Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Ännu en blinkers fråga....

  1. #1

    Ännu en blinkers fråga....

    Ännu en blinkersfråga men tror inte den här har blivit avhandlad än, har ett jävligt jobbigt fel nu med hojen.

    har hållt på fem kvällar med o byta ut mina blinkers till LED mini blinkers vilket var jävligt bökigt.
    sen så köpte jag "Badlands Self-Cancelling Turn Signal Module" för att slippa hålla på med motstånd o.s.v.
    e bara o plugga in den här rackarn.

    så problemet e nu att när jag trycker på blinkersknappen så blinkar den sidan 4 gånger med normal hastighet
    för att vid femte blinkningen spåra ur o blinka skit fort.

    någon som vet vad felet är?

    tacksam för svar

  2. #2
    Kopplat in ALLA blinkers?

    Har för mig att det du borde köpt heter load equalizer 1 eller 2 ...du kanske köpt fel modul?

  3. #3
    Alla e inkopplade o de står på skit pappret man
    Får med att det ska funka på led, men skulle inte
    Förvåna mig om det e fel jävel

  4. #4
    Alla e inkopplade o de står på skit pappret man
    Får med att det ska funka på led, men skulle inte
    Förvåna mig om det e fel jävel

  5. #5
    Larm ? . Prova i så fall att koppla ur detta . Ev "moduler " skall vara kompatibla med larm om det skall funka , om du nu har larm d,v,s.

  6. #6
    har larm inbyggt men det står på pappret att den ska klara av det och det som spökar är ju att den faktiskt blinkar 4ggr i rätt "takt" innan den spårar ur...

  7. #7
    Blinka i rätt takt o sen balla ur är klassiKern för att motståndet är fel. Antagligen har du köpt fel låda eller kopplat in den fel. Lycka till.

  8. #8
    Modulen du köpt är lite mer avancerad och kräver mer installationskunskaper (när man läser om det). Kika här på badlands egna hemsida som förklarar några olika scenarion från olika moduler.

    http://www.badlandsmotorcycleproduct...ic-Modules.htm

  9. #9
    tackar för svaren blir nog o tjacka en load equalizer 3 vilket verkar vara den jag behöver istället

  10. #10
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Jag råkade ut för samma sak när jag monterad LED-blinker och en LE3. Jag orkade inte grotta med det hela utan körde på och vips, efter ett tag hade det lagat sig själv. Jag gissar på att det blev dålig kontakt nånstans, förmodligen där man skar in i kablaget.

  11. #11
    Länken jag hänvisade till belyser bland annat att inte SKÄRA IN, utan istället kapa och löda om ordentligt. PRova det.

  12. #12
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Såg att det numer finns en "plug-in" variant på LE3:an vilket minimerar problemen med dålig kontakt.

  13. #13
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Hej! Stora blinker problem, har ett natt tåg från 2006 med orginal larm men så böjade höger blinker att lysa hela tiden kollade EQ under sadeln då var den bränd het som h-vete,nu blinkar den ok men larm icon lyser när man startar den eller trycker på blinker,ska man köpa en badlands 3 eller fins det nå annat att göra.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av harly2006 Visa inlägg
    Hej! Stora blinker problem, har ett natt tåg från 2006 med orginal larm men så böjade höger blinker att lysa hela tiden kollade EQ under sadeln då var den bränd het som h-vete,nu blinkar den ok men larm icon lyser när man startar den eller trycker på blinker,ska man köpa en badlands 3 eller fins det nå annat att göra.
    Har du testat att koppla bort motstånden helt (för att kolla om larmlampan släcks). Har du riktig otur kan nåt hänt med TSSM (blink/larmmodulen).
    Det har ju fungerat innan så är tveksam på att en Badland skulle "laga" ett ev. fel.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #15
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Har du testat att koppla bort motstånden helt (för att kolla om larmlampan släcks). Har du riktig otur kan nåt hänt med TSSM (blink/larmmodulen).
    Det har ju fungerat innan så är tveksam på att en Badland skulle "laga" ett ev. fel.


    jag har tagit bort eq som bran under sadeln och nu funkar det blinkar som den ska larmet funka utom att icon lyser när man har motorn i gång,men det böjade med att höger blink lampa blinkade i bland på instumentet sedan lyste höger hela tiden,en fråga var sitter TSSM på en night train 2006. tack för svar

  16. #16
    Hmm. Hade nog provat ett nytt load eq motstånd först. Fattas ett kan systemet flippa. Om du har originalblinkersarna kvar skulle du kunna snabbkoppla in dessa och se om larmlampan släcks och sen utgå från detta.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  17. #17
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Jo jag har dom kvar det verkar vara ett himla bök med led blinker,börjar
    det att hexa igen så blir det orginal.

  18. #18
    Nr 15 är tssm (Dyna). Borde vara en liknande modul på Softail.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  19. #19

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av harly2006 Visa inlägg
    Jo jag har dom kvar det verkar vara ett himla bök med led blinker,börjar
    det att hexa igen så blir det orginal.
    Fast kör man en Badland III så ska allt fungera problemfritt. Lösa motstånd har en tendens att kludda tack vare lödningar, dålig kontakt samt värmeproblem.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Byte av blinkers till mini blinkers
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 13:07
  2. Problem med Blinkers
    Av Mats Andersson i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 19:02
  3. Bak Blinkers 3 i 1
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-07-26, 20:37
  4. Blinkers...
    Av Kvidde i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 22:39
  5. Placera blinkers?
    Av sas550 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 11:01

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •