Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Köpa HD?

  1. #1
    Nykomling
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    1
    Tackad: 0

    Köpa HD?

    Hej alla HD-fantaster!
    Detta riktar sig till vilken vänlig själ som helst som sitter inne med lite kunskaper.

    Jag har länge gått och funderat på att skaffa MC-kort och äntligen fått tummen ur och börjat boka in lektioner till våren.
    Har velat skaffa en HD sedan jag var liten, men nu när det snart är dags så står jag och velar lite. Vad är prisvärt?

    Har varit och kollat på en FXLR -87 med 2300 mil bakom ryggen. Hyfsat skick, så vitt jag kunde se med blotta ögat, lät fint. Priset var 60 000:-.
    Då är min fråga, är det ett rimligt pris? Vad jag har förstått, efter lite sökande, är den modellen inte helt vanlig i sverige och jag har haft svårt att hitta andra att jämföra med.
    Sedan så verkar det ju inte heller helt lätt att hitta delar till lite äldre hojar, och att bygga om kommer nog förr eller senare att bli intressant.

    Kan kanske vara en bättre idé att införskaffa en nyare båge via återförsäljare?
    Skulle vara intressant med lite Pro:s och con:s, och vad som kan vara vettigt att tänka på för en novis!

    Tack för hjälpen på förhand!

  2. #2
    Själv så skulle jag nog satsa på en twincam, inget ont om evo men twincam e både driftsäkra o problemfria motorer...

  3. #3
    Visst, jag älskar FXR..
    Men .. 25 år gammal hoj som gått 2300 mil? Eeeehh..
    Bygga om en FXR,,,, Den är ju inte vacker original och rätt marig att få till

    Skulle nog titta runt, finns mycket hojar till salu för vettiga pengar numera

    Dyna Wide Glide Twin Cam -00 upp (INTE -99!) Byt den hemska ankstjärtsskärmen och dit
    m en 5,5" bakfälg m 180

  4. #4
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    FatBob eller en Street Bob om budgeten tillåter är min åsikt.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •