Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Handla på nätet, säkra köp, Paypal m.m

  1. #1

    Handla på nätet, säkra köp, Paypal m.m

    Ja, och för som som fortfarande är rädda för att använda sitt kort online har jag ett mycket bra tips:

    Skaffa ett kort till, som du kopplar till ett nytt konto på din bank. Detta kort/konto använder du endast för onlineköp och för över den summan som ska dras! Enkelt och säkert som fan, samtidigt som det ger dig koll.

    Skulle nätpirater komma åt ditt kort, så har du inga pengar på detta.

    Seså, se nu till att shoppa online. Har gjort detta sedan Branting dog och har aldrig (peppar peppar) råkat ut för nåt skit.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Ja, och för som som fortfarande är rädda för att använda sitt kort online har jag ett mycket bra tips:

    Skaffa ett kort till, som du kopplar till ett nytt konto på din bank. Detta kort/konto använder du endast för onlineköp och för över den summan som ska dras! Enkelt och säkert som fan, samtidigt som det ger dig koll.

    Skulle nätpirater komma åt ditt kort, så har du inga pengar på detta.

    Seså, se nu till att shoppa online. Har gjort detta sedan Branting dog och har aldrig (peppar peppar) råkat ut för nåt skit.
    Ja precis där har du rätt men på min bank kan man skapa ett kortnr som är baserat på ditt vanliga kort för större säkerhet.

    Men jag valde en annan väg.

    Kortet jag använder över nätet är ett rent kreditkort och inte kopplat till något konto och det använder jag endast på nätet.
    Om det strular så ringer man bara banken(eller kreditgivaren) och stoppar den betalningen(har gjort det några ggr)
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  3. #3
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Härlig säkerhet på paypal

    Fick ett mail idag där dom frågar mig om jag handlat på mitt konto och i så fall till vilken adress jag beställ allt.

    Min hemadress och lev adressen matchade inte,så då ville dom dubbelkolla.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Ja, och för som som fortfarande är rädda för att använda sitt kort online har jag ett mycket bra tips:

    Skaffa ett kort till, som du kopplar till ett nytt konto på din bank. Detta kort/konto använder du endast för onlineköp och för över den summan som ska dras! Enkelt och säkert som fan, samtidigt som det ger dig koll.

    Skulle nätpirater komma åt ditt kort, så har du inga pengar på detta.

    Seså, se nu till att shoppa online. Har gjort detta sedan Branting dog och har aldrig (peppar peppar) råkat ut för nåt skit.
    Så har vi haft i flera år och det har funkat bra.Har heller inte råkat ut för nåt.Använder detta till all näthandel både här och utomlands.
    Bara att köra över summan via nätbanken innan man lägger ordern,annars är kontot tomt.Sen stämmer ju leverans adress med kort
    ägar adress och då undviker man krångel med det ifall dom kollar.
    Senast redigerat av Noyen den 2012-01-01 klockan 07:43.

  5. #5
    Första gången jag registrerade mig på PayPal så blev hela mitt konto tömt. Man var ju bara dum som inte registrerade ett separat kort. Jag hade registrerat mitt vanliga kort. Men man lär av sina misstag.

  6. #6
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
    Första gången jag registrerade mig på PayPal så blev hela mitt konto tömt. Man var ju bara dum som inte registrerade ett separat kort. Jag hade registrerat mitt vanliga kort. Men man lär av sina misstag.
    Trist att höra men nu är det nytt år och allt kommer gå våran(bikers) väg.

    Min Truetrack skeppades ut igår(ja du läste rätt)IGÅR det kan man kalla service
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Smidigt... väntar på tre paket från USA. Men de syns inte för fem öre på posten.se trots att det är längesedan... ringde posten men de visste inte ett skit. De har väl jullov på tullverket. Brukar aldrig strula annars. Får avvakta lite till.

    Fördel här med PayPal-betalning. Jag som köpare får alltid pengarna tillbaka om säljaren inte kan på visa leverans via Tracking ID eller annat bevis.
    Gäller det vissa säljare bara, med återbetalningen? Jag har handlat prylar från USA i många år och använt paypal, inte ofta jag fått tracking id. Men allt har ju kommit fram, blir det en tvist innan det betalas ut då eller, om jag inte skulle få grejorna menar jag?

  8. #8
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Gäller det vissa säljare bara, med återbetalningen? Jag har handlat prylar från USA i många år och använt paypal, inte ofta jag fått tracking id. Men allt har ju kommit fram, blir det en tvist innan det betalas ut då eller, om jag inte skulle få grejorna menar jag?
    Jag har alltid fått trackid, om du inte fått det så ska du nog ligga på lev. och få ett tr.id.

    "Jag som köpare får alltid pengarna tillbaka om säljaren inte kan på visa leverans via Tracking ID eller annat bevis." som admin säger förövrigt
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Gäller det vissa säljare bara, med återbetalningen? Jag har handlat prylar från USA i många år och använt paypal, inte ofta jag fått tracking id. Men allt har ju kommit fram, blir det en tvist innan det betalas ut då eller, om jag inte skulle få grejorna menar jag?
    Det är sällan man får tracking ID automatiskt. Men det är bara att e-posta dom isåfall. Vid ev tvist, som går snabbt, MÅSTE säljaren bevisa leveransen på nåt vis. DU kan bara sitta och bevaka.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10
    PS: Skapade en egen tråd ang. handla online etc.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Liknande ämnen

  1. Tid att handla delar från USA nu, dollarn är "superbillig"!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 22:06
  2. Mc-Skinn kläder var ska man handla.
    Av sako i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 20:09

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •