Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40

Ämne: Garageplats

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av The Dude Visa inlägg
    Vi som är sugna kanske skulle se till o träffas en sväng, snacka ihop oss lite o se vilka vi är.
    Framför allt för att se hur många vi är..
    Det var det dummaste jag hört. Närå skoja, bra förslag. Varför inte ta hojjarna en bra dag till nått fikaställe å snacka en stund om saken? Då kan vi jämföra olika åsikter om läge, yta, hyra, övrigt osv.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Snickarn Visa inlägg
    kollade på blocket, väljer man uthyres så finns den inte med, jag gissar att han säljer verkstaden
    kanske är det så, men det verkar ju ändå vara nån hyra efter att man köpt den eftersom det står "ingår i hyran". dumt å inte skriva ut sånt. mailade snubben men det fick jag inget svar på. kanske ska prova å skicka gammalt hederligt brev i kuvert istället?

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av The Dude Visa inlägg
    Håller med...men som snickarn säger så är man seriös så borde det funka.
    Kanske kan köra med tre månaders uppsägning eller nått...så de som är kvar har en hyfsad chans o hitta någon ny.

    Vi som är sugna kanske skulle se till o träffas en sväng, snacka ihop oss lite o se vilka vi är.
    Framför allt för att se hur många vi är.

    Sen när det väl dyker upp något så kan man ju va lite snabb o hugga på det.
    The Dude, det låter som en bra ide, att träffas och ses, se vilka vi är, och en 3 mån uppsägning. mycket bra ide.
    Någon som ska Linde på lördag det är ju vårmönstring i Linde. jag tänkte åka dit om det inte regnar förståss

  3. #23

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Snickarn Visa inlägg
    The Dude, det låter som en bra ide, att träffas och ses, se vilka vi är, och en 3 mån uppsägning. mycket bra ide.
    Någon som ska Linde på lördag det är ju vårmönstring i Linde. jag tänkte åka dit om det inte regnar förståss
    Jag har alltid bra idéer .

    Jag har planer på Linde, förutsatt att vädret tillåter. För övrigt är jag hyfsat fri under helgen om vi skulle få till ett snabbt möte på nå annat sätt.

  5. #25
    Kanske är lättare att få alla (eller så många intresserade som möjligt) samlade om man lägger nått möte i örebro annars. Tror det är en fördel om det inte är för mycket latjo lajban runt-i-kring om man ska kunna diskutera någe vettigt? För ska man träffas så lär man väl ha lite lugn å ro så folk kan presentera sig lite kort eller vad är annars mötet till för?

    Jag tror det är omöjligt att hitta något som alla tycker stämmer in på deras förväntningar. Så även om vi är 5-15 pers så tror jag endast hälften kommer hoppa på det när det verkligen finns en lokal. Det är alltid lättare att snacka om det än att verkligen ta tag i det. Vilka som är seriösa, å inte seriösa, visar sig nog först när man har en eller flera lokaler att välja mellan. Frågan är om det är någon idé att träffas innan man ens har en lokal att titta på????

    Ni som varit i vevhusgaraget å liknande kanske har sett att bilar tar förbannat mycket plats. En bil motsvarar ev 4-5 hojjar som står tätt parkerade. Jag har varit inne på garage klubben Fjärn borta vid pelganders motorslip å där stod hojjarna så tätt parkerade att det nästan var omöjligt att ta ut en hoj. Dock var det på vintern jag var där så det kanske inte var meningen då. Jag tror att alla är ute efter att få lite mer utrymme än vad de har nu. Ska folk parkera sina amerikanska raggarbilar å annat trams som tar upp all plats är jag ur direkt. Det är viktigt att man har sin egen plats i garaget där man kan få hålla ordning utan att nån annan ska vara ivägen eller ta plats. Detta är ju visserligen min åsikt. Jag är helt ointresserad av att dela garage med bilfolk. Men men, man kanske inte kan få allt här i livet. Jag tror iaf inte att det kommer finnas plats för bilar om man är många som ska dela garage.

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    Kanske är lättare att få alla (eller så många intresserade som möjligt) samlade om man lägger nått möte i örebro annars. Tror det är en fördel om det inte är för mycket latjo lajban runt-i-kring om man ska kunna diskutera någe vettigt? För ska man träffas så lär man väl ha lite lugn å ro så folk kan presentera sig lite kort eller vad är annars mötet till för?

    Jag tror det är omöjligt att hitta något som alla tycker stämmer in på deras förväntningar. Så även om vi är 5-15 pers så tror jag endast hälften kommer hoppa på det när det verkligen finns en lokal. Det är alltid lättare att snacka om det än att verkligen ta tag i det. Vilka som är seriösa, å inte seriösa, visar sig nog först när man har en eller flera lokaler att välja mellan. Frågan är om det är någon idé att träffas innan man ens har en lokal att titta på????

    Ni som varit i vevhusgaraget å liknande kanske har sett att bilar tar förbannat mycket plats. En bil motsvarar ev 4-5 hojjar som står tätt parkerade. Jag har varit inne på garage klubben Fjärn borta vid pelganders motorslip å där stod hojjarna så tätt parkerade att det nästan var omöjligt att ta ut en hoj. Dock var det på vintern jag var där så det kanske inte var meningen då. Jag tror att alla är ute efter att få lite mer utrymme än vad de har nu. Ska folk parkera sina amerikanska raggarbilar å annat trams som tar upp all plats är jag ur direkt. Det är viktigt att man har sin egen plats i garaget där man kan få hålla ordning utan att nån annan ska vara ivägen eller ta plats. Detta är ju visserligen min åsikt. Jag är helt ointresserad av att dela garage med bilfolk. Men men, man kanske inte kan få allt här i livet. Jag tror iaf inte att det kommer finnas plats för bilar om man är många som ska dela garage.
    jag håller med dig whiskythottle, jag är bara intresserad av garage med mekplats för hojfolk.
    Jag tänker att man inte ska packa in hojarna som sillar tätt packat, jag tänker mig att jag har plats att meka, slipa, svetsa mm. uppställnings garage har jag redan där jag bor, jag har två hojar på en parkeringsruta.
    Vi kanske skulle försöka att ses på söndag eftermiddag om någon vill eller nästa vecka, vi kan ses i örebro någonstans, kom med förslag

  7. #27
    Håller med er båda två, mekplats för hojar.
    Jag vill ha plats för ett projekt och vinterförvaring av åkhojen.

    Söndag eftermiddag skulle funka för mig, nästa vecka är jag ensamstående pappa så kanske blir svårare....

  8. #28
    söndag efter kl 16 helst i så fall. var tänkte ni träffas? verkar bli regn/åska.

  9. #29
    Söndag eftermiddag passar mig bra med

  10. #30
    Hej. Söndag passar inte i dag, jag måste skjuta på det. Det kommer grejer i mellan.

  11. #31
    Ok, vi skjuter på det.

  12. #32
    Göra ett nytt försök på söndag eftermiddag eller vart det för jobbigt helt plötsligt?

  13. #33
    Hej. Nej inte för jobbigt, men jag kanske har något på G, men det är inte helt säkert att jag får hyra, så ligger jag lite lågt, efter sommaren skulle det var klart hur det blir med det. Så jag avvaktar lite, så det handlar inte om att det är jobbigt eller så.
    Bara att jag inte vet om jag får en plats eller inte, så därför ligger jag lite lågt, för det var centralt, värme osv...

  14. #34
    Yo! Ditt gamla långben!
    Nu har även jag hittat hit.
    Kommer du på cafe'et imorgon? Skulle va kul!
    Jag är på om garageplats......
    Men tänkte höra om du har möjlighet, lust och ork att hjälpa mig att kapa bakstänkan och en juste skylthållare?
    Men vafan....kom och hälsa på vetja, så snackar vi mer :-)

  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av Garre Visa inlägg
    Yo! Ditt gamla långben!
    Nu har även jag hittat hit.
    Kommer du på cafe'et imorgon? Skulle va kul!
    Jag är på om garageplats......
    Men tänkte höra om du har möjlighet, lust och ork att hjälpa mig att kapa bakstänkan och en juste skylthållare?
    Men vafan....kom och hälsa på vetja, så snackar vi mer :-)
    Hej! ja vi kollar in vad du vill ha gjort ( om det var mig du menade) regnar det inte i dag så kommer vi på eftermiddagen

  16. #36
    finns det intresse för 10x14 m2 = 140kvm på söder? 6000+moms kallhyra, isolerade väggar. Höga portar, inhägnat område...what say you?

  17. #37
    har äntligen fixat hyrgarage + garagepolare. Lycka till ni som fortfarande letar.

  18. #38
    Ähum...är det nån som läser härinne nuförtiden? Jag är på jakt efter garage/mekplats i Örebro. Helst väster men annat kan ju funka med. Nån som vet nåt?

  19. #39
    D-mann. har du hittat garage?

  20. #40
    Hej! Både ja och nej kan man väl säga...har en plats, dock väldigt liten och inte så värst lämpad för mek. Så annat kan vara av intresse!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Söker garageplats nära Årsta
    Av BettyBob i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 21:23
  2. Garageplats sökes (Kungsbacka)
    Av admin i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 18:10

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •