Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Packväska till Sportster

  1. #1

    Packväska till Sportster

    Tja!

    Letar efter en schysst packväska att ha till min Iron 883. Någon som har förslag på bra montering och på nåt bra alternativ?

    Det jag är ute efter:
    En lite mindre "vintage/outlaw"-stuk.
    Alltså ingen spritt ny Lejonkula-väska, med plats för 4 backar öl, hur sjukt det än låter
    Gärna lite sliten "look".
    Diskret och enkel montering

    Kanke nåt åt det här hållet...... typ..... fast lite mer sliten då....
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Dyna-Swingarm-Bag.black_-623x559.jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	67,8 KB 
Id:	4237




    Kom gärna med förslag, jag är öppen för ideér...

  2. #2
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	017.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	101,3 KB 
Id:	4238Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	023.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	101,0 KB 
Id:	4239
    Biltemas gaffelväska 199:-får väll i en öl burk iallefall

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av islandstyle Visa inlägg
    Tja!

    Letar efter en schysst packväska att ha till min Iron 883. Någon som har förslag på bra montering och på nåt bra alternativ?

    Det jag är ute efter:
    En lite mindre "vintage/outlaw"-stuk.
    Alltså ingen spritt ny Lejonkula-väska, med plats för 4 backar öl, hur sjukt det än låter
    Gärna lite sliten "look".
    Diskret och enkel montering

    Kanke nåt åt det här hållet...... typ..... fast lite mer sliten då....
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Dyna-Swingarm-Bag.black_-623x559.jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	67,8 KB 
Id:	4237




    Kom gärna med förslag, jag är öppen för ideér...
    Fenrik här på forumet har ju en snygg, smidig väska med slitet stuk på sin sporre, kolla med honom var han köpt den. Antar att det kan vara en raritet han fått tag på dock.

  4. #4
    Tjena. Jo min e en raritet, blocketfynd från erik i norrköping. Han brukar ha chopper bobber annonser på blocket hela tiden.

    Men för att min iaf skulle hålla ihop några säsonger till blev jag tvungen att besöka en skomakare/sadelmakare.

    Så mitt tips är att du tar lite mått, och den där
    Bilden plus bilder på din hoj där du vill ha den. Gå sedan till en skomakare i rätt ålder. Alltså förmodligen 50+ som är en riktig hantverkare. Kommer nog kosta mindre än vad du tror.

    Ps. Du kan ju göra samma sak med lejonkulan, dem special tillverkar säkerligen på förfrågan.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Tjena. Jo min e en raritet, blocketfynd från erik i norrköping. Han brukar ha chopper bobber annonser på blocket hela tiden.

    Men för att min iaf skulle hålla ihop några säsonger till blev jag tvungen att besöka en skomakare/sadelmakare.

    Så mitt tips är att du tar lite mått, och den där
    Bilden plus bilder på din hoj där du vill ha den. Gå sedan till en skomakare i rätt ålder. Alltså förmodligen 50+ som är en riktig hantverkare. Kommer nog kosta mindre än vad du tror.

    Ps. Du kan ju göra samma sak med lejonkulan, dem special tillverkar säkerligen på förfrågan.
    Tack så mycket för tipset! Bästa jag hört på länge Då återstår väl egentligen bara att hitta en lagom ruggad skinnbit också

  6. #6
    Hoppas det blir bra.

    Jag behövde lappa ihop lite remmar mm till min. Skomakaren grävde fram lagom tjocklek och färga han den till rätt sliten färg. Så dem dem kan. Du höll väl till i sthlm norrort. Jag har gått till skomakaren mittemot systemet i sundbyberg.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Tjena. Jo min e en raritet, blocketfynd från erik i norrköping. Han brukar ha chopper bobber annonser på blocket hela tiden.

    Men för att min iaf skulle hålla ihop några säsonger till blev jag tvungen att besöka en skomakare/sadelmakare.

    Så mitt tips är att du tar lite mått, och den där
    Bilden plus bilder på din hoj där du vill ha den. Gå sedan till en skomakare i rätt ålder. Alltså förmodligen 50+ som är en riktig hantverkare. Kommer nog kosta mindre än vad du tror.

    Ps. Du kan ju göra samma sak med lejonkulan, dem special tillverkar säkerligen på förfrågan.
    Erik från Norrköping är fan kung, hans författande av blocketannonser är det bästa jag sett, så jäkla kul skrivna ibland!

  8. #8
    Såg han var i hagfors nu däremot. Det kanske ligger nära. Han hade några bra annonser nu på sportstergrejjer

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Dempa Visa inlägg
    kolla runt lite åt dig om väskor http://www.harleybutiken.com/kategori/Vaskor
    Tackar!
    Den här i svart hade varit nåt! Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rustik.jpg 
Visningar:	40 
Storlek:	97,6 KB 
Id:	4240

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av islandstyle Visa inlägg
    Tackar!
    Den här i svart hade varit nåt! Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rustik.jpg 
Visningar:	40 
Storlek:	97,6 KB 
Id:	4240
    En sån i svart har jag alldeles nyss köpt därifrån!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av DeaDSexY Visa inlägg
    En sån i svart har jag alldeles nyss köpt därifrån!
    Se där ja! Vart hade du tänkt att placera den?

  13. #13
    Tjaaa, den är Juh utformad för att sitta på svingarmen på en softail... Å jag har en softail... Så jag hade tänkt sätta den där.... ...måste bara flytta regskylten å kanske batteriboxen lite eftersom dom redan sitter där väskan ska vara...
    Senast redigerat av DeaDSexY den 2012-02-01 klockan 20:49.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av DeaDSexY Visa inlägg
    Tjaaa, den är Juh utformad för att sitta på svingarmen på en softail... Å jag har en softail... Så jag hade tänkt sätta den där.... ...måste bara flytta regskylten å kanske batteriboxen lite eftersom dom redan sitter där väskan ska vara...
    ok... problemet för mig att den passar inte nånstans

  15. #15
    Men den där lilla du hade i ditt första inlägg... Den måste väl passa?!?
    Du får väl ialla fall plats med ett ciggpaket i den!

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av DeaDSexY Visa inlägg
    Men den där lilla du hade i ditt första inlägg... Den måste väl passa?!?
    Du får väl ialla fall plats med ett ciggpaket i den!
    Haha! Ja, det lutar åt den... om jag inte tar Fenriks råd och går till skomakarn'

  17. #17

    packad!

    Köpte två packväskor i läder på handelsboden 994kr, sedan med hjälp av en mattkniv och någr öljetter så fixade det sig..plus att jag har en väska över..prisvärt.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av mattinkba Visa inlägg
    Köpte två packväskor i läder på handelsboden 994kr, sedan med hjälp av en mattkniv och någr öljetter så fixade det sig..plus att jag har en väska över..prisvärt.
    Har du bild?

  19. #19
    Är för dum för att skicka bild! Men googla handelsboden, sadelväskor så finns dom där, 996 kr...när jag lärt mig skicka bild så kan du få se när den sitter på min moppe

  20. #20
    Funkar detta tro?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer 7001_353.jpg   PICT0940.jpg  

Liknande ämnen

  1. packväskor heritage 95
    Av bloppa i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 20:11
  2. Framflytt till sportster
    Av Robin i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 13:44
  3. Packväska höger Road King Classic 2008
    Av Andersson i forum Köpes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 10:23
  4. Packväskor harley nightrod
    Av Shunrod i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 21:36
  5. Packväska sökes till Dyna
    Av Tundra Trotter i forum Köpes
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 09:11

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •