Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Köpt min första harley och ska byta elsystem! tips? :)

  1. #1

    Köpt min första harley och ska byta elsystem! tips? :)

    köpte mig en sportster 883 konverterad till 1200 och elsystemet var skrot! så nu har jag beställt nytt och kan behöva lite tips och trix om hur jag ska få de att funka! tack på förhand!

  2. #2
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    det är inte så sjukt komplicerat som man kan tro... har du köpt ett komplett nytt så kolla bara hur det gamla sitter... RITA och ANTECKNA mycket. eller köp en clymer manual...där finns kompletta wiringdiagram.
    JAg har bantat ner elsystemet på min sportster 99. tar man det bara lugnt och kopplar ur batteriet innan man börjar härja loss så skall det gå bra.
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  3. #3
    Okej, ska lägga detta på minnet, har tagit bort ganska mycket på cykeln redan nu (syns på mina bilder)! men det gamla systemet är ett riktigt ormbo, under sadeln så är de en stor röra! hoppas jag reder ut de! tack för tipset!

  4. #4
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Jag ska göra detsamma nu innan säsongen faktiskt, många tidigare ägare på hojen och alla har gjort sitt med elsystemet.. Vill rensa och göra det snyggt!
    Som tjockben säger, skaffa ett kopplingsschema och ta det lugnt så är det nog ingen problem.

    Beställde i fredags en m-unit från motogadget, en liten databox som ersätter alla säkringar och kommer styra all el med massa extra funktioner och lull-lull.




    Kommer monteras såhär under sadeln.


    Till den blev det ett par m-switch, även dom från motogadget.
    Svart hus med polerade knappar.


    Lägg gärna upp bilder från när du jobbar med det!

  5. #5
    de ska jag göra! har precis varit och hämtat mitt nya elsystem, och jag får magsår bara jag ser på de hehe, men ska nog få ihop de! jag hade samma problem som dig, många ägare som har gjort lite för mycket utan att ha nån aning om hur de ska vara gjort Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1521.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	70,9 KB 
Id:	4982
    Senast redigerat av Razzeman den 2012-02-27 klockan 16:45.

  6. #6
    Vet inte om det hjälper dej men jag har lagt ut lite bilder på min fotosida där jag nu gjort ett elsystem med Motogadget.
    Skall koppla ihop det mesta i helgen hoppas jag.

    www.swedishboober.scootsandbikes.se

    /R

  7. #7
    får ta och kika på det när jag kommer hem! all hjälp är välkommen

  8. #8
    de slutade med att jag fick ta hjälp utav farsans kompis, han gjorde de över en kväll så nu står cykeln o väntar på mitt körkort....

  9. #9
    Hagis
    Guest
    Fota precis allt du gör innan du gör det! Spara det på en dator i mappar döpta efter datum!
    Varför? Min erfarenhet är att om man inte gör det så kommer du ha ett ormbo under hojen! Fotona är bra att ha för att se exakt vart saker och ting ska sitta när du skruvar tillbaka det! Man kommer inte ihåg vart just "den" kabeln har suttit även om man tycker att det är självklart! Tro mig, har gjort det felet själv!

Liknande ämnen

  1. Min första Harley
    Av Pihlle i forum Custom & Byggen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 11:35
  2. Tips för att byta grepp på styret!
    Av admin i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-21, 21:52
  3. Byta fram/bak däck på softail,råd/tips???
    Av Neno i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 11:28
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 12:44
  5. Byta bakdäck, tips önsaks
    Av Plenty11 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 19:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •