Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: V&H Competition 2-1

  1. #1

    Question V&H Competition 2-1

    Jag är sugen på ett kort och bra 2-1 system.
    Skulle helst vilja ha ett supertrapp, men tycker inte utseendet på supermegs passar min hoj (och det finns inga andra 2-1 till sportster).
    Kör på V&H short shots nu och gillar looken men tycker de låter i mesta laget, sen vill jag gärna ha ett som levererar så bra effekt som möjligt.

    Var på g och beställa ett Vance & Hines Competition Series. Men läste sedan det här på harleybutiken.com:

    Absolut inte ett godkänt system!

    Kräver en del "tuning" för bäst resultat. Scremin Eagles Tuner ger INTE max prestanda har man kommit fram til. Power Commander är rekommenderad för bäst resultat.

    Vikt endast 3,1kg!


    Jag har Super Tuner och tassentrimmad 1200, (andrews N4, ventiler, toppar, portad).
    Låter det så jävligt? -Funkar inte så bra, bara för racing. var det någon annan som skrev här på forumet. Någon som vet hur det ligger till?
    Stämmer det som det står ovan? Ljudet?

  2. #2
    Jodå, dom låter nåt grönj*vligt.... dom flesta som kört dom ledsnar ganska snart. Har nog bytt tillbaka på 4 V-Rodar bara förra sensommaren
    Sen tror jag dom menar SE's tuner som funkar som PowerCommandern ungefär (Dom har en billigt historia som inte togs in i sverige generellt, SE Race Fueler...) och då kan det nog stämma, men jag kan hålla 1000:- på att din SERT är överlägsen PC oavsett system

  3. #3
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Jag tycker V&H RSD Tracker 2-1 skulle passa på din hoj vet inte hur det är effekt- å ljudmässigt men kan inte vara värre än det du har nu.

  4. #4
    Håller med Båging, dom låter jä...gt högt men jäkligt gott, de e liksom kraft i ljudet, inte bara låter illa som t.e.x short shots och många andra (min åsikt alla kanske inte håller med). min erfarenhet är att den måste tunas rätt, SE race tuner och några timmar i bänken så funkar de kanon, kanske lite klen i botten men sen bara smäller det till mot varvstoppet....hur kul som helst. Skulle inte tveka att köpa ett igen, men just nu tycker jag inte att den passar så bra på "bussen"

  5. #5
    Ja det låter ju som ett jävligt juste råmande när man lyssnar på nätet. Hör hört dem live på roddar, men de har ju ett helt annat ljud från början.
    Men jag vill inte ha mer ljud, även om ljudet är bra och mäktigt. Synd, för jag gillar verkligen ljudkaraktären och utseendet på det systemet.

    Båging!
    Har du koll på RSD tracker 2-1, är det någon effekt eller är det bara design?
    D&D bob cat, något du kommit i kontakt med?

    Tack alla för svaren, nu slapp jag köpa något som jag nog hade ångrat i längden!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Jag tycker V&H RSD Tracker 2-1 skulle passa på din hoj vet inte hur det är effekt- å ljudmässigt men kan inte vara värre än det du har nu.
    Det är snyggt och skulle helt klart passa hojen, någon som har koll på det???

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Båging!
    Har du koll på RSD tracker 2-1, är det någon effekt eller är det bara design?
    Sorry.... inte sett några i verkligheten

  8. #8
    Var inne i samma tankar som du... Jag köpte dock nya Blackout ifrån V&H... Grymt bra och mörkt /dovt ljud... V&H Competion går inte att köra med i stan, ser coolt ut, men funkar inte!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av walktheline Visa inlägg
    Var inne i samma tankar som du... Jag köpte dock nya Blackout ifrån V&H... Grymt bra och mörkt /dovt ljud... V&H Competion går inte att köra med i stan, ser coolt ut, men funkar inte!
    Förstår inte riktigt vad du menar med att V&H Comp inte funkar i stan....körde med mitt system i 2 säsonger, i stan, på landsväg, på långa semesterturer och tycker det funkade hur bra som helst, tråkigast var det på landsväg i 90 blås, mullrar gott i stan och allra roligast när man axar fullt mot varvstoppet på alla växlar

  10. #10
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ww3.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	101,9 KB 
Id:	5389Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ww1***.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	101,6 KB 
Id:	5390Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ww4.jpg 
Visningar:	56 
Storlek:	72,9 KB 
Id:	5391

    Blev precis klar med de grejer jag gjort under vintern. Tveksam på om jag ska byta system just nu, är nöjd med utseendet iaf. Tvungen att slänga upp några bilder.

  11. #11

  12. #12
    Ser riktigt go ut!!

  13. #13
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    snygg känns väldigt mycket du stilren, stark o slik
    Senast redigerat av JohnnyRocker den 2012-03-16 klockan 20:07.

  14. #14
    V.I.B Orxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    236
    Tackad: 0
    riktigt nice

  15. #15
    Mycket Nice

Liknande ämnen

  1. Vance & Hines Competition series V-ROD BLACK
    Av SvartaKråkan i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 23:40
  2. Supertrapp Fatshots mot V & H Competition
    Av Venomed i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 11:40

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •