Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Semester 2012

  1. #21
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av 53/74 Visa inlägg
    har själv funderat på en europatripp i sommar och funderar lite på vad man säger om ljud i exvis tyskland? har hört historier om att man kan bli tvungen att montera på originalsystemet vilket ju kan bli dyrt om man inte har det med i packningen . Nån som har erfarenhet?
    Fem resor genom Tyskland ToR med Propipe, aldrig haft nåt problem. Kör iofs ganska städat på semestern, inga tokvarvningar i puttgarden osv.

  2. #22
    53/74
    Jag är "Halv-Fritz" själv och har kört mkt i Tyskland
    Råd : Åk inte runt och väsnas m dragpipes eller öppet i städerna! Polizei lägger inga fingrar emellan..
    I värsta fall låser dom in hojen och du får fixa advokat..
    Autobahnpolizei bryr sig mindre men håll låg profil

    Österrike: Snuten kan vara riktigt grinig om man väsnas för mkt..

  3. #23
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0
    Tack för råd Onatop!
    jag har supertrapp så jag får väl anpassa diskarna efter bebyggelsen då

  4. #24
    Hej vill bara ge ett litet tips om ace café har själv varit där många gånger ett riktigt cult ställe.Men försök och komma dit när dom har något tema som passar dig ,du kan titta på deras hemsida.Annars är det bara som ett fräckt matställe OBS ta med många pund dom har en riktigt häfftig shop där.mvh With

  5. #25
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av With Visa inlägg
    Hej vill bara ge ett litet tips om ace café har själv varit där många gånger ett riktigt cult ställe.Men försök och komma dit när dom har något tema som passar dig ,du kan titta på deras hemsida.Annars är det bara som ett fräckt matställe OBS ta med många pund dom har en riktigt häfftig shop där.mvh With
    Tack för det With - har förstått att det är sevärt, men ändå skönt att få det bekräftat av någon som varit där IRL. Alla teman som är motorcykelrelaterade passar mig, men har ett par av deras event i planen. Har du något annat bra tips för närområdet ska vara där 3-4 dagar?

  6. #26
    Hagis
    Guest
    Varmt välkommen till att börja med
    Låter som en trevlig resa! Jag skulle nog bara rekommendera två saker! Ha med en följebil och nr 2 planera inte vart ni ska åka bara åk

  7. #27
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    Arvika, Värmland
    Inlägg
    9
    Tackad: 0

    Skitkul att ni kommer med så mycket tips! Börjar få vårkänslor nu trots att vi bara är i januari. Sommaren kommer bli grym och resan likaså!

  8. #28
    har planer på tyskland belgien holland frankrike och alperna i sommar minst 2 veckor. blir nog i mitten på juli förhoppningsvis. blir troligvis jag och en kompis. vi är 27 år gamla båda två om några andra är sugna på att haka på. Det som är bestämt är: vi åker. sen var å så bestämmer vi i juni. Skulle vilja campa men är rädd för att det blir för mycket packning när man ska så långt. Tips är varmt välkomna.

  9. #29
    Whiskey: Perfekt tid att åka, i augusti är det kaos överallt...

    Camping, visst ok, men det är lätt att hitta Zimmer Frei i Tyskland och Österrike + Sudtirol om ni ska mot Alperna
    Ca 18-23 € ink frukost. Små Pension/ hotell 45-65 € /dubbel Var inte rädda att ta småvägar som är lite "off"
    Brukar själv hålla utkik efter Zimmer Frei på bondgårdar, ofta väldigt trevligt och med rejäl frukost

  10. #30
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Ja då får jag uppleva kaoset, fick endast semester i Aug..............jävla skit är det
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  11. #31
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    WT, tror du sett det ovan men ett guldtips är att du kollar SMCs resetips, att jag kollade in dessa räddade mig när jag var 27 å på mc semester i samma trakter som du tänkt dig, fast det är en för lång story för detta "Forum"

    På den tiden kunde man ta en färja från Göteborg till Amsterdam å köra rakt Österut typ det du beskriver, vet inte om den linjen finns längre.

    När jag va 27ish hade jag bara sovsäck å press med mig, gick bra då. Idag skulle gå på Onatops linje rakt av, om kassan tillåter det helt enkelt.


    Vila: Ja då får jag uppleva kaoset ..
    "Kaos är kreativitetens moder!"
    Senast redigerat av JohnnyRocker den 2012-05-12 klockan 13:28.

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Ska ner till Belgrad och stanna 1v sen ska fläskisen posera lite i Italien, tänkte bara flumma runt utan nått specifikt mål i 4v.
    Shit va nice, - flummet runt 4 veckor utan specifikt mål

  13. #33
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Väcker en tråd som borde vara het just nu!

    Någon som har balla resmål på gång?

  14. #34
    Ja, alperna och Österrike, Italien är underbart. Jag har aldrig provat biltåget fast vi diskuterat det många gånger. Nu var det många år sedan jag åkte ner genom västeuropa, får göra det snart igen. De sista tio åren har det varit öst. I sommar åker vi till Polen, upp till Kaliningrad tar höger in i Litauen sedan vänster och upp i Lettland och VBO´s fest där. Sedan båt hem till Sverige från Riga.

  15. #35
    stroker49: Ska ni in i Kaliningrad? Var på väg dit för att par år sen men gör allt impulsivt och orkade således inte krångla med visum. Är det enkelt att fixa eller?

    Själv ska jag på semester till Stockholm. Låter skittråkigt men bor man utomlands vill man bara hem till familj och vänner på semestern. Iaf jag. Blir dock mycket , , och .

  16. #36
    CrazyVic: Nja, det är ju det där med visum så det kräver ju lite framförhållning. Vitryssland var krångligt!

  17. #37

  18. #38
    Polaren banga såklart på att skaffa hoj. Så nu lutar det nog åt att dra själv. Har e kusin i paris jag kan besöka till å börja. Sen kan jag vara borta längre.

  19. #39
    Låter inte fel! Skippa isf att köra genom Tyskland och åk istället Holland, Belgien, en sväng längs Normandie och sen till Paris. Rätt korta avstånd där och i nordvästra Frankrike finns schysta kustvägar. Många är rädda för att åka in i Paris för det är sååååååååå mycket trafik osv men bara man gillar att gasa och tar initiativ är det inga problem alls. Som sagt oflyt att du drar i juli annars hade det funnits sängplats och bira i Hamburg.

    Själv kör jag till Helsingborg på fredag kväll och sen vidare till Sthlm på lördag. Sitter och trycker F5 på www.yr.no ungefär var tionde minut i tron att det ska vara strålande solar och över 20 grader både fredag och lördag. Ser dock ut som att det ska bli kallt och regn.
    Senast redigerat av CrazyVic den 2012-06-27 klockan 14:45.

  20. #40
    Vem sa att jag åker hem i juli? Eller överhuvud taget hahA. Kanske borde dra på hf träffen som warmup. Har verkligen inget bättre för mig somdet ser ut nu. Men verkar luta åt regn.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. 2012
    Av trike robban i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 06:27
  2. Getawayrock 2012
    Av Ppll i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-01, 00:37
  3. MC-Mässa Göteborg 2012
    Av admin i forum Träffar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-20, 10:09
  4. Träff 2012
    Av coretech i forum Träffar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 20:18
  5. Vad packar du inför semester?
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 22:34

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •