Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 79 av 79

Ämne: Bredaste bakdäcket på Dyna?

  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av brembo Visa inlägg
    Tja.

    Är rätt grön på den här fronten. Men om jag har förstått det rätt: Köper man en xbones fälg, 17x6. Och rensar under skärmen. Så kan man smälla dit ett 200 däck?

    Ja. Måste inte vara x-bones fälg. Bredd på minst 5.5" på fälgen räcker. Kolla i mitt garage, 18x5.5" med 200mm.
    För liten fälgdiameter kan ställa till det med bromsoket. Trångt och då får du slipa ner en hörna på den.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #62
    Street Bob med 200mm Metzeler ME880





    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #63
    På Fat Bob kan man slänga på ett 200 på originalfälgen. 200/60-16, Avon Cobra i detta fall.





    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #64
    Fram har de även lyckats få på ett 150mm för den som vill göra det.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #65
    Återigen, viktigt att hjulet är centrerat i ramen, se motor alignment här: http://harleyforum.se/showthread.php...ight=Alignment


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #66
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av brembo Visa inlägg
    Tja.

    Är rätt grön på den här fronten. Men om jag har förstått det rätt: Köper man en xbones fälg, 16x6. Och rensar under skärmen. Så kan man smälla dit ett 200 däck?

    Xbones bak fälg är 17x6 inte 16x6

  7. #67
    Hur blir det med besiktning? Hojen är väl (Street Bob) typad för 160-däck och då kan man väl inte slänga på 180 eller större hur som helst? Ska ju ta in min till Sverige i sinom tid och funderar på om jag blir ägd av besiktningsgubbarna om det sitter 180-däck på.

  8. #68
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    De inte så dum i huvudet som i Tyskland .. har haft olika storlekar och märken fram och bak...Here..no problem .

  9. #69
    Sådärja. Bakdäcket bytt till 180 samt progressive 11"-dämpare monterade. Nu är dock avstånd mellan däck och blinkerskablar mer eller mindre obefintligt. Har ni med samma upgrades gjort något åt det eller kör ni runt som vanligt? Ska ta en liten provtur nu. Jäkligt snyggt blev det iaf!

  10. #70
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Harley Davidson rekommenderar ett kit för att montera med 180 däck..

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dsc00091vn8.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	62,6 KB 
Id:	7889 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dsc00026aaoi7.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	48,2 KB 
Id:	7890

    .... men nej jag bara monterade däcket och gjorde att alla kablar var säker och ur vägen. Du kommer att märka att däcket är närmare den ena sidan än den andra .. inte Central. När jag får min 200 monterad detta måste rättas ...

    Min 17x6 Cross Bones fälg

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0158.jpg 
Visningar:	138 
Storlek:	106,0 KB 
Id:	7891

    ..... och eftersom det kommer att bli så trång under bakskärmen jag måste göra om blinker problemet och kablar med detta kit.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	464bafd687c4ce0f81e378211e4cf41f.jpg 
Visningar:	134 
Storlek:	38,2 KB 
Id:	7892

    eller detta..
    .Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	09620_02.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	93,6 KB 
Id:	7893

  11. #71
    Fasen vad trevligt med 200-däck. Kommer se riktigt fett ut. Har kört några tiotal mil med nuvarande config och sladdarna verkar helt otroligt klara sig. Det är verkligen på millimetern att de inte tar i och så fort man kör över ett gupp får man hjärtsnörp men än så länge går det. Nu är hojen på vinterförvaring (FML) så nästa år kanske jag överväger att snygga till det lite, just to be safe.

  12. #72
    Efter att ha haft xbones fälgbana liggande i garaget i 2 år är det nog dags att skifta nav och ekrar o få på ett 200däck.

    Men, Ska jag köra på 200. /50/55 eller 60 17"? Någon som har lite synpunkter på det?

    /Jesper

  13. #73
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Jag har planer på att slänga på en 21¨ fälg fram på min Super Glide Sport, men frågan är om man ska skaffa sig en fälgbana och ekra om den eller köpa en komplett fälg?
    Vad är ett rimligt pris för en komplett 21'' fram fälg med nav för dubbla skivor?

  14. #74
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Wallis: Inte så lätt att hitta ett 21" framhjul med smalnav (Dyna, XL) kanske. Dock lätt att hitta en 21" fälg + ekrar och ekra om på ditt befintliga nav.

  15. #75
    Ekra om med ny bana. Slå till på 3.5" bred direkt. Blir coolt med 120 brett däck fram.

  16. #76
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Okok! Tackar för input, blir att kolla närmare på detta vid senare tillfälle

  17. #77
    Hej

    Jag har en Wide Glide 1998 (Evo) och är inte intresserad av att röra något annat än byta bakdäck och gillar min 16" ekerfälg.
    Ska enligt reg.papper ha 130/90-16. Har idag HD-Dunlop?? 130/90B-16.
    Hur brett kan jag ha och vilken profil blir det? Hjuldiametern måste ju hållas...eller?
    170/70-16, 160/75-16, 150/80-16?

    mvh
    Goran

  18. #78
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Det är nog svårt att köra med ett bredare däck, då din 1,5” belt och bakskärm begränsar. Du får mäta och se om det finns plats för ett bredare däck.

  19. #79
    Hej

    Mätte och såg att nej, inte bredare.

    mvh
    Goran

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •