Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 65

Ämne: SFRO besiktning - tips, trix och hjälp

  1. #1

    Lightbulb SFRO besiktning - tips, trix och hjälp

    Startar en ny tråd efter tips från BratPakk. Allt som har med SFRO-byggbesiktning att göra i denna tråd.
    Tips, frågor, råd och lösningar!

    PS. Det hade varit guld om någon känner någon på SFRO, som kunde bevaka och svara på frågor här inne!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2
    Tjatat om detta innan, men..
    Någon som har erfarenhet av att sfro besikta med Mikuni HSR 42?? Eller annan fugge förutom CV.
    Fått en jävla massa bud om detta, vissa påstår att det är omöjligt, vissa har säger sig ha gjort det utan problem....
    Hur har ni gjort med luftburk??
    Vad har ni fått för decibel?

  3. #3
    Du ja kom på att vi har en filtertillverkare i stan, nufilter på slöjdargatan mittemot ballingslövskök dom kanske kan tillverka ett som håller ner ljudvolymen

  4. #4
    Jag har gjort det ett par gånger... Rekommenderar CV med orig-luftfilter helst typen med "snabel"
    mellan cylindrarna a la 90-tal + spärra gasen lite lagom....
    Senast redigerat av Broder Dalton den 2012-03-10 klockan 20:51.

  5. #5
    Blir nog att slänga på en CV...
    Måste ändå plocka bort Mikunin... flödade som en inkontinent ...... när jag provkörde idag.
    Skulle lossa koppen o kolla flottör och nål, då hade väl ngt ljushuvud fukkat upp en av stjärnskruvarna.....
    Tack för tipsen boys!

  6. #6
    Hur funkar det med körning av hojen då den bara är byggbesiktad?
    Tror jag fått igenom en trafikförsäkring.
    Men vad säger farbror blå??
    Måste ju kunna provköra en hoj under byggperioden??

  7. #7
    Vad jag fick reda på idag var det endast inom inhägnat område, och alltså inte som förr när det gick o köra på byggtillståndet.

  8. #8

  9. #9
    Ok, kanske denna fråga finns någon annanstans men tycker den passar här:
    Hur skall belysning placeras, blinkers, bak o fram lampa, nummerplåt och bel mm. bilder som visar är altid trevligt!

  10. #10
    Jompa, det allra bästa är att köpa SFRO:s bygghandbok, där står alla mått. Blinkers bak är iaf 180mm mellan o skylten är 190 så det funkar att sätta dom precis i ytterkant. Fram var det 240mm har jag för mig. Sen är det hur högt o lågt de får sitta o bakljus ska helst sitta centrerat eller så måste man ha två symetriskt placerade på var sida om hojen.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av westerstroming Visa inlägg
    Jompa, det allra bästa är att köpa SFRO:s bygghandbok, där står alla mått. Blinkers bak är iaf 180mm mellan o skylten är 190 så det funkar att sätta dom precis i ytterkant. Fram var det 240mm har jag för mig. Sen är det hur högt o lågt de får sitta o bakljus ska helst sitta centrerat eller så måste man ha två symetriskt placerade på var sida om hojen.
    Läste på om det förra året och måtten stämmer.
    Skylten får dock sitta på sidan, men bakom hjulaxeln. Glöm inte skyltbelysningen.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av westerstroming Visa inlägg
    Jompa, det allra bästa är att köpa SFRO:s bygghandbok, där står alla mått. Blinkers bak är iaf 180mm mellan o skylten är 190 så det funkar att sätta dom precis i ytterkant. Fram var det 240mm har jag för mig. Sen är det hur högt o lågt de får sitta o bakljus ska helst sitta centrerat eller så måste man ha två symetriskt placerade på var sida om hojen.
    Håller med dig, skulle behövt köpt en bok men jag har så lite kvar nu så jag tänkte att denna tråd kunde vara ett alternaiv! Också kul med en SFRO tråd för alla som planerar bygga!

    och Fenrik, ska inte glömma skylltbel! Tacka för påminnelsen

  13. #13
    måste man ha hojen rullande eller kan man bara visa upp ram,sving när dom kollar svetsningarna.?

  14. #14
    Ha alltid hojen rullande, för dom mäter även gaffelvinkel samt försprång.Även bromsar och dess infästning kollar dom.
    Generellt så kollar dom över vissa lösningar och kommer med förslag och lösningar.

  15. #15
    Jag kan köpa en annan ram som är usa byggd "custom" ram utan MSO "Manufactor statement of origin" papper, Är det helt kört att besikta den Eller kan det gå att få igenom den.?

  16. #16
    Tjockben: Det finns föreskrifter om SFRO men vi skall nog låta allt det där vara tyst och stilla. Det är nog ganska grumliga juridiska vatten som vi inte vill röra i. Vi skall bara vara glada över hur det är och tacka Ulf Adelsohn för vad han gjorde för friheten och vår hobby.

  17. #17
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av tjockben Visa inlägg
    exakt VAR står det i nån lagtext att SFRO måste vara inblandade?
    Vägverkets författningssamling, 27 kapitlet tror jag det var, där de kallar det "organisation för amatörbyggen", det kan tyckas konstigt och godtyckligt men så funkar lagen innom många områden, lagen är lite svepande - övergripande, en lämplig organisation utses att sköta detaljerna.

  18. #18
    Som att man inte får internationellt körkort utfärdat från en myndighet i Sverige utan får det från Motormännen, MHF, SMC, Caravan Club, Vi bilägare, FMK och KAK!
    I Finland får man det från Polisen, men i Finland är det ordning och reda. Å andra sidan har de krångliga chopperregler (men det har blivit bättre även hos våra bröder).

  19. #19
    Om vi tydliggör weldox fråga lite. Vilka saker MÅSTE vara färdigt till en byggbestiktning?

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Dirtbrother Visa inlägg
    Om vi tydliggör weldox fråga lite. Vilka saker MÅSTE vara färdigt till en byggbestiktning?
    http://www.sfro.com/index.php/info-byggbesiktning-mc


Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Sfro besikta med mikuni hsr 42
    Av Bratpakk i forum Custom & Byggen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 11:59
  2. Problem vid reg besiktning av RG-04
    Av karlmikael i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 21:19
  3. E märkt framlampa vid besiktning? och fästanordningsproblem
    Av Henrik Forslund i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 12:34
  4. Besiktning
    Av xbones i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 08:25
  5. Besiktning
    Av sako i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 13:52

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •