så! lycka till o berätta hur det gick. Ps. Vi kanske ses längre fram i götet?

  11. #11
    Kolla med tekmo(osten) priset e skillnaden! han e kunnig på trimning å bänkkör å hela fadderutten,,..
    DEVDE

  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kingriver
    Inlägg
    24
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av thek Visa inlägg
    Kolla med tekmo(osten) priset e skillnaden! han e kunnig på trimning å bänkkör å hela fadderutten,,..
    Finns tekmo( osten ) på forumet !? Eller har du någon privat mail du kan pm:à mig alt ett nummer ??

  13. #13
    Slå på google..tror inte han har hemsida...ligger i bollebygd...
    DEVDE

Liknande ämnen

  1. Montering i Skåne
    Av untamed i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 12:52
  2. Montering av nummerplåt
    Av Christer i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 21:58

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •