Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 106

Ämne: Mitt första bygge-XLH Bobber hardtail-Swedish Boober

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av skuggan55 Visa inlägg
    Snyggt styre, gillade det som fan. Själv tog jag orginalstyret och satte det upp o ner....blev mer slimat men lika lätt att nå. Testa det....tror det blir snyggt på din med.
    Det provade jag med vanliga risers men det kanske blir bra nu...
    Skall prova när jag får chans.

    /R

  2. #22
    Suttit och ritat lite, dessvärre i "paint" och inte Photoshop.
    Funderar på att kapa ner registerkåpan och svetsa små fenor för att efterlikna Panna.
    Har några idéer hur jag vill göra med drevkåpan också, problemet är att det kan skvättta från kedjan och SFRO kräver något skydd över så inget kan dras in i kedjan/drevet.
    Ljuddämparen kommer troligen ligga rätt över så det borde inte bli några problem.
    Any comments?
    Någon på forumet som kapat registerkåpa?
    Hittar flera versioner när jag Googlar, vissa snygga andra mindre bra.
    Verkar också finnas delade meningar kring nedre styrpinne för registerkåpan, om den måste finnas kvar eller inte.


  3. #23
    Riktigt nice bygge!
    Känns som att våra byggen nästan är släkt
    Kan vara Cole foster tanken...
    (Sporre 1250 stelben under medlemsbyggen e min)
    Fenor i alu funkar alltid... glöm inte kedjeskydd bara (sfro)

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Bratpakk Visa inlägg
    Riktigt nice bygge!
    Känns som att våra byggen nästan är släkt
    Kan vara Cole foster tanken...
    (Sporre 1250 stelben under medlemsbyggen e min)
    Fenor i alu funkar alltid... glöm inte kedjeskydd bara (sfro)
    Foster tanken är det bästa jag sett...
    kedjeskydd fick jag som påpekan på byggbesiktningen för nånnn vecka sedan och skall fixa...
    /R

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Rolf Axel Scootsandbikes Visa inlägg
    Någon på forumet som kapat registerkåpa?
    Jag har kapat hej vilt på både kamkåpa och beltkåpan..vad vill du veta?
    Denna har jag moddat, min gamla 883:a:



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #26
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Tusen tack för att du delar med dig av intressant text och trevliga bilder. Sedan är det alltid kul att höra att det händer saker i min gamla hemstad.

    //Json

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Json Visa inlägg
    Tusen tack för att du delar med dig av intressant text och trevliga bilder. Sedan är det alltid kul att höra att det händer saker i min gamla hemstad.

    //Json
    Tack för glada kommentarer!
    vet inte vad det är som driver att ta en massa bilder och visa upp men jag gör alltid det.
    Jag renoverar ca. 10 scootermotorer, Vespa och Lambretta, om året och fotar 60-100 bilder på varje jobb.
    Samma sak när jag gör andra jobb, allt hamnar på Facebook och på lämpligt forum.
    Tycker det är upplyftande med glada tillrop, frun är inte alltid lika positiv... :-)

    Tjing och god fortsätttning.

    /R (Säljare Vincents Bike Shop)

  8. #28
    Nya planen för ljuddämparen...
    Blir nog ett 2-1 system med fishtail.
    Känns liksom att det passar med oldie stilen.



    /R

  9. #29
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Helt klockrent med Ural-lampan, fishtail känns ok, men vad tror du om att välja något mer megafonstil.

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Helt klockrent med Ural-lampan, fishtail känns ok, men vad tror du om att välja något mer megafonstil.
    Har letat megafone ljudd ett tag nu, det har varit mitt första val men hittar inga snygga och vet inte om jag kan bygga. Tips?

    /R

  11. #31
    Nu har jag fått lite till gjort!
    Här kommer uppdatering efter dagens arbete där jag snällt kunnat vara hos Valen Customs Shop.
    VCS börjar bli poppis och har nog sålt 10 stelbens ram jobb den här vintern.

    Här kommer några bilder på dagens svetsarbete, bygge av ljuddämpare och demontering.
    Jag är ingen hejare på att svetsa men gör heller inga bärande delar.
    Oljetank, bensintank och skärm landar hos Pete´s MC lack i GBG medan jag troligen använder lokal firma för halvmattt målning av ram och sidenmatt på fälgar, nav, styre, lampa, gaffelben och krona.
    Fick ytterligare delar från W & W idag, snabb hantering och duktiga på att packa...
    Kommade beställning kommer innefatta bl.a ny tändmodul (D 2000) för montering i derby kåpa för att slippa montering på utsida samt gummibälgar och oljetanklock från K-tech.


    Testade med ett par rör häromdagen för att vinklar och också gjort en fishtail i papp...






    Så här blir det fast med bandage och svart fishtail


    Ljuddämparfäste för säkerhets skull...


    Kedjeskydd ville dom på SFRO att jag skulle ha, så här blev det! Fäster i bromsoket för att synas så lite som möjligt.


    Funderar på att måla kåpor och ventilkåpor svarta




    En hög med delar blev det!

  12. #32
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    det finns ju alltid Admins alternativ scotcha dem, kolla på hans tråd. Själv skulle jag välja saltsyra o blåslampa typ Bobber Pros, kolla tråden

  13. #33
    Blir bra det där ju! Kul att det går fort fram för någon..... Inte alls avundsjuk.... Lite bara i så fall ;-)

  14. #34
    Idag har jag inte gjort något annat än varit på årsmöte med Lambretta Club Göteborg där jag är ordförande...
    Dock fick jag lite gjort i förrgår och en hel del med motorn igår fram till 00,30.
    Här kommer några bilder av alla 100-tals jag tagit.
    Alla bilder kan ses för den som är intresserad på min Facebook eller www.swedishboober.scootsandbikes.se


    Snabbast så här och 19" skall ändå bli 21"


    Bak har jag valt att spara ekrarna, de är så jäkla dyra!


    I brist på svarv fick jag använda vinkel kap för att ta bort fästet för bromsskivan och slipa snyggt... Blev rätt bra!


    Har låtit svarva insatser att fästa strömställare som skall agera t-lås och ljusomkopplare. Blev kanon i mässing och kommer matcha kronan när jag målar den svart.


    Jag är helnöjd!


    Skall kapa cam covern. Skruvarna är i olika längd! Bra sätt att veta vilken som skall vart...


    Skall ta bort klarlacken och göra iordning ordentligt innan den skruvas dit igen


    Funderar dessutom på att göra fenor eller karva ut enl detta mönster... Får se vad som hinns med!
    Senast redigerat av Rolf Axel Scootsandbikes den 2012-01-22 klockan 01:03.

  15. #35

  16. #36

  17. #37

  18. #38
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    inga genvägar här inte, bra bilder Rolf. Fräs ur spåren lite mer osett än ribbor

  19. #39
    Igår 2012-01-24 lämnade jag delarna på lack...
    Pete´s MC lack i GBG får måla tank, oljetank och skärm men ram, hjul och andra delar målas lokalt i Derome utanför Varberg.

    Här några bilder ytterligare.

    [ing]http://iloapp.scootsandbikes.se/data/_gallery//public/1/1327522636_resized.jpg?width=810&height=540[/img]
    Delar till lackering


    K-tech blinkersknapp och Tolle invändigt gashandtag äntligen fastsvetsat på styret. Inte helt lätt med dimles i styret...


    Så här blir det med gummit på... (kör alltid med gummi...) Styret skall målas svart!


    Så här blir det vid kopplingshandtaget


    Tyckte mina clip ons var väl kantiga... Så jag slipade ner hörnen. Nu skall jag våga göra likadant på ISR drevbromsoket!



    Skall nu också målas svarta...

    Tjing!
    Senast redigerat av Rolf Axel Scootsandbikes den 2012-01-25 klockan 21:33.

  20. #40
    Det där va riktigt snyggt kopplingshandtag! Blir döläckert. Tänk om man hade Cash att köpa delar för.... Intalar mig själv att det inte blir samma utmaning ;-)

Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Bobber bygge
    Av Rolle i forum Custom & Byggen
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 17:54
  2. Mitt första bygge
    Av Terminator i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 11:51
  3. mitt hemmabygge
    Av Terminator i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 18:21
  4. Lite om mig..... och mitt bygge
    Av mrzigzag i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 20:45
  5. Custom Hardtail/Springer
    Av Bikebandit i forum Custom & Byggen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 09:08

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •