Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vad är egentligen en Harley-Davidson?

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    6
    Tackad: 0

    Vad är egentligen en Harley-Davidson?

    Jo, som rubriken säger. Om man stoppar i en Harley-Davidsonkopia i ramen, vid tex ett chopperbygge. Jag tänker då på någon av alla dessa motorkopior som finns, jag har hittad några, det kanske finns fler? Accurate Engineering, Hayseed Engineering, Pro-One, S&S, Ultima, The Driveline Company, Revtech, Revolution Performance Motors. När man ser både privatpersoner och företag annonsera, så kallas ju en mc med någon av dessa motoror även då för en Harley-Davidson, men är det så egentligen, vad tycker ni? Personligen så är jag dåligt insatt i dessa kopior, en del märken har jag aldrig hört talas om ens, medan en del andra ser man ofta. Ex Revtech tror jag tillverkas i Syd-Korea, hur äkta känns det? Men, som sagt, vill gärna höra vad ni tycker?
    Senast redigerat av FXSTC den 2011-03-20 klockan 09:18.

  2. #2
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Bra fråga! Om fordonet är reggat som en HD?
    Bobber 883 -06

  3. #3
    Förstår inte riktigt frågan
    En HD är en HD när det är en HD, allt annat är kopior.....

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    FXSTC: Ex Revtech tror jag tillverkas i Syd-Korea

    HD öppnar ju eller har öppnat en fabrik i Indien nu, Hur känns det? :P
    Att produktion flyttas är väll väldigt bra för våran del, Annars skulle det som är dyrt idag bli ännu dyrare.
    Man kan inte konkurera med länderna i Asien vad det gäller priser för arbetskraft m,m. Sad but true..

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    Meningen med fabriken i Indien är att mätta deras marknad med motorcyklar, export därifrån är inte på tal.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Jaså, a nä då hade jag missförstått den biten. Kommer de modellerna skilja något från U.S/Euro hojarna?

  7. #7
    Hmm, den här frågan har ju stötts och blötts ett tag.. Numera får man prata om MC av Harley-Davidson typ. Jag har två hojar som jag betecknar som HD. En gammal registerstrut som är en HD i papprena och en amatörbyggd hoj med S&S motor, PM trans och Bakerlåda - tror inte den har en skruv från motorkompaniet. Den sista hojen är i alla stycken oändligt mycket bättre än vad motorkompaniet skulle förmå att leverera... Allt är ändå oblygt kopierat från HD men förbättrat varför jag anser att det är helt ok. Men, smaken är som baken och det finns åsikter om allt.. Jag har ju tom en gammal Trumpet som jag tycker är stenhård

    /J

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    Har ingen aning på den frågan, men det ska bli intressant att se. Och hurvida de kommer att smugglas ut ur landet osv.

Liknande ämnen

  1. 2011 CLUB BLACK #02 Harley Davidson Sportster
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-23, 23:10
  2. Nyheter från Harley Davidson !!!!
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 00:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •